outlook opnieuw geinstalleerd

Gestart door habasoft, 23 mei 2010, 11:54:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo
Door een of andere redenen is mijn outlook niet meer toegangkelijk. Dus ik dacht, laat ik outlook opnieuw installeren. Maar wil ik deze nu openen, dan vraagt hij "typ het wachtwoord van outlook.pst" en dan "typ het wachtwoord van  archive.pst".
Dan geeft hij de mededeling: kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen. De server is niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerder als deze situatie zich blijft voordoen. Als je hier op OK drukt krijg je de mededeling: Wilt u inplaats hiervan de standaard map van het bestandsysteem openen?. Als ik op ja klik geeft deze in de mappenlijst  <bureaublad met de subbladen mijn documenten, deze computer, mijn netwerklocaties> aan.
Mocht ik deze Jaaaaren geleden hebben ingevuld, dan weet ik dit niet meer, en kan deze ook niet terug vinden in mijn "wachtwoorden-boek".  Hebben jullie een idee wat ik hier aan kan doen.
Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Kortom je hebt dus een wachtwoord gezet op je backup pst-bestand van MSOutlook en bent deze vergeten.

* Welke versie van Microsoft outlook gebruik je?Op de site van Microsoft valt onderstaande te lezen erover:
Zorg ervoor dat u uw wachtwoord niet vergeet. Zonder het wachtwoord kunt u het PST-bestand niet openen en hebt u geen toegang tot de items of mappen in dit bestand. Microsoft is niet in staat verloren bestandswachtwoorden terug te halen.

Van Microsoft hoef je dus niets te verwachten.
Er is wel voldoende leesvoer erover te vinden.

Op deze site staat een tooltje om het pst-wachtwoord te achterhalen. http://www.agict.nl/tools.html
Je vind het onder "Gratis online hulpprogramma's"
Of het safe is om te gebruiken, geen idee. Dat is een beslissing die je zelf zal moeten nemen. Ik heb het gestart en er gebeuren hier geen rare dingen maar ik draai geen msOffice

Een dure maar zeker veilige manier is de aanschaf van Advanced Outlook Repair: http://www.repair-outlook.com/
Ik weet niet wat de gegevens je waard zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Hallo Han.     Ik weet niet eens of er ooit een wachtwoord is aangemaakt.  gezien de melding zou het wel moeten. Ik draaide nog op Microsoft office outlook 2002. De gegevens zijn mijn inderdaad geen dure oplossing waard.
Maar als ik nu de gegevens geheel niet wil gebruiken, Het ik het dan verkeerd geinstalleerd.  Ik wilde alleen opnieuw outlook er weer opzetten, direct van de cd af. Dit heb ik geinstalleerd, en dan krijg je al bovenstaande melding. Is de PST bestanden essentieel voor het installeren van msoffice outlook?
Ik ga bovenstaande oplossing van u proberen.
Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Het schijnt wel vaker voor te komen dat er ineens een wachtwoord komt te staan op een opgeslagen pst-bestand, las ik ergens.
Ik neem aan dat je nu geen outlook2002 meer gebruikt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

moet ik mij schamen dat ik JA  moet zeggen.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Welnee als dat voor jou werkt is het prima toch  ;)
Ging mij er meer om, om te weten of je het pst-bestand aangemaakt hebt in dezelfde versie als waar je het in probeert te lezen.

Normaal heb je na installatie gewoon een schone lege versie van MS-Outlook voor je neus. Het invoeren van je eigen data middels het pst bestand gaat dan later. Weet je zeker dat je tijdens de installatie niet ergens per ongeluk aangevinkt hebt staan dat je je eigen data in wil voeren?

Ik heb een update voor MS Outlook gevonden wat zijdelings met jouw probleem te maken heeft: http://support.microsoft.com/kb/300551/nl
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Na net via de link alles geupdate had, (alles wat uptodate, nog even het gehele ms office via de cd er af gehaald en opnieuw geinstalleerd, echter zonder resultaat. blijft gewoon het zelfde aangeven. Ik heb de installatie geheel aan zichzelf over gelaten, en heb verder niets aangevinkt. Hij gaf aan dat alles gereed was. (PS. Ik heb inmiddels de account van outlook op outlook express gezet zodat ik toch post kan krijgen).  :'(  outlook express gebruikte ik voor commerciele post en voor post van personen die ik nog niet goed ken).
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Ik zou het echt niet weten verder. Ik gebruik geen MSOutlook thuis. Wel vroeger op m'n werk maar dat is voor mij ook alweer sinds 2004 niet meer.

Ik heb net voor je in google gekeken en er zijn verschillende forums specifiek voor MSOutlook vragen.
Op deze URL een MSOutlook forum van Microsoft. Misschien dat er daar iemand een oplossing voor je weet?

Laat nog even weten hoe het afloopt. Ik ben wel benieuwd. Er moet toch een manier zijn om je MSOutlook gewoon te installeren zonder dat ie meteen om een pst file gaat zeuren.
Is de Officeversie die je gebruikt wel geschikt voor het besturingssysteem wat er op die PC draait?  Is het een legale versie van office die je gebruikt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Ik zal gebruikmaken van de links. Ik gebruik een legale versie die toendertijd met de vorige  pc geleverd is. Ik  laat  u weten wat er gebeurt is, als deze weer draait.
Prettige feestdagen nog. en nog bedankt
groeten Hans.
24mei 0:24h :  vond op een externe hardeschijf ook nog een pst bestand. Deze gekopieerd naar de huidige pst bestanden en hij werkt weer. Nu nog even zoeken waar ik de adresboek heb staan, en dan meld ik me weer.
groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Grijze versie dus  ;)
Die office licentie was gekoppeld aan die PC.

Fijn dat je het deels weer kunt gebruiken.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Adres boek nog niet gevonden, maar deze gegevens kan ik ook uit OE halen. (duurt dan wel langer), want als ik een adres  belangrijk vind, zet ik die in standaard in MS outlook en in OE. Bedankt voor de genomen moeite. en ik zoek nog even door
Groeten Hans.
1/6/2010:  geen adresgegevens kunnen vinden. ga alles handmatig overzetten. Bedankt voor de links en oplossingen. Topic mag gesloten worden
Groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt