Windows\XP registreren

Gestart door feao †, 25 april 2003, 21:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

feao †

Sinds kort een laptop met XP er op waarbij je XP binnen 30 dagen moet registreren lukt dit niet dan verloopt het.Elke keer als we de laptop inschakelen dan hoop ik dat veld te zien te krijgen zonder resultaat nog...weet iemand waar ik het kan vinden om de XP te registreren.groetjes mariska
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

* Klik op Start
* klik op "uitvoeren
* Type of kopieer de volgende tekst in het vakje : oobe/msoobe /a

 

* Klik op "OK"

Je krijgt dan het registratiescherm voor je neus waar op je ziet dat je al geregistreerd hebt of waarmee je je XP kunt registreren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

de computer geeft aan kan het bestand niet vinden Han?
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

heb je het regeltje exact overgetikt Feao? Ook die spatie erin voor de tweede slash?
Kopieer het anders ff. Lukt dat niet dan weet ik het ook niet. Dit is de enige manier om dat venster op te roepen voor zover ik weet.  :-X

oobe/msoobe /a
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

het werkt bij  mij wel ik heb het ff geprobeerd  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

feao †

yes nu doet ze het, was inderdaad de spatie vergeten er staat dat ze al geactiveerd is.Joeppie dan is ze nu in orde blijkbaar...
Moet je haar nu ook registreren eigenlijk en zo ja waar doe je dat dan weer want dat staat nergens in de boekjes...Ontzettend bedankt alvast Han...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Als er staat "Windows is al geactiveerd. Klik op OK om dit venster te sluiten" dan is de registratie al gedaan.

Dat registreren is trouwens niet zo'n uitgebreid gebeuren als de meesten verwachten. Veel meer dan je naam en adres gegevens intikken en op verzenden klikken is het niet  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb nog een uitgebreide pagina over het registreren van WinXP gevonden bij Microsoft Nederland.

Kan ook zo  :)
Klik op "Start" , wijs achtereenvolgens "Alle programma's", "Bureau-accessoires" en "Systeemwerkset" aan en klik op de snelkoppeling "Windows activeren" om de activiteitsstatus te controleren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!