OE: alle mailtjes kwijt.

Gestart door habasoft, 24 januari 2010, 23:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Hallo, mijn gehele OE is leeg. Ik had gelukkig wel een back-up gemaakt van mijn adresboek (omdat ik wat op deze site staat wel eens gewoon uitprobeer), maar de rest is gewoon weg. Ik heb wel *.bak files in mijn prullebak staan. maar hoe kan ik dit terug halen. Ik heb van de mappen geen back-up gemaakt (achteraf natuurlijk stom). In een van de vorige berichten staat wel dat waar je de OE berichten moeten staan, maar verder dan C:\ds\naam\LS\ad\identities\dan een getal\microsoft\OE waar de *.dbx en de *.bak bestanden staan kom ik niet.
Wat moet ik doen om dit terug te krijgen.
Kan ik de *.bak bestanden op een of andere manier terug halen uit de prullebak.
Of heb ik gewoon pech, dat ik geen back-up gemaakt heb.
Groeten Hans.
PS:nieuwe mailtjes komen wel gewoon binnen

In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Waarschijnlijk is OE de mail gaan comprimeren en is er iets helemaal misgegaan. De *.bak bestanden zijn je oorspronkelijke mappen.
Je zou de *.bak bestanden uit de prullebak kunnen selecteren en naar een nieuw aangemaakte map kunnen slepen. Dan renamen naar *.dbx.

Maak dan van je huidige Outlook Express map eerst een backup en pas daarna kun je experimenteren met het terugzetten van de hernoemde bestanden terug in die OE-map. Hou er wel rekening mee dat mail die je erna opgehaald hebt dan weer weg is. Sla die desnoods op. (wordt dan als *.eml bestand bewaard) zodat je ze later weer kunt openen en terugschuiven in je inbox in OE.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Gelukt. Nog wel problemen gehad met enkele mappen die zich niet lieten Kopiëren. Toen eerst in OE een map aangemaakt, OE afsluiten. In de outlookmap de dbx verwijderd en de bak naar dbx omgezet. Ook dit ging niet altijd direct. Vanavond de gehele avond bezig geweest, Toen ik dacht dat ik alles had, en alles weer afsloot, dacht ik dat alles goed was naar mijn inzicht. Bij het weer opstarten van OE had ik ineens alle mappen staan, ook enkele mappen die ik al jaren geleden had verwijderd. Eerst alle backup's gemaakt volgens "Special : Backup je e-mail en favorieten « Gepost op: 02 maart 2003, 04:45:49 ». Nu ga ik maar weer eens alle mappen verwijderen, die ik toch al nooit meer gebruikte, en dan maar weer eens backuppen. (altijd gedacht, het overkomt altijd een ander).
Zonder tegenbericht, Hartelijk bedankt voor deze raad. Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Fijn dat het gelukt is Hans.  :goed

Ik heb direct zelf ook weer eens een backup van de Outlook Express map gemaakt. Was alweer een poosje geleden.
Ik heb mijn Outlook Express map wel op een andere partitie staan dan C:. Als ik C: herstel met een ghost image dan
staat m'n mail direct weer goed. In de image staat de verwijzing namelijk ook naar die plaats.

Ik sluit het topic hiermee af! :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!