Foutmelding KB 2267602

Gestart door feao †, 28 augustus 2015, 13:14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

feao †

Goedemiddag Han en Bugs,

ik heb problemen met het installeren van een update van Windows het gaat om KB 2267602
code foutmelding 80070005 en daarna de 80240016

Gezocht op het web en ik kwam hier uit Han en Bugs,

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/923159

ik heb 64-bits versies van Windows gedownload
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=70632
opnieuw de update opgehaald en uitgevoerd maar helaas pindakaas de KB 2267602 wordt weer geweigerd.

Aangezien McAfee constant aangeeft dat het real time scanner is uitgeschakeld heb ik  McAfee  vanmorgen via hun chat gesproken en die vertelde me dat ik Malware Byte er af moest halen en McAfee de real time scanner even moest uitschakelen en dan opnieuw de update ophalen. Gedaan maar geen resultaat..
Ze hebben de pc even over genomen vanmorgen en gescand voor me en je zag dat er bepaalde files beschadigd zijn/waren. Hierna opnieuw een aantal keren  opgestart maar helaas geen resultaat...

Heb jijnog een idee hoe ik dit kan oplossen het speelt op beiden pc zich af nl en is zeer irritant.
Zou het weghalen van Win10 hier iets mee te maken kunnen  hebben ?

ps net dit gevonden, kan  ik dit doen of zeggen jullie afblijven...
http://windowstechies.com/-/nl/filename/?t=62&k=80070005&m=b&u=&c=81774904159&file=80070005

Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Weghalen van Windows 10? Bedoel je het uitschakelen van die Windows 10 notificatie? Nee dat heeft er niets mee te maken.
Welke files waren er beschadigd? 

* "Error 80070005" betekent dat je PC niet genoeg rechten heeft om de installatie/update uit te voeren.  :pointer : Weer eens een fout in de update w.s.

* "Error 80240016" betekent dat je PC nog bezig is met de installatie van een andere update.  :pointer Je PC blijft nog even proberen KB 2267602 te installeren

KB 2267602 is een update van Windows Defender. Updates voor Defender mislukken hier zo vaak. Ene keer installeren ze wel en andere keer niet. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Malwarebytes doet grondiger werk dan het in windows ingebakken defender. Malwarebytes zéker niet verwijderen. Zet die KB 2267602 op verborgen en voila, klaar. Volgende Defender pakt ie vast wel weer.

Download NOOIT zomaar reparatie-tooltje van het web uit een bron die je niet kent. Je weet niet wat ze doen als je ze start.
Hoeft niet, maar voor hetzelfde geld voegen ze je PC toe aan een botnet of zo.


PS) Ik heb je topic verplaatst vanuit het forum voor Win10 naar hier omdat ik zeker weet dat jij nog geen update naar Win10 hebt gedaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Goedemorgen Han,

thanks voor het verplaatsen van de topic Han... na  het opslaan zag ik al ikke zit verkeerd, maar ja dan staat het er al.. :o....
Je kent me goed Han, win  10 hoef ik ook niet te hebben....lol

Klopt, ik bedoelde inderdaad het uitschakelen van Windows 10 notificatie...
Geen idee Han welke files beschadigd waren dat ging zo hard dat ik het niet kon volgen...

Nee, een tool downloaden zonder controle van jou doe ik niet Han, dat heb je me in het begin goed aangeleerd, kijken en zoeken ja maar niet downloaden als je niet goed weet of het de  juiste is.

Oke Han, dan ga ik Malware er weer opzetten, ik had nl de hoop dat windows het dan misschien wel zou uploaden, maar  helaas pindakaas, ik zal haar op verborgen zetten Han die KB 2267602....
Hartelijk dank weer voor je hulp Han en ik wens je een heerlijk weekend toe met hopelijk het zonnetje wat men ons beloofd heeft... :-*
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Hou even goed in de gaten of de Windows Defender updates later wel geïnstalleerd worden.
Kijk ook even in de geschiedenis van je updates of er in het verleden ook wel/niet geïnstalleerd is.

