setup XP (probleem installatie speed touch 330 modem)

Gestart door marian, 23 februari 2003, 16:28:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian

IK geprobeerd om een setup uit tevoeren van Windows Xp Home uurtje zitten wachten totdat pc aangaf is klaar.
Kom alleen met geen mogelijkheid internet meer op het is een alcatel speed touch 330 modem die niet kan verzenden wel ontvangen? Er staat "kan de remote acces connection manger service niet vinden"wie wat waar vind ik dat ding
We hebben de modem al geunstald en opnieuw geinstalleerd maar niets werkt,heb 3 kwartier met een behulpzame jongen aan de telefoon gezeten maar we zijn er niet uitgekomen
Het ergste is het is niet MIJN comp :-\

Edit Han :Topictitel veranderd
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

marian

Wat is er aan de hand met de pc de datum van verschillende mappen staat de datum laatst geopend 23febr 2019 volgens mij duurt dat nog even toch en zou het door de datum kunnen komen dat setup niet goed is gelukt
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Marian hoort dit bij jou andere vraag dan voeg ik die twee even samen
Zoals het er nu staat kan ik het niet helemaal volgen

Ze zijn nu samengevoegd kan je wat meer info geven over het modem
Is het een usb of een ethernetmodem
Wat de datum van de mappen betrefd kijk eens bij je klokje onderin de taalkbalk of daar het goede jaartal wordt weergegeven anders even veranderen

een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Voor zover ik me kan herinneren zitten er bij dat modem twee cd-roms. Eentje van Alcatel, en eentje van KPN.
Die van Alcatel moet je NIET hebben voor installatie want daarmee krijg je géén connectie met het MXStream netwerk.
Je moet de KPN-cd gebruiken voor installatie.

Installeer dan volgens de stap voor stap handleiding die bij het modem zit. Gaat die setup zoals het hoort dan wordt alles wat nodig is automatisch geinstalleerd. Lukt dat niet, bel dan de MXStream helpdesk.
Er kan van alles mis zijn, als de installatie niet wil lukken die in het boekje beschreven staat. Dat kan je via een forum helaas niet oplossen. De MXStream helpdesker kan je vertellen waar je op moet klikken om dingen na te lopen.
Komt die helpdesker er ook niet uit, dan zal je een KPN-monteur moeten laten komen. Dan is er iets mis, wat niet zo 1,2,3 op te lossen is.



Zet de tijd gewoon ff goed zoals zandman al zei.
Vaag dat ie op 2018 staat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Het is een usb modem en al geprobeerd om te un en installeren maar hij wil de KPN cd niet helemaal doorlopen en blijft zeker 15min onderin staan setup voor alcatel en dan loopt heel de pc vast en kunnen we helemaal niets meer doen als afsluiten met de knop ff wachten en weer aanzetten
Kan het misschien dat we de usb rechtstreeks op de pc moeten zetten hij staat nu in een hub,alhoewel tot vanmorgen deed alles het wel,maar na herstelpunt terug zetten begon alle elllende
Het klokje onderin staat wel goed op tijd en datum :(
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

bjo

ik weet niet of je modem in de war is maar als je daar de stekker van uit trekt en een minuut later weer in doet dan reset ie zich automaties.
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Uhh Marian is dit weer het adsl-usb-modem bij pietbiancat waarvoor je al eerder een topic liep, en waar je toen al niet kon installeren?

Quote uit dat topic :
CiteerModem en CD-rom is terug gestuurd Piet wacht op een andere en als dat niet lukt haalt ie er een monteur bij
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Nee Han daar is het na 2 maanden uiteindelijk goed gekomen probleem lag aan de configuratie van hun  pc.

Maar we zijn nu nog aan het klooien en houden niet op voor het goed komt.

Ik dacht lief te zijn nu ikzelf met xp werk en al een keer systeemherstel heb gedaan op me eigen pc dus nam ik aan dat doe ik ook even voor haar want haar pc is zo ontzettend traag.
Zei heeft  windows xp home maar dat werkt in 2 talen eng.ned door elkaar dus dat wilde we allemaal goed krijgen ik weet niet wat er allemaal met die pc aan de hand is maar het lijkt iets in de configuratie niet goed te staan maar wat he :( :(
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Ik zou dan zorgen dat die PC eerst goed werkt marian.
De foutmelding betreft de tijd duid er al op dat er iets mis is.
Als XP-Home er een uur over doet om te installeren dan is dat al behoorlijk traag. Trekt die PC dat besturingssysteem wel?

Soms is er een VIA-Chipset voor de usb aanwezig. De wat oudere VIA-Chipsets staan er bekend om, dat die problemen geven in combinatie met de usb-modems van Alcatel.
Of je een VIA-chipset hebt kan je zien in apparaatbeheer bij de usb-apparaten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

We stoppen er voor vandaag even mee :D
De pc is 1jaar oud dus niet echt oud toch vanaf hier kan ik niet zien of er een VIA-Chip set is heb vanmiddag wel een proggie (aida32) gebruikt en opgeslagen op haar comp waarin staat hoe en wat met haar "inboedel"dus waarschijnlijk morgenavond kan ik hier mee terug komen

Wat ik nog wel uit me hoofd weet dat er 128 geheugen in zit en zei doet heel veel spelletjes
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

128Mb RAM is minimaal voor XP, Marian. Al helemaal als ze veel games speelt. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor games ze speelt. Videokaart is ook belangrijk.

Maar goed, we sluiten dit topic af omdat we je qua usb-modem  niet verder kunnen helpen. Daarvoor zal je een monteur moeten laten komen.

Zorg eerst dat die PC zonder fouten werkt en installeer dan pas andere software en hardware.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Na formatC te hebben gedaan is het gelukt om de modem weer goed in te stellen dus mag een slotje op 8)
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Okay marian toppie dat het weer voor elkaar is
Dan gaat dit topic op okay
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.