foutmelding email 0x800CCC0F en/of 0x8004210A

Gestart door pijltje, 29 april 2010, 11:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pijltje

Hoi Han  :)

Ik ben al weken bezig om uit te zoeken waarom ik met een bepaald mailaccount problemen heb.
Als ik 's morgens voor het eerst mijn mail van meerdere accounts) binnenhaal in mijn Outlook, dan krijg 1 account niet binnen. de rest wel!

Het schijnt niet te liggen bij hostprovider (Vevida) en niet bij Glasvezel (Xmsnet). Ik heb al contact gehad met NOD32 en de laatste versie van de software geinstalleerd (ik bedoel niet van de anti-virus zelf, die wordt dagelijks geupdate  ;-)
Ik krijg geen foutmelding van de Comodo Firewall.

De 'time-out voor de server' staat al op 5 minuten en ook 10 min werkte niet. 
Alle instellingen kloppen, ook 'accountinstellingen testen' is in orde.
De webmail staat ingesteld op 100mb, en dat is ruim voldoende!

Stuur ik alle mail door naar een ander account en maak ik daarmee de webmail leeg, dan is daarna het probleem opgelost. Alle mail die daarna binnenkomt, komt zo binnenrollen in Outlook.  Het is altijd alleen de eerste mail 's morgens.

En tot slot: soms komt er wel een mailtje door (maar dan blijft deze weer staan op de webmal), terwijl deze normaal verwijderd wordt op de server.

De foutmeldingen die ik krijg zijn: 0x800CCC0F en/of 0x8004210A

Het is wel te overleven, maar het kost zo veel tijd om eerst mijn mail door te sturen naar een ander account.

Heb jij enig idee waar het aan zou kunnen liggen?!

Alvast bedankt voor je reactie!  :goed

groetjes Pijltje

Han

In eerste oogopslag en eerste gevoel moet het een account-instelling zijn die niet goed staat, of iets bij je provider.
Weet je 100% zeker dat de pop3 +SMTP gegevens in je account goed staan want zowel 0x800CCC0F als 0x8004210A duiden op een verbindingsprobleem. Sinds je internetverbinding oke werkt en ook het ophalen van mail van de andere accounts moet het verbindingsprobleem binnen dit account zitten. Dat moet dus wel een instellingsfout zijn of een verkeerde serverinstelling.

Haal je je mail draadloos op? Heb je misschien een router van het merk Linksys?
Als je een Linksys router/modem hebt, zoek dan eens in de settings van je router/modem naar de MTU waarde. Die staat waarschijnlijk op 1500.
Is dat zo dan veroorzaakt die waarschijnlijk het verbindingsprobleem. Verlaag die MTU waarde eens naar 1490.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han,

Ja dat is dus het probleem.   Als de mail namelijk eenmaal binnen is, komt de rest (die later die dag binnenkomt) zo binnen.

Alle instellingen kloppen (zijn gelijk aan die van de accounts die wel goed gaan), ook 'accountinstellingen testen' is in orde.
Het is de mailaccount waar doorgaans de meeste mails en de grootste mails in staan.

groetjes Pijltje

Han

Ik had nog wat toegevoegd war je waarschijnlijk niet gelezen hebt:

Haal je je mail draadloos op? Heb je misschien een router van het merk Linksys?
Als je een Linksys router/modem hebt, zoek dan eens in de settings van je router/modem naar de MTU waarde. Die staat waarschijnlijk op 1500.
Is dat zo dan veroorzaakt die waarschijnlijk het verbindingsprobleem. Verlaag die MTU waarde eens naar 1490.

Zie: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Linksys+0x8004210a&btnG=Google+zoeken&meta=


Nog iets.... het account waar je een probleem mee hebt is dat het account van de internetprovider waarmee je online bent? Sommige ISP's hebben een beveiliging op hun mailservers staan. Je moet dan ingelogd zijn bij hun of als je via een andere internetverbinding hun mail op wil halen of wil versturen dan moet je je authenticeren voordat je kunt ophalen en versturen.
Authenticatie gaat via je accountinstellingen op tabblad server, onderin bij "Voor deze server is verificatie vereist"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Goedemorgen Han!

Nee, we hebben alles aan een draadje (dus niet draadloos).

Wat bedoel je met: '...is dat het account van de internetprovider waarmee je online bent?'
Ik heb 3 accounts bij die provider en met de andere 2 heb ik geen problemen.

Ik hoef ook niet ingelogd te zijn om mijn mail op te halen. Het probleem is er alleen als ik de 1e bulk mail 's morgens binnen wil halen.  Als dat eenmaal is gebeurd, dan loopt het als een zonnetje...

Ik hoop dat het zich vanzelf weer oplost  :D

Fijn weekend!   :)

groetjes Pijltje

Han

Als je bij dezelfde provider ook nog twee werkende mailaccounts hebt dan kan het alleen maar aan het account zelf liggen of aan de gegevens die je voor het account gekregen hebt.  Heb je het account al eens helemaal weggehaald en opnieuw handmatig (dus niet met kopieren/plakken) aangemaakt? Misschien heb je ergens een nu onzichtbare spatie staan bij de accountgegevens.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Ja, ik heb het opnieuw ingevoerd.
Het gekke is, dat als de 1e bulk binnen is, dat dan daarna de rest wel goed kan worden binnengehaald.
Het is alleen 's morgens als er een bulk mail in zit.

Dan weet ik het ook niet meer  :-[

In ieder geval bedankt voor al je moeite  :)

groetjes Pijltje

Bugs

Krijg je zoveel mail dan, of is het meeste spam? Dan zou je kunnen overwegen om Mailwasher te installeren. Die kijkt eerst wat er staat (dat zie jij dan ook) en dan kun je bepalen wat er spam is en wat niet. Mailwasher is zelflerend, de volgende keer zal het die rotzooi gelijk markeren om te verwijderen en zo komt het ook niet binnen op je pc, hij verwijderd het gelijk van de server. Mail die je wél wilt kun je ook markeren, en dat komt dan wel op je pc binnen.
Groetjes van Bugs

pijltje

Hoi Bugs,

Het aantal mails valt wel mee hoor!  Ik schat een stuk of 15 (in die box), waarvan vaak 5 powerpoint-presentaties (die dus wat groter zijn), en de zender ken ik.

Ik moet wel zeggen dat de laatste tijd de hoeveelheid spam enorm is gestegen. Maar dat geldt ook voor die andere mailboxen.  Waar dat vandaan komt?!  Ik bezoek alleen 'nette' sites en geef dat mailadres (met inleesproblemen) alleen aan bekenden.

Ik vis de spam er al uit als ik via webmail mijn mail lees (als die niet binnen wil lopen), maar dan nog loopt het niet door. Hetl lijkt alsof het te maken heeft met de grote hoeveelheid.  Maar dat is pas sinds een paar weken, want ik ontvang die mail al heel lang.
(Verder ga ik nog in Outlook aangeven via Extra-regels welke woorden in het 'onderwerp' als spam gezien kunnen worden, zodat deze er automatisch uitgehaald worden).

Het vreemde is dat als de mail eenmaal binnen is, de rest (die dus later die dag wordt gestuurd) wel gewoon binnenloopt, dus...  ja, waar het aan ligt. ik weet het niet...

Nog een fijne dag!

groetjes Pijltje

Bugs

Misschien dat het toch te maken heeft met de grootte van de bestanden. Vooral ook omdat je schrijft dat de rest van de mail later op de dag wél normaal binnenkomt. Je zou een experimentje kunnen doen. Kijk via webmail naar je bestanden en stuur die door naar verschillende andere e-mailadressen van je. Verdelen dus. Delete dan via webmail de originelen en kijk wat er gaat gebeuren. Je kunt natuurlijk ook de bijlagen downloaden en de mail (als die verder niet belangrijk is) wissen. De rest laat je gewoon in je mailbox staan.

