computer gaat bij opstarten in loop

Gestart door computernerd, 04 augustus 2006, 17:37:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

computernerd

beste leden op het forum

Ik doe nu al 4 jaar reparaties aan computers en heb deze week 2 pc's binnengekregen met een loop -fout
dit houdt in dat als de pc gestart wordt een lange pieptoon gehoord wordt en de hd niet wil starten
nadat de grafische kaart herkend is start het systeem opnieuw spontaan op en blijft dit doen

heb de harde schijven onder winxp pro (sp2) in de herstelmodus gezet (dosscherm en het commando
fixboot gegeven ook fixmbr en chkdsk /p /r fouten zijn gerepareerd echter kom niet verder het systeem blijft reboten (verschijnt geen windowsscherm, veilige modus niet toegankelijk en ook geen keuzescherm te bekennen (behalve bios default) ik dacht een inval te krijgen en heb ook bootcfg /rebuild geprobeerd allemaal niets maar wel de foutmelding dat de hd niet beschreven kan worden als gevolg van een fout dus heb ik weer chkdsk en de schakelingen gebruikt echter geen resultaat.
zijn de Harde schijf(ven) ineens overleden ?? ( het is nogal heet geweest)

groetjes en wie de oplossing heeft mag het zeggen
(ben nu bezig een van de HD´s opnieuw in te richten en te instaleren helaas is alle data dan verloren)
mvg wim

Han

Ik weet niet wat voor BIOS erin zit, Phoenix,Award of Ami maar aan de beepcodelijst zou je moeten kunnen afleiden wat er loos is. Tik in google even beepcodes in als zoekopdracht en je komt veel sites tegen met info.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

computernerd

helaas is het niet direct een biosfout, krijg zoveel info dat het ondoenlijk is de fout te localiseren.
(2 verschillende bios merk scaleo 6000 van fujitsi siemens andere pc is een cloon zonder specs)
bij pc 1 (scaleo) een herinstalatie gedaan dat heeft geholpen. hiervan had ik de data veilig kunnen stellen.