borland

Gestart door Jan.s, 21 maart 2003, 22:19:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan.s

sinds ik mijn computer opnieuw geinstalleerd heb werkt bde adm. niet meer. Hierdoor kan ik verschillende programma's niet meer opstarten.
Ik heb alles opnieuw geforateerd maar door onbekende redenen wil het niet werken.
Ook een map borland van een andere computer het ik gecopieerd en erop gezet ook dit werkt niet.

 8) ???

Doy

Snap het ff niet helemaal...
Alles geformatteerd, opnieuw ge-installeerd...
Met wat voor een OS?
BDE, heeft alles te maken met Borland, denk ik toch.
Een map Borland van een andere PC kopiëren heeft weinig zin...
Borland zal dan ge-installeerd moeten worden.
Wat is bde adm?

Han

De borland database software is onderdeel van een andere installatie. Ik weet niet welk programma bij jou gebruik maakt van die database maar de installatie van dat programma zal je over moeten doen, omdat daar waarschijnlijk iets mis is gegaan bij installatie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jan.s

ik heb dat programma ook draaien op een andere computer en daar draaid het fijnloos. Ik heb deze computer opnieuw voorzien van windows 98 en daarna het programma geinstalleerd en helaas het start niet door omdat borland niet werkt.
Dit heb ik een keer of 3 verwijderd en opnieuw weer geinstalleerd en constant geen borland.
Terwijl ik het inmiddels op een andere computer wel weer geinstalleerd krijg.
Heeft dit iets te maken met instellingen of zo??????

Han

Welk programma hebben we het over, wat bij jou gebruik maakt van die borland database. Op de cd van zo'n programma staat er dan vaak ook een bde-installatie map. Daarvandaan wordt hij normaal geinstalleerd als je dat programma installeert.
Wat voor foutmelding krijg je?

Je kan die borland database niet kopieren van de ene naar de andere computer, omdat je dan onderdelen ervan mist die ergens anders staan dan in de bde-map. (bde = Borland Database Engine)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jan.s

ik heb het programma ook op een andere computer staan en daar kan ik bde gewoon opstarten en krijg dan een overzicht te zien.
Bij deze computer ook windows 98 zet hij de bde map erin maar kan ik niet afzonderlijk opstarten.
Dan krijg ik een melding dat het niet reageert.
Ook bij het geinstalleerde programma kan ik wel opstarten maar blijf dan hangen in het opstartvenster en ook hier een melding dat het programma niet reageert.

Ik heb de fabrikant gebeld en die snapt er ook niets van want op andere computers werkt het gewoon.
Dus weer een uitdaging waarom hij op deze machine het niet doet.

Han

Heb je al  op de cd-rom van het programma gekeken of daar een map BDE-installatie (of iets van die strekking) op staat?
Je schreef eerder dat je de map BDE van de andere computer gekopieerd had naar deze computer, waarop het nu niet niet wil functioneren. BDE moet je installeren. Kopieren gaat niet.

Verder.... tja als de fabrikant van je programma je niet kan helpen en na installatie van je programma én installatie van de BDE werkt het niet dan kunnen wij helaas ook niet veel meer voor je betekenen  :-X


Edit Bugs : Het is inmiddels 21 september 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!