Blauw scherm

Gestart door jeanette1970, 02 maart 2007, 09:49:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeanette1970

De pc van mijn zoon start sinds gister niet meer goed op. Na het welkomscherm verschijnt er in een flits een blauw scherm(te snel om ook maar 1 woord te lezen, en de pc begint van voor af aan weer op te starten. Een enkele keer komt er een scherm met'wondows is niet goed afggesloten', en dan kun je kiezen uit de bekende opties. Geen idee wat er aan de hand is of waar te zoeken...

Han

Wij weten het zonder meer informatie ook niet. Misschien kun je iets meer informatie geven.
Er moet vooraf iets gebeurd zijn waardoor windows dit gedrag vertoond

* Sinds wanneer heb je dit probleem.
   Heeeft je zoon software/hardware geupdate, nieuw geinstalleerd of juist verwijderd
* Deed je wel eens onderhoud op deze PC?
     - temporary internet files map legen etc
     - scannen op virussen en spyware
* Heb je een recent geupdate virusscanner geinstalleerd op dit systeem?
* Wat heb je inmiddels al geprobeerd om dit probleem op te lossen?
* Hoe oud is de windows-installatie.
* Zijn alle beschikbare windows updates geinstalleerd?
* Dit al geprobeerd: http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=85487.0
   
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Ok, ik ga m'n best doen zoveel mogelijk te beantwoorden...
Dit probleem bestaat sinds 2 dagen, hij zegt voor die tijd niets geinstalleerd of verwijderd te hebben. Ik heb er zo'n 2 maanden geleden een nieuwe xp installatie op gezet en alle updates opgehaald. nadat alle software e.d. weer was geinstalleerd heb ik toen de pc gedefragmenteerd en dat is de laataste keer geweest. NOD virusscanner scant automatisch bij opstart op de pc.
Mijn zoon speelt eigenlijk op het moment alleen runescape.( online spel)
Het enige wat ik tot nu toe heb geprobeerd toen ik het scherm kreeg met verschillende opstartopties is opstarten met laatst bekende configuratie, maar dat mocht dus niet baten. Ik zal straks even proberen wat er in het topic staat, en hou je op de hoogte.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Nou, ik heb geen blauw scherm meer gezien....niet dat ie weer ok is, integendeel....met opstarten op f8 gedrukt, en kwam in het windows menu geavenceerde opties....opdrachtprompt in veilige modus gekozen, dan op enter, en vanaf dat moment een tijdje een zwart scherm met een knipperend streepje linksbovenin, en dan start de pc wederom opnieuw op. Ik heb het idee dat er iets overleden is....:(

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Uhm, ja, daar had je me toch al heengestuurd? of zie ik nu iets over het hoofd?

Han

Ja, maar je hebt niet geschreven of dat gelukt is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Oops sorry....ja dat had ik de 1e keer al gedaan tyoen ik in het scherm kwam. Helaas, ook de laatst bekende conf. mocht niet baten...

Han

Je kunt nog alle niet essentiele hardware eruittrekken/loskoppelen en alleen opstarten met moederbord, videokaart, harddisk en geheugen erin. Kijken wat ie dan doet als je bovenstaande punten naloopt.

Je zou de procedure die hier staat gewoon uit moeten kunnen voeren. Lukt dat niet..., tja helaas dan. Dan maar proberen of een nieuwe installatie kan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

jeanette1970

Toch maar nieuwe installatie geprobeerd, so far doet ie het gewoon, dusss.....geen idee wat het geweest is. bedankt weer.