Update geschiedenis is hier terug te vinden:


Jullie ook een fijn weekeinde. :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Han gelijk even gekeken en want wat ik  nu zie ik is dat defender nooit geupdate en sinds 15-03-15 is het mislukt om  te uploaden. Ik heb verder terug gekeken in de lijst en daar komt Defender niet voor ook niet als geslaagd zijnde
Kan het zo zijn dat McAfee dit tegen houd aangezien  ik  die er op heb staan...wel net weer malware ge-upload Han.

Ps: Ik heb  haar nu op verborgen gezet Han na updaten...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Ik heb even McAfee gehad omdat dit de virusscanner was die mijn toenmalige internetprovider (XS4ALL) gratis verstrekte. Ik heb McAfee maar héél kort gehad omdat het programma mij totaal niet beviel. Ik had vrijwel direct allerlei rare problemen. Wat precies weet ik niet meer omdat het al jaren geleden is. Het was toen wel genoeg om er direct mee te stoppen, wat genoeg zegt. XS4ALL heeft inmiddels ook geen McAfee meer omdat veel van hun gebruikers er problemen mee hadden. Het programma doet inmiddels allerlei taken ook die andere programma's ook doen. Dat gaat conflicten geven.

Je kunt 2 dingen doen:

1e optie:
Laten zoals het is en defender updates die niet willen installeren verborgen zetten. De free versie van malwarebytes doet geen real-time scan. Kom je op sites die malware willen verspreiden dan heb je real time scan nodig om die rommel af te vangen. Wij draaien hier de premium versie van Malwarebytes die realtime scan wel doet. Nadeel is dus dat je een licentie voor malwarebytes premium aan zal moeten schaffen. Dat kost $24,95 per jaar. Die licentie mag je gebruiken op 3 pc's.

2e optie:
Ik begreep laatst dat je net je licentie voor McAfee vernieuwd had. Het is wel zonde van je geld maar je zou kunnen overwegen om McAfee helemaal te verwijderen met behulp van de stappen op deze site. Ook stap 2 is erg belangrijk omdat die registerinstellingen die mcAfee heeft gemaakt verwijderd.
Daarna even tijdelijk AVG Free downloaden en installeren. Deze free virusscanner beschermt je PC even tijdens het testen.
Gaan je updates nu wel goed? Dan overschakelen naar een permanente virusscanner. AVG kan blijven maar die heeft in het verleden nogal grote fouten gemaakt met updates die belangrijke systeembestanden verwijderde. Systemen startten niet meer op. Da's 2x gebeurd. Ik heb dus niet veel vertrouwen in AVG als permanente scanner, maar da's mijn mening. Voor tijdelijk is ie prima.
Voor permanente virusscanner draaien wij hier NOD32. Die heeft geen conflicten met Malwarebytes en zoals eerder gezegd installeren updates van Defender soms wel en soms niet. Dat boeit niet zo heel erg want Malwarebytes doet zijn werk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

ik heb McAfee al jaren en tot nu toe nooit problemen mee gehad Han maar ik ga je raad opvolgen, alleen moet ik even zien of ik geen creditcard nodig heb voor een licentie van malwarebytes premium en de NOD32.
Klopt, ik heb niet zo lang geleden inderdaad de nieuwe licentie van McAfee aangeschaft maar dat vind ik nu iets minder belangrijk als veilig surfen op het web bezig te kunnen zijn en geen gedonder hebben met de pc telkens...

Ps Han ik zie niet staan wat het kost de NOD32

Bij punt 2 staat dat je een code moet invoeren bij verwijderen mcafee, weet jij  welke code er mee bedoelt wordt..?
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

http://www.eset.com/nl/thuis/producten/antivirus/ - Je kunt ook eerst een maand gratis op proef. En dan pas een licentie aanschaffen. Heb je mooi een maandje extra

NOD32 kost per PC per jaar €29,49 maar als je de licentie meteen voor 2 PC's neemt dan wordt het meteen goedkoper € 17,- per PC.
Kijk hier maar.

