desktop.ini

Gestart door john, 28 maart 2022, 12:30:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Op mijn bureaublad staan 2 desktop.ini bestanden. Me eigenlijk nooit eerder opgevallen!!
Een bestand aangemaakt op 7-12-2019:
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21799
Een bestand aangemaakt op:24.10.2017 en gewijzigd op:16.04.2021:
[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21769
IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-183
Wat ik op google hierover kon vinden, zou het niet kwaadaardig zijn en heeft het iets te maken met cortana, de spraak hulp.
Beide bestanden zouden te verwijderen zijn, maar dat is me niet gelukt.
Mijn vraag, hoe alsnog te verwijderen en hoe kan ik voorkomen dat ze opnieuw worden aangemaakt.
Heb overigens geen idee of verwijderen de functionaliteit van een of meer apps dan wel werking notebook zou kunnen beïnvloeden.




Bugs

Zet bij instellingen de optie verborgen bestanden uit. Dat staat nu waarschijnlijk aan. Als je die uitzet zijn ze op wonderbaarlijke wijze verdwenen. ;)
Groetjes van Bugs

Han

Nog wat info: https://itigic.com/nl/desktop-ini-why-not-delete-this-file/

Verander niets (!!) in je register. Die bestandjes zijn nodig voor het opslaan van instellingen die je doet.
Zet ze gewoon weer verborgen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Bedankt voor de heldere uitleg en extra info. Nu begrijp ik waarom die 2 desktop.ini bestanden ineens op het bureaublad verschenen. Ik heb een aantal mappen als verborgen gemarkeerd en die onlangs geopend om even in te zien, maar daarna nagelaten om verborgen weer uit te vinken. Ik zal er met mijn vingers van afblijven en laten staan. Verborgen weer uitgevinkt en opgelost. Zoals altijd weer bedankt voor de oplossing.
Wat mij betreft mag er een  :slotje op.

Bugs

Fijn dat het is opgelost.
Ik sluit dit af.  :slotje
Groetjes van Bugs