Gereserveerde schrijfruimte

Gestart door Gert, 18 augustus 2005, 13:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Ik heb op mijn D backuppartitie op heel stuk gereserveerd staan voor systeemfiles. Nu staat daar helemaal geen systeem op. Kan ik dit stuk weer reserveren voor normale doeleinden? Ik krijg dit overzicht met Diskeeper.

Locatie: +21.3 NAP

Han

Ik kan je niet helemaal volgen, Gert. De D-partitie waarover je het hebt is toch NTFS?
Ik zie het systeemfile gedeelte zonder bestandssysteem waarover je het hebt niet terug op je plaatje.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert



Het gearceerde gedeelte Han. Er zitten wel 2 verborgen mappen in prullebak en systemrestore. Die laatste is wel uitgeschakeld maar wordt altijd 1x gemaakt tijdens het instellen ervan. Ik vermoed dat dit het groene gedeelte is.


Waarom wordt er nu zoveel ruimte gereserveerd voor systeemfiles, daar heb ik de boot C schijf voor, :uhhh

Locatie: +21.3 NAP

Han

Ik zag het al aan de legenda in mijn eigen diskeeper wat je bedoelde.
Ben aan het kijken gegaan in mijn diskeeper en in de jouwe. Ik heb op mijn C-partitie XP staan en daar staat ook systeemherstel aan.
Ik heb toch dat groen gearceerde deel niet op m'n C. Moet dan toch iets anders zijn.

Suggestie : Misschien blijft er toch "iets hangen" van wat er eerst gestaan heeft? Dan de partitie leeghalen en verwijderen. Opnieuw aanmaken zodat alle schijfruimte vers beschikbaar is

Je hebt daar toch geen swap-file ingesteld?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Waar schrijf jij je Ghost image weg Han? Die staat hier oa ook op de backupschijf. Ik verwijder een oude image handmatig (Manual Ghost 9.0). Krijg dan wel de melding dat het te groot is voor de prullebak en wordt dan direct verwijderd. De schrijfruimte komt dan ook wel vrij.

Mijn swap-file staat op C.

Locatie: +21.3 NAP

Han

M'n Ghost 9.0 images staan hier op een aparte backup-partitie.
Die partitie heb ik even laten analyseren door Diskeeper.
Ik zie er nu geen systeemgedeelte op staan of zie je die meer uitgebreide legenda pas na defragmentatie?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Ik heb die legenda direkt na analyseren, gebruik hier de pro versie.
Het lijkt me het beste, zoals je al voorstelde, de partitie leeg te halen en formateren. Ik kom er nog op terug want daar heb ik nu helemaal geen zin in. Het is hier nog steeds 30 graden  :tureluurs
Locatie: +21.3 NAP

Han

Ik draai hier ook Diskeeper Pro v9.0
De legenda zie ik ook meteen na analyseren maar op m'n backup-partitie waar de ghost-images staan geen systeem gedeelte.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Ook na een "harde format D", zonder ook maar 1 bestand terug te hebben gezet is er al weer een reservering geweest  :huh
De gereserveerde ruimte wordt niet afgetrokken van de beschikbare ruimte.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Heb je programma's op die partitie geinstalleerd?
Sommige programma's reserveren ruimte om tijdelijk bestanden weg te kunnen schrijven
tijdens het werkproces.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Nee niets geinstalleerd, ben nu aan het rommelen met oude achtergebleven bestanden. Daar zaten nog al wat tweak progjes bij. Ik verwijder hierbij ook alle oude verwijzingen in de firewall die ik eens toestemming gegeven heb. Mocht er dan onverhoopt aktiviteit in het systeemgedeelte wezen dan moet ik eerst toestemming geven.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Misschien elders een programma geinstalleerd en daarin ingesteld dat het de vrije ruimte op D mag gebruiken als werkruimte?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Bearshare schrijft de freeware  :cool en tempfile's naar D, zal het dat wezen ? Zal het eens anders instellen, maar moet dan diskeeper ook weer installeren om te kunnen kijken. Met de normale defrag van Windows is er niets van gereserveerde gedeelten te zien.
Locatie: +21.3 NAP

Han

Als een programma tempfiles wegschrijft naar de D: dan wordt er idd een gedeelte van de schijf daarvoor gereserveerd.
Bearshare doet dat dus in dit geval.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Hoe is het hiermee, Gert?



Het is inmiddels 6 okt 2005. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!