computer gaat bij opstarten in loop

Gestart door computernerd, 04 augustus 2006, 17:37:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

computernerd

beste leden op het forum

Ik doe nu al 4 jaar reparaties aan computers en heb deze week 2 pc's binnengekregen met een loop -fout
dit houdt in dat als de pc gestart wordt een lange pieptoon gehoord wordt en de hd niet wil starten
nadat de grafische kaart herkend is start het systeem opnieuw spontaan op en blijft dit doen

heb de harde schijven onder winxp pro (sp2) in de herstelmodus gezet (dosscherm en het commando
fixboot gegeven ook fixmbr en chkdsk /p /r fouten zijn gerepareerd echter kom niet verder het systeem blijft reboten (verschijnt geen windowsscherm, veilige modus niet toegankelijk en ook geen keuzescherm te bekennen (behalve bios default) ik dacht een inval te krijgen en heb ook bootcfg /rebuild geprobeerd allemaal niets maar wel de foutmelding dat de hd niet beschreven kan worden als gevolg van een fout dus heb ik weer chkdsk en de schakelingen gebruikt echter geen resultaat.
zijn de Harde schijf(ven) ineens overleden ?? ( het is nogal heet geweest)

groetjes en wie de oplossing heeft mag het zeggen
(ben nu bezig een van de HD´s opnieuw in te richten en te instaleren helaas is alle data dan verloren)
mvg wim

Han

Ik weet niet wat voor BIOS erin zit, Phoenix,Award of Ami maar aan de beepcodelijst zou je moeten kunnen afleiden wat er loos is. Tik in google even beepcodes in als zoekopdracht en je komt veel sites tegen met info.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

computernerd

helaas is het niet direct een biosfout, krijg zoveel info dat het ondoenlijk is de fout te localiseren.
(2 verschillende bios merk scaleo 6000 van fujitsi siemens andere pc is een cloon zonder specs)
bij pc 1 (scaleo) een herinstalatie gedaan dat heeft geholpen. hiervan had ik de data veilig kunnen stellen.

bij pc 2 ( cloon) heeft een gedeelde HD met de data op het externe gedeelte. kan ik proberen om xp hierover heen te zetten met behoud van data ??
zo ja moet ik dan xp op partitie c zetten en blijft de data behouden) indien niet mogelijk dan ligt er een nieuwe hd gereed.

mvg wim

ps het zijn beiden award bios

Han

Als beide precies dezelfde loopfout hebben dan zou ik bij de eigenaren eerst eens informeren welke gammele software ze onlangs geinstalleerd hebben.

De beeptoon diagnose hoor je de POST-fouten met het initialiseren van de hardware. Dat heeft dus met het BIOS weinig van doen maar is hardwarediagnostiek. Helemaal strippen dus en dan steeds wat toevoegen totdat je weet wat er loos is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

computernerd

helaas heb ik geen andere oplossing gevonden ondanks of dankzij beepcodes.
ik heb het opgelost door een schone instalatie met nieuwe partitie te doen

maar is mijn vraag hoe kan ik de data bewaren met een installatie eroverheen ?
mvg wim en dank voor de hulp

Han

Da's een nieuwe vraag waarvoor ik je vraag om even een nieuw topic aan te maken. Als we verschillende vragen in 1 topic gaan doen dan is de info later met de zoekfunctie niet meer terug te vinden.

Ik sluit dit topic hiermee af omdat het probleem waarvoor dit topic geopend was opgelost is.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!