x700 of ati 9800 pro 256mb

Gestart door vassili, 11 mei 2005, 13:55:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vassili

ja jongens ik heb men eigen pc samengesteld en nu zit ik met een probleem, moet ik de x700 of de ati9800 pro nemen, ze kosten bijjna evenveel  :goed. Ze hebben beide 256mb maar welke is beter,
alvast bedankt

vassili
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

Han

Hi, welkom op PCN  :)

Het ligt er een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen hé.
De ene applicatie stelt hogere eisen aan een videokaart dan de andere applicatie.
Ben je een gamer, kies dan voor het beste wat je op dit moment voor jouw budget kunt krijgen.
Kijk ook dan wat de eisen zijn van de spellen die jij speelt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

vassili

ja maar i kben een gamer en ik heb met mijn budget al beslist, anders nam ik de x800 wel maar weet niemand welke de beste prestaties levert op een fps...
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

Han

Citeerja maar ik ben een gamer
Dat kunnen wij niet "ruiken". Je vermeld dit nl. niet in je eerste berichtje  ;)

Heb je via google al reacties van gebruikers van deze videokaarten gelezen.
Door een beetje googlen kom je heel snel achter de problemen die men ermee heeft.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

vassili

sorry voor men brutaliteit, maar dit is net het probleem, niemand in deze hele aardbol heeft de moeite genomen om maar effen op te schrijven wat de 9800pro kan, het is net een ghostkaart waar niemand van heeft gehoord, de x700 is nieuwer maar kost net iets minder dan de ati9800 pro en niemand heeft bijna deze kaart in zijn pc zitten evenmin als de 9800 pro.

ik heb deze pc dan ook zelf samengesteld en dit is nog mijn enige struikelblok. Dus als iemand kan geef me dan aub directe informatie i.p.v me door te sturen naar tweakers.net of ati.
amd64 3500, asus A8N-E, 1gig ram, x800xl 256mb

Han

Tja je kan toch zelf ook doorlezen wat er in de topics op tweakers staat over de Ati 9800 pro.
Het lijkt me niet nodig om die ervaringen hier te gaan quoten.
Als je op tweakers zoekt met de zoekfunctie ati9800 pro dan krijg je aardig wat ervaringen/problemen en oplossingen te zien.
- ATI 9800 Pro of iets anders?
- Radeon 9800, welk merk geen fan problemen?
- Ati 9800 pro dvi > crt probleem
- 9800PRO Probleem + Oplossing

Ook via google valt er genoeg wat te vinden.  O.a dat deze kaart vrij veel warmte produceert en dat je airflow dus ok moet zijn om problemen te voorkomen.

Er valt dus genoeg te vinden over deze videokaart, als je maar echt zoekt en de moeite neemt om te lezen waar mensen tegenaan lopen. Trek dan een conclusie uit hetgeen je leest en maak dan je keuze.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!