Outlook 2002 en computer herinstalleren

Gestart door Linders, 14 juli 2010, 20:00:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linders

Hallo. Ik heb even een vraag.
Wil over een tijdje nieuwe computer aanschaffen en ben dus nu mijn huidige al flink aan het opschonen. Bedoeling is dat ik deze binnenkort opnieuw ga herinstalleren en dan de belangrijkste dingen even opnieuw installeer zodat ik, tot de tijd dat ik dus een nieuwe computer heb, weer even vooruit kan.
Nu zit ik dus alleen met mijn Outlook (heb dus nog versie 2002). Is er een manier om mijn bewaarde e-mails te back-uppen zodat ik ze straks weer kan terugzetten?
Er zitten namelijk wat mails bij die ik graag wil bewaren (en heb geen zin om deze allemaal naar mijn hotmail door te sturen en ze daar te bewaren).


Han

Ik heb in google even gezocht op zoekopdracht backup Outlook 2002 en vond de volgende info op url http://www.schoonepc.nl/instal/backup.html

Backup Outlook (MS Office-pakket)
Outlook slaat alle verzonden en ontvangen e-mail, het adresboek, de notities en agenda-items op in het bestand OUTLOOK.PST. Windows XP plaatst dit bestand op de locatie C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\, Windows Vista/7 op de locatie C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook. Met de Windows-zoekfunctie (Start, Zoeken) is het PST-bestand overigens eenvoudig te vinden (stel de Windows Verkenner wel zo in dat verborgen en systeembestanden worden weergegeven). Door het PST-bestand naar een veilige locatie te kopiëren, wordt een back-up van de Outlook-gegevens gemaakt. Het is verstandig vooraf via Taakbeheer (CTRL-SHIFT-ESC), tabblad Processen te controleren of het proces OUTLOOK.EXE is afgesloten zodat onherstelbare schade aan het archiefbestand wordt voorkomen.

Na herinstallatie van Windows kan het bestand weer op de originele locatie worden teruggezet, of beter nog: kan Outlook worden aangepast zodat deze naar dit bestand verwijst. Deze laatste methode is vooral handig wanneer de persoonlijke bestanden naar een aparte datapartitie moeten worden verplaatst (belangrijk bij het maken van een systeemback-up). Outlook laten verwijzen naar deze locatie is eenvoudig: verwijder het originele bestand (bewaar eventueel een kopie) en start het programma opnieuw op. Outlook komt nu eerst met een foutmelding, waarna de nieuwe locatie kan worden ingesteld.

TIP: Wordt de optie AutoArchiveren gebruikt, dan is het verstandig ook het archiefbestand mee te kopiëren. De optie AutoArchiveren staat onder Extra, Opties, tabblad Overige, knop AutoArchiveren. In dit venster is de locatie van het bestand ARCHIVE.PST te achterhalen, met behulp van de Windows Verkenner kan dit bestand naar een veilige locatie worden gekopieerd. Het is overigens ook mogelijk de AutoComplete List van e-mailadressen veilig te stellen, zodat deze naar een andere PC of gebruikersaccount kan worden overgezet. Sluit hiervoor Outlook af en maak een back-up van het bestand Outlook.NK2. Bij Windows XP staat het bestand in de map C:\Documents and Settings\inlognaam\Application Data\Microsoft\Outlook, bij Windows Vista in de map C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook. De handtekeningen worden opgeslagen in de map C:\Documents and Settings\inlognaam\Application Data\Microsoft\Handtekeningen (XP)/C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Roaming\Microsoft\Handtekeningen (Vista/7).

-------------

Deze url's geven ook veel info:
- Outlook™ Backup Tutorial
- How to manage.pst files in Outlook 2007, in Outlook 2003, and in Outlook 2002



Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Geen reactie meer. Dus sluiten we dit onderwerp af.
Groetjes van Bugs