Windows XP Pro start niet op

Gestart door john, 11 juni 2008, 09:16:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Sinds afgelopen maandagmiddag wil mijn pc niet meer in Windows XP Pro opstarten. Na het laten draaien van een prog NTREGOP moet na beëindiging de pc altijd worden reboot. Bij deze reboot is het prog PageDefrag wat gelijktijdig met WIN opstart echter blijven "hangen" waardoor als het ware de verdere opstart van WIN XP Pro wordt geblokkeerd ?? !!
De pc start wel op in veilige modus. Ik probeer nu in veilige modus het prog PageDefrag te verwijderen. Echter dit lukt me niet omdat als ik als gebruiker onder mijn eigen naam bij het openen van het prog. de foutmelding krijgt: Make sure that you are an administrator. Error loading PageDefrag driver. Kies ik als gebruiker voor administrator dan kan ik het prog PageDefrag nergens terugvinden. Snelkoppeling staat op buroblad als ik als gebruiker onder mijn eigen naam werkt. Heb ook nog via systeemherstel getracht de zaak op te lossen door het terug te zetten naar afgelopen zondag. Dit gaf geen resultaat. Mijn vraag dus hoe kan ik dat prog. toch verwijderen zodat WIN XP Pro weer normaal zal opstarten.

Han

"NTRegOp" is een programma wat het register optimaliseerd. Het is eigenlijk een combi programma samen met "Erunt", van dezelfde maker. "Erunt" maakt een copy van het register om de PC te kunnen herstellen in situaties zoals waar jij nu in zit en "NTRegOp" optimaliseert het register.

Het verwijderen van beide programma's gaat via configuratiescherm/software. Als je het programma daar niet terugvond dan is er bij installatie al iets misgegaan. Als je al systeemherstel hebt gedaan dan is het programma in je gewone account nu ook al weg. Systeemherstel zou een ouder en nog werkend register terug moeten zetten. Waarom dat bij jou niet gebeurd, weet ik niet.

Wat je zou kunnen doen is inloggen in veilige modus als administrator en kijken of je het programma dan nogmaals kan installeren. Dan moet je daarna als administrator ook de mogelijkheid hebben om het helemaal te verwijderen. Lukt dat niet, tja dan de maker van het programma maar om raad vragen. Ik weet niet wat dat programma allemaal nog meer doet of gedaan heeft op de achtergrond. Dat is ook een van de redenen waarom ik dit soort clean/optimaliseer programma's zelf totaal negeer.

Site van de maker. Zijn mailadres staat onderop die pagina.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Het prog NTRegOp heb ik kunnen verwijderen in het account als "gebruiker" onder mijn eigen naam. Daarna via <Start>, <Afmelden>, <andere gebruiker, in dit geval Administrator> opnieuw ingelogd en het prog PageDefrag opnieuw gedownload. Wil ik nu het prog opnieuw installeren, krijg ik dezelfde foutmelding over Administrator zoals ik in mijn eerste bericht heb beschreven. Dus ik kan het niet en installeren en verwijderen. Mijn vraag waarom word ik als Administrator geweigerd. Ik heb/had op mijn pc slechts een account nl. die onder mijn eigen naam, zonder wachtwoord etc. Immers ik ben de enige persoon die de pc gebruikt. Moet ik nu alsnog een account gaan aanmaken voor Administrator? Ga er vanuit dat het account Administrator wat nu bestaat automatisch door Windows is aangemaakt, maar dat verleent mij geen enkele recht ! ?

Han

Als je enige account ook administrator was en je hebt die rechten nu ineens niet meer dan heb ik ook geen idee meer. Er is dan toch softwarematig iets veranderd.

Ik zou die gast van dat programma maar gaan mailen. Misschien weet hij een oplossing.
Dat programma heeft de boel goed verziekt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

De enige oplossing die mij nog restte, was Windows opnieuw installeren; wat ik inmiddels heb gedaan. Jammer dat je me niet kon helpen Han, maar ik begrijp best dat je ook niet voor elk probleem een passende oplossing kan geven. Dus wat mij betreft mag je deze topic nu sluiten.

Han

D'r was eigenlijk al geen redden meer aan John. Dat soort programma's kunnen je PC danig verzieken en de maker geeft meestal "geen thuis" als je met vragen komt.

Ach, een schone installatie is af en toe ook wel eens prettig maar het is wel een erg rigoreuze manier om je register op te schonen  ;)

Ik sluit 'm hierbij af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!