xvidcore.dll not found

Gestart door Format Arie, 03 november 2005, 12:24:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ik neem aan dat het een softwareprobleem is, vandaar dat ik het hier neerzet.
Na mijn schone installatie xp en andere software op C dacht ik dat alles weer in orde was. Is het ook, op "kleinigheid" na.
Als ik mijn E schijf open krijg ik de foutmelding xvidcore.dll not found. Als ik ok druk, komt de melding terug, en druk ik nogmaals ok, sluit hij E af nadat ik probleem via venster aan microsoft heb gemeld,en keert naar bureaublad terug. Het bureaublad is dan heel even blauw, alvorens de pictogrammen verschijnen.Via rapport microsoft krijg dan deze link http://oca.microsoft.com/nl/response.aspx?SGD=fdb8347c-4b45-4cad-83a7-9fd7e16625cf&SID=787 , waar ik via  dat bij wat XviD  bugfix  kom.  Echter de vraag is welke ik moet hebben, en wat er mee te moeten doen. Heb er eentje gedownload, maar dan wordt niet duidelijk wat dan. Ik zou op D kunnen werken, als ik de foutmelding laat staan, en niet afsluit. Heb geen idee bij welke software dat dll bestand hoort, maar denk stiekum aan mijn (pas nieuwe) videokaart. Maar waarom hij dit probleem dan alleen bij E heeft en niet bij C en D, is me volstrekt onduidelijk.

Bugs

Probeer de nieuwste codec voor avi te downloaden, Arie.
Die kun je hier vinden.


Ik denk dat het hiermee te maken heeft.
Groetjes van Bugs

Format Arie

codec geinstalleerd. Geeft de melding xvidcore.dll not found nu niet meer. Geeft wel de melding In Explorer.exe is een fout opgetreden, en geeft in dat rapport toch weer xvidcore aan. Wat ik overhoud is een geheel blauw bureaublad, dus kan alleen de resetknop gebruiken.

Bugs

Had je een codecpack geïnstalleerd?
Opstarten in veilige modus en die codecs verwijderen?
Groetjes van Bugs

Format Arie

uhhhhhh :uhhh...die ik net geinstalleerd heb via jou Bugs ?
Die map staat gewoon onder C-program files-xvid, en die map heeft een uninstall program.

Bugs

Nee, ik vroeg of je nog meer codecs hebt geïnstalleerd, Arie. Een codecpack bijvoorbeeld.
Groetjes van Bugs

Format Arie


Bugs

Staat er iets op D: wat die codec nodig zou kunnen hebben, Arie?
Groetjes van Bugs

Format Arie

Effe berichtje vanaf mijn laptop antwoorden. ja, ruim 100 Gb aan beeld en geluidsmateriaal op D en E. Wat ik wil bewaren kopieer ik nu naar  mijn externe schijf. Dan formateer ik ook effe D en E, en ga mijn bestanden 1 voor 1 terugzetten vanaf externe schijf. zo kom ik er wel achter. Formateren is in dit geval geen ramp, want anders was er toch al een 130 gig aan defragmentatie toe. C laat ik zo, omdat dat net een schone installatie is met alleen windows, en stel vaste programma's.

Bugs

OKL, laat het hier even weten hoe dit afloopt. Mocht je dat blauwe scherm blijven houden, dan toch maar even die codec de:installeren, of anders naar een herstelpunt terug. Die heb je vast wel, ondanks dat het een nieuwe installatie is. ;)
Groetjes van Bugs

Format Arie

Ben weer online, en alles schijnt oke. Geen foutmeldingen meer. Wel veel bestanden weggegooid, want ik kwam er niet meer uit wat de schulldige was.

Bugs

We gaan er maar van uit dat alles ok blijft. Zo niet, geef Han of mij dan even een pm.
Hang ik er nu een slotje aan.
Groetjes van Bugs