Outlook Express: verwijderde items komen weer terug na verwijdering.

Gestart door habasoft, 07 juni 2009, 13:03:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

habasoft

Ik heb een vraagje betreffende OE. Als ik een e-mail verwijderd heb en deze dus in de map "verwijderde items" terecht komt, lijkt het normaal te werken.
Maar als ik later op de button " alles verzenden en ontvangen" druk krijg ik deze 2 (alleen 2 commerciele e-mails )verwijderde items weer in de map "postvak in" te staan. Volgens mij is er niets veranderd aan de instelllingen van outlook. Andere mails die ik ontvang kunnen wel verwijderd worden.
Hebben jullie weer raad voor mij
met vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Lijkt mij geen Outlook Express probleem maar mail die in op de server van je provider blijft staan en daardoor weer binnenkomt.
Check je inbox bij je provider eens met de webmail op de aanwezigheid van die 2 commerciele e-mails in de inbox.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Han.  Ik heb de webmail leeggehaald, en je hebt gelijk. Dus het kan zo zijn, dat opgehaalde webmail blijft hangen op de server!.
Han, Bedