Probleem met berichten aan groepen versturen

Gestart door drummertje, 20 juni 2009, 10:07:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drummertje

Hallo,

Ik heb een groep aangemaakt in Outlook Express 6 en wil een (klein)bericht naar deze groep versturen.
Dit is mijn foutmelding:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is naam@blabla.nl. Onderwerp 'Fw: Open dag Drumschool Voorburg', Account: 'mail.drumschoolvoorburg.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Unrouteable address', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
Als ik alleen een mail verstuur aan bovengenoemd adres is dat geen probleem, het adres is dus ok.

Als ik het adres uit de groep haal en het bericht weer verstuur krijg ik dezelfde foutmelding maar dan voor een andere naam.

Als ik de groep klein maak luk het wel, zit er een limiet aan de groepsgrootte?

Bedankt voor eventuele tips



Edit Han: mailadres uit je bericht verwijderd. Google scant hier regelmatig. Eigenaar van het mailadres wil liever geen spam.

Han

Er zit geen limietgrootte op de groep in Outlook Express maar je internetprovider de server waarvan je verzend (de smtp server) wel beperken zodat je niet aan grote groepen tegelijk email kunt versturen. Spammers doen dat ook dus ze vinden dat "verdacht gedrag".

Informeer even bij je internetprovider vanaf hoeveel mailtjes ze een mailinglist als ongewenst beschouwen en pas daar je mailgroep op aan.

PS) Wordt het overigens niet hoog tijd om eens te updaten naar de nieuwe versie?
      Versie 6 is onderhand echt heel oud.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

drummertje

Thanx, en inderdaad, het wordt tijd voor een update.
Groeten
PAul :goed