Ik heb vorige week NOD32 verlengd. Dat kon ik betalen via iDeal. Of dat met Marwarebytes ook zo is weet ik niet. Die hoef ik niet te verlengen. Is het dat programma al jaren en heb toen lifetime licenties gekocht. Dat was niet duur. Kan nu helaas niet meer. Ben blij dat ik toen al genoeg vertrouwen had in het programma om dat te doen.

Die code voor je McAfee uninstall zie je vanzelf staan als je uninstalled. Dit hier is een voorbeeld. Je moet gewoon de code overtikken die je in het vak met de stippels ziet.
De code in het voorbeeld hieronder is fYrP (let op hoofdletters en kleine letters.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Han, Marwarebytes kan met Ideal betaald worden zag ik al en McAfee kan ik , zag ik ook via mijn profiel bij hen deactiveren zoals ze dat zo mooi noemen...met het voorbeeld kom ik er niet helemaal uit aangezien ik 3 opties heb staan bij programma's verwijderen Han en niet hetgene wat er bij staat...

Ps ik ga er morgen verder mee aan de slag Han, smakelijk eten straks en een heerlijke avond voor je..
alvast bedankt voor zover weer...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Okee maar is McAfee dan wel helemaal verwijderd? Dat is juist wat dat tooltje doet.

xs4all raadde die tool ook aan: https://www.xs4all.nl/service/diensten/beveiliging-en-veiligheid/installeren-en-gebruiken/fsecure/fsecure-instellen/hoe-verwijder-ik-handmatig-mcafee.htm

Zie ook: http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?lc=1043&id=TS101331

Als McAfee niet goed verwijderd is conflicteert de rest nog steeds met andere software!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Malwarebytes hoef je trouwens niet opnieuw te installeren. Alleen de licentiecode erin zetten is voldoende om real-time scannen te laten starten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Goedemorgen Han,

ik heb het tooltje de MCPR exe gisteren gelijk al op mijn bureaublad gezet Han ..

Ik  heb je linken in een aparte map gezet en je berichtje uit geprint zodat ik achter elkaar door kan  gaan...
Ik ben bang dat het vandaag niet gaat lukken  Han aangezien ik zo visite krijg en iets gehaast doen, doe ik niet want dan maak ik fouten en die wil ik niet hebben...Han ik  ga er zo snel mogelijk mee aan de gang en laat je horen of alles gelukt is ja dan nee, geniet in  ieder geval van deze mooie warme zondag Han met elkaar...
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

feao †

yep het is nog ochtend zie ik op het klokje...hier is ik weer zoals beloofd...
Alles is goed gegaan Han, alleen McAfee Security Scan Plus had er even geen zin in, maar ook die is nu verwijderd en NOD32 staat nu proef te draaien en Malware heb ik ge-upgrade nu naar premium...
Hartelijk dank voor alle hulp weer Han...een hele fijne dag verder voor je vandaag...

Han, nog één laatste vraagje bij Anti Malware bij:  detectie en bescherming moet daar niet aangevinkt staan:
Scan naar Rootkids ?
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Scan for rootkits kun je aanvinken maar hier staat het ook uit.
Als je bovenin klikt op "recommended settings" dan staat ie standaard uit. Waarschijnlijk wordt dat op de achtergrond al geregeld.

Heb je nu dat McAfee verwijder programma kunnen draaien én is de update van Defender nu wel gelukt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Goedemorgen Han, oke dan laat ik zo staan met de rootkit..
Even gelijk gespiekt voor je Han en bij Detectie en bescherming staat nu wel aangevinkt: Scan naar rootkids..

Het progje MCPR exe  heb ik laten draaien voor ik NOD32 er op heb gezet Han gisteren en nadat ik McAfee verwijderd had.

Ik heb wel win update gedaan maar er werd niets gevonden gisteren Han.
Ik  zal haar straks wederom handmatig laten updaten Han, zien wat er dan te voorschijn komt.
Ik zag wel dat defender aanstond weer bij  windows veiligheid Han....

Ps: net even windows update gedaan en er werd niets gevonden Han..
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

mijn idee hier ook Han....heel erg bedankt voor je hulp weer.... :goed
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Graag Han,  de pc draait als een zonnetje weer.
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska