Voorbeeldvenster, een risico in Outlook Express

Gestart door Han, 26 juni 2002, 00:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Outlook Express is na installatie standaard zo geconfigureerd, dat van een ontvangen e-mail de inhoud direct getoond wordt in een voorbeeldvenster als je erop klikt. Vroeger was dit geen enkel probleem, maar tegenwoordig bestaan er zoveel virussen die door openen alleen al kwaad kunnen, dat je deze functie beter uit kunt zetten.

Je moet na het uitzetten van het voorbeeldvenster dubbelklikken op een e-mail om deze te openen/lezen. De geopende e-mail wordt dan getoond in een nieuw geopend venster.
Wil je een e-mail die je gekregen hebt niet lezen maar meteen weggooien, dan klik je daar 1x op en dan kan je 'm wegsmijten zonder dat hij opent  :)

Hoe zet je het voorbeeldvenster uit :

1) Klik in Outlook Express op de menu-optie "Beeld" en kies dan "Indeling...".



2) Haal het vinkje weg bij  de optie "Voorbeeldvenster weergeven".



3) Klik op "Toepassen" en dan op "OK".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

kissyfurr

Bedankt Han,

Ik heb het ff toegepast.......

Scheeld vast weer wat.....

Wat soms vertrouw je ze van te voren al niet, dus kan je ze nu meteen wissen......

Thanks, Groetjes...... chris
Every day is a smiley.....

Han

Ik heb het standaard ook zo ingesteld.
Alleen als ik nieuwsgroepen ga lezen zet ik het even aan. Dat werkt zonder voorbeeldvenster erg beroerd.
Op zich kan dat makkelijk, denk ik. Nieuwsgroepen is alleen maar tekst. Tenminste de nieuwsgroepen die ik lees wel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Hans2

Met een goed antivirusprogramma zou dit niet nodig moeten zijn.
NortonAntivirus scant mail tijdens het downloaden.
Tot nu toe ben ik vrij gebleven van virusjes :)

Han

Zeker Hans maar er is altijd een kans dat er een virus in omloop is waarvoor nog geen virusdefinities voorhanden zijn. Virusscanner-programmatuur hobbelt immers altijd achter de feiten aan. Er is een virus gevonden, en dan pas maken ze virusdefinities. Tot die tijd ben je dus onbeschermd.
Met het voorbeeldvenster aan loop je dan meer risico  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!