NT error 2114

Gestart door habasoft, 09 maart 2013, 09:23:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo Han , ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik krijg telkens bij het opstarten een scherm met een heleboel  gegevens.
An Exception of type EJwsclWincall FailedException was raised. (Data was given byprogrammer and can vary actual source)
cource meth..........Disable all priveleges
source Class.........tjwserver info
surce file...............Tjwelversion.pas
source line............0
get last error........0 ($0)
Get last error msg.. De bewerking is voltooit
message: call to Netserver get INfo failled
NTerror 2114
Server.
Verder dan op internet kom ik niet  dan dat het iets met Delphi te maken heeft, wat dat ook betekent?
Verder houd de computer soms geheel in. en duurt het soms tot enkele minuten tot deze weer actief wordt.
bijvoorbaat dank
Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Speelt dit op een PC met Windows XP home edition?

Wanneer is dit begonnen. Na installatie of deinstallatie van software/hardwaredrivers?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Sorry, maar ik durf daar geen antwoord op te geven. Ik kan me niet herinneren als ik hiervoor geïnstalleerd of gedeïnstalleerd heb, behalve een week eerder een proefversie van AVG virusscanner geïnstalleerd. Viel me gewoon op bij het opstarten. Toen heb ik de pc uitgezet, en vervolgens weer aan. Toen kreeg ik niets te zien. DE volgende dagen bij opstarten, kwam het telkens weer te voorschijn, toen eerst zelf op internet aan het zoeken gegaan (beetje eigen eer), maar niets kunnen vinden. Dus toch maar jullie expertise vragen.
groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Je melding is een een programmeertaal errormessage, waar je verder weinig mee kunt. Ik ben gaan zoeken op de NTerror 2114
Via google vond ik dat de NTerror 2114 te maken kan hebben met je ".net framework" installatie.
Probeer onderstaande oplossing en kijk of je probleem daarmee voorbij is.

Ik zou zelf in eerste instantie systeemherstel gebruiken en daarmee terug naar een herstelpunt waar dit probleem nog niet aan de orde was.
Lukt dat niet, dan via configuratiescherm software alles van .net framework de-installeren, dan de PC uitzetten, even wachten en weer opstarten.
Daarna via windows update .net weer installeren.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Ik heb nogal veel van net.framework op bij software staan. O.a.  Net.framework (NF) 1.1 en NF 1.1 dutch language pack, NF2.0 languagepack-DEU, NF2.0 languagepack-NLD, NF 2.0 servicepack2, NF 3.0 servicepack2, NF 3,5 SP1, NF 4 client-profile.  Is het de bedoeling alles te verwijderen, en dan alles weer terug halen, of kan ik alleen de laatste downloaden.
vr gr Hans.
Ps. reactie tijd kan iets langer duren, want ik heb nu pieperdienst.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Geen succes gehad met systeemherstel?

Het zijn steeds updates van elkaar. Als je verwijderd dan installeert windows update terug wat nodig is.

De languagepacks op zich ben ik niet bekend mee. Ze zijn ooit waarschijnlijk meegekomen met een of andere oude installatie. Er zijn inmiddels versie 4.5 languagepacks.
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=30667
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Systeemherstel werkt niet. Ik kan wel van een datum afhalen, computer start opnieuw op, maar geeft vervolgens aan dat deze geen herstel op die datum maken. Andere datums geprobeerd, met allemaal het zelfde resultaat. Verder in PCN gekeken, maar ook dat werkt allemaal niet.  Alle Net.frameworks er afgehaald en via windows update weer NF4.0 er op gezet (4.5 ondersteund geen XP), maar zonder restultaat, lijkt of de pc nog trager is.
vorig vraag: Speelt dit op een PC met Windows XP home edition? is mijn antwoord Ja.



In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Ik kan er verder niks over vinden dan wat ik eerder aangaf.
Weet je echt niet meer wanneer dit begonnen is? Staat er niks in je logboeken?

Raadplegen van een gebeurtenis-ID of event-ID bij een fout in XP
- Klik met je rechter muisknop op icoon "deze computer" die op je bureaublad staat
- Kies de optie "beheren"
- Klik aan de linkerkant op de optie "logboeken" en dan ook de linkerkant op "toepassing", "Systeem", Beveiliging.

Kijk hier even: http://www.windows-help-central.com/windows-xp-logboeken.html

Wis al je events, zet je PC uit en na het opnieuw booten zie je de fout verschijnen. Kijk dan in je logboeken. Dan zie je info over die specifieke error.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han. Topic kan afgesloten worden. Niet dat ik het voor elkaar gekregen heb, maar de volgende dag duurde het enkele uren na de melding dat windows is opgestart, het bureau blad te zien. en toen nog weer. Nog wel éénmalig in veilige modus kunnen opstarten, maar toen ook niet meer. Toen toch maar besloten een andere computer te kopen, en nu ben ik bezig een beetje uit te zoeken hoe windows 8 werkt. Bedankt voor jullie uitleg en geduld.
Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Hij was waarschijnlijk toch een beetje op die oude PC. Veel succes met je nieuwe PC :)

Ik sluit je topic hiermee af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!