pcn specials mail vraag

Gestart door Format Arie, 06 oktober 2009, 14:37:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi, er staat een mooie special "Backup Outlook Express + mailaccounts, adresboek en favorieten"
op PCN. Mijn vraag is werken deze zaken daarin beschreven ook bij Windows Mail (uit Vista), of is daar een andere handleiding voor?
Mij gaat het vooral om mail die ik op wil slaan, en die ik na  backup van C terugzetten , weer terug wil plaatsen, evenzo mijn contactpersonen, en instellingen account.
doei, arie

Han

Eigenlijk gaat dat backuppen van je mailmap in Outlook Express en in Windows mail precies hetzelfde.
Bij de een maak je alleen een backup van je "Outlook Express" map en bij de ander van de "Windows mail" map.
Die specifieke map bevat al je mailtjes, dus je postvak in,uit, eigen aangemaakte mappen etc.  Vergeet niet je map "verwijderde Items te legen voordat je een backup van je mailmap maakt.

Contactpersonen gaat voor zover ik weet nog steeds via importeren en exporteren uit het adresboek.

Backups voor de instellingen van de aangemaakte accounts kun je vanuit Windows mail regelen bij accountinstellingen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

grrrrr, lukt dus niet. heb het geprobeerd met de mail te kopieeren naar D, en dan terug te plakken op C: op de goede plek, maar krijg net als  in eerder topic bij mij in vista de melding dat ik niet gemachtigd ben etc.
Misschien moet ik van de complete map windows mail een backup maken met Norton Ghost.
Nog nooit van map backup met norton gemaakt, allen complete image.
Dat kan toch wel? eerst oude norton image terug zetten, en daarna nieuwe backup van windows mail er overheen? Dan schrijft hij toch de oude windows mail map over, of niet?
dan heb ik meteen de accounts en adressen.

Han

Ja dat zou zo moeten kunnen met ghost. Raar toch dat rechtenprobleem bij jou op de laptop met Vista. Ik heb dat niet. Ik kan gewoon m'n windows mail map kopieren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Dat is 1 van de redenen dat ik oude backup (schone instal + updates en wat programs) wil terugzetten. Misschien ben ik dat probleem dan ook kwijt. Want volgens mij had ik dat in het begin niet. mag van mij slotje op, ennu....bedankt.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!