Over die spam, je kunt nog zo voorzichtig zijn met je mailadres, anderen zijn dat vaak niet. Dat ene leuke mailtje, die beslist naar al je vriendinnen/vrienden moet worden doorgezonden, dat doen de meesten niet met bcc (zodat het mailadres niet voor anderen zichtbaar is) maar met cc, en zo kan iedereen je mailadres lezen en komt het overal terecht. Ik heb ook verschillende mailadressen, speciaal, waarvan er één speciaal gemaakt is voor vrienden van ons die ook altijd van die "leuke" mailtjes sturen. Daarop barst het van de spam, terwijl ik met een ander adres nergens last van heb.
Groetjes van Bugs

pijltje

Hoi Bugs,

Dankje!  Dat ga ik proberen (mail doorsturen naar andere accounts) en dan pas binnenhalen.

Het regent hier pijpestelen! Ben blij dat ik vanmorgen al met onze hond heb gewandeld!  :)

groetjes Pijltje

Bugs

Ben benieuwd of dat het is. En ik hoop dat het straks weer droog is voor je, ik neem aan dat de hond er vandaag nog wel een keer uit wil. ;)
Groetjes van Bugs

pijltje

Hoi Bugs  :)

Gelukkig was ik die morgen al met de hond uitgebreid uitgeweest!  's Middags kon t even kort ;-)

Ja , zodra ik alle mails mét bijlage (ook de kleine!) doorstuur, komt de mail binnen.

Als alles binnen is en er komt dan een mail met bijlage, dan loopt ie wel door!

Dus... ??? Ja hoe los je dit op?

groetjes Pijltje


Han

Niet, ben ik bang. Kun je een ander mailadres aanmaken ervoor?
Er gaat duidelijk iets mis met dit specifiele mailaccount op de mailserver van je provider. Ik denk dat er aan jouw kant niets mis is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han!

Ja dat vermoeden had ik al. Maar dit mailadres gebruik ik al jaren en ik bij veel mensen bekend.
Ik zal de hostprovider nogmaals aanspreken.   :pissig

In ieder geval hartelijk dank voor al jullie hulp  :goed

groetjes Pijltje

pijltje

Hoi Han & Bugs!   :)

Ik heb uitgebreid met de hostprovider gesproken en zaken (instellingen) gecheckt.

Even nog het probleem: ik kan geen mail+bijlage binnenhalen van accounts die via die provider lopen. Zodra ik de mail doorstuur naar een ander mailadres lukt het wel om de mail+bijlage binnen te halen.  En ook lukt het dan om de overige mail (dus die zonder bijlage),die er dan nog staat binnen te halen op mijn pc met Outlook.

Nu heeft die contactpersoon één van mijn mailadressen op zijn pc aangemaakt en daar kon hij wel de mail+bijlage binnenhalen...

Ik heb inmiddels Nod32 en Comodo-firewall vervangen door Avira en PCtools-firewall, om zeker te zijn dat het daaraan niet ligt. En het probleem bleef.
Er zit dus iets op mijn pc/in mijn instellingen waardoor mijn Outlook mail+bijlage van die accounts niet doorlaat...

Hebben jullie misschien nog een idee wat het kan blokkeren?!   :'(

groetjes Pijltje  ;)

Han

Accounts??  Ik dacht dat het maar om één account bij die provider ging en dat het bij de andere accounts daar wel goed ging.

Nee geen idee verder. Ik heb dus ook geen idee wat je allemaal geinstalleerd hebt staan. Veel programma's hebben tegenwoordig geintergreerde beveiligingen zoals veel virusscanners tegenwoordig ook firewallonderdelen en spywarescanners hebben. het enige wat je kunt doen is al dat soort programma's verwijderen en dan kijken of het goed gaat met de bijlage. Dan 1 voor 1 weer installeren wat je al had en dan steeds tussendoor checken of het goed blijft gaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

ja accounts (bij Vevida)!  dat had ik al aangegeven!
En die geven problemen, maar de accounts van xmsnet (waar wij de glasvezel bij hebben) gaat wel goed.

Sluit het topic maar af, want ik weet het ook niet meer.

groetjes Pijltje

Han

Je kunt het alleen oplossen door de weg te volgen die ik hierboven al aangaf.
Blijft raar dat mail van andere providers het probleem niet hebben.


Ik sluit 'm af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!