windows 8.1 op Vista laptop?

Gestart door Format Arie, 04 juni 2014, 12:22:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi, heb kort geleden een volledige versie van windows 8.1 op de kop kunnen tikken voor een prikkie. Deze wil ik op mijn HP HDX18-1080ED Premium notebook  ( http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01607276&tmp_task=prodinfoCategory&cc=nl&dlc=nl&lang=nl&lc=nl&product=3826124 ) installeren.
Ik zag echter op het doosje nu in kleine letters staan: " Windows 8.1 is niet ontworpen voor installatie op apparaten met windows xp en vista" ." Ga voor je installeert naar windows.com/install voor belangrijke informatie".
lees daar in ieder geval dat de systeemvereisten voldoende zijn.
Heb nog meer dingen gedaan die op die pagina stonden. Maar kom niet verder. Als ik probeer gewoon via dvd 8.1 te installeren, geeft ie aan dat ie dat alleen doet vanaf windows 7. Ik bedacht, misschien dat ie wel een schone install doet, want het is tenslotte een volledige versie, dus dan maar eerst de C schijf formateren (Heb backup van C gemaakt), maar C weigert hij te formateren. ("U kunt dit volume niet formateren") Weet iemand misschien hoe ik 8.1 alsnog geinstalleert krijg?

Han

Check met de upgrade assistant eerst of je hardware geschikt is voor win8. Mocht het zo zijn dat je het wel geinstalleerd krijgt maar dat het "bagger werkt" dan verknal je je Win8 licentie niet.

Check deze site over upgrades naar Win8 (3e van boven (is mijn pc geschikt voor Win8.1) staat een hardware check.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Die hardware check had ik al gedaan. Niet die van 8.1 want ook die start alleen op van W7 maar die van W8 waar ze naar verwezen. Kom daar volgens mij goed uit.
Resultaat:
-71 van de apps en apparaten zijn compatible
-19 items beschikbaar voor revisie
-U moet de compatible apps en apparaten opnieuw installeren in W8

als ik bij details kijk zie ik de enigste rode kruisjes bij:
-HP integrated module with bluetooth wireless technology 6026204 - (ga naar APP website voor hulp)
-NTI cd/dvd maker  - (ga naar APP website voor hulp)
- valadity sensors software - (ga naar APP website voor hulp
-ENE CIR receiver - niet compatibel
-HP  DVB-T tuner -  niet compatibel
-Validity Sensor - niet compatibel

Ik maak me alleen zorgen om 2 van de 3 dingen die als niet compatible staan. (HP DVB tuner gebruik ik niet)
En ten slotte staan er nog wat gele uitroeptekens, maar dat gaat om dingen waarvan updates verkrijgbaar zijn.
de rest (hele waslijst) is allemaal oke.

Han

Deze twee zijn wel belangrijk, al zijn daar ook externe oplossingen voor. Zijn dat de twee waar je je zorgen over maakt?
- HP integrated module with bluetooth wireless technology 6026204 - (ga naar APP website voor hulp)
- NTI cd/dvd maker  - (ga naar APP website voor hulp)


Toen je die melding kreeg (U kunt dit volume niet formatteren) startte je toen de installatie terwijl je opgestart was met het oude besturingssysteem?
Dan kun je inderdaad een partitie met windows niet verwijderen. Dat is een beveiliging die ervoor zorgt dat je geen fouten maak door een "verkeerde partitie" te wissen.
Wil je vers installeren, boot dan van je Win8 schijf. Dan kun je wel je oude partitie waar windows opstaat leegmaken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Die nti is brandprogramma, die ik niet hoef te gebruiken. Genoeg alternatieven.
Met Bluetooth doe ik niks, dus denk dat ik over die HP module me ook geen zorgen hoef te maken.
vroeg me alleen af of 2 niet compatible zaken geen problemen zouden geven.
Gaat dan om ENE CIR Reciever en Validity Sensor.  Weet niet hoe belangrijk die zijn.

Wat betreft het formateren, ben ik gewoon naar deze computer - C: gegaan, en rechtsklikken en formateren.
Had ook niet verwacht dat hij dat zou toelaten, maar ja, moet wat proberen.

Setup doen van DVD,dan geeft hij aan, kan alleen vanaf windows 7.
Computer opstarten met dvd, dan geeft hij aan op zwart scherm:
0. No Emulation System type: 00
1. No Emulation System type: 00
Enter a Choice:
Wat ik ook kies, dan:
Non system disk error.
Replace and press any key when ready.

Dus ik begrijp hem niet. Of moet ik zoals vroeger in de bios iets veranderen dat hij van disk af  installeerd??

Han

Validity Sensor: Is een sensor om je aan te kunnen melden bij windows. Is echt HP software. Niet meer nodig bij ander besturingssysteem
ENE CIR Reciever: Is denk ik de sensor voor een afstandsbediening. Zit die erbij?

* Weet je zeker dat je een volledige versie van Win8 hebt en geen upgrade versie? Dat staat vermeld op de doos.

* Staat je BIOS ingesteld op als eerste booten vanaf CD-ROM/DVD? (ik denk het wel, gezien de meldingen die je krijgt)
   De disk lijkt dus niet bootable. Is het wel een legale versie van Win8?

Check deze site even: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/upgrade-from-windows-vista-xp-tutorial
Daar staat precies wat je doen moet. Lukt het zo niet dan kun je er misschien beter even iemand bijhalen die echt achter je laptop zit.
Via een forum is het, in ieder geval voor mij vanwege alle variabelen zo niet te coachen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Yep is een legale en VOLLEDIGE  versie van windows 8.1.(staat voor op de doos Windows 8.1 Volledige versie)
aha, Validity Sensor zal dus van mijn vingerafdruklezer zijn denk ik, En ja zit ook afstandsbediening bij. Zit nog in de doos na al die Jaren. :)
Ik zal voor de zekerheid nog even in de bios kijken, en ook of ik wijs kan bij die link die je mee stuurt.

En anders houd het (voorlopig) op. Bedankt tot zover.

Format Arie

Niets nieuws meer, dus ik zou er maar een slotje op gooien :)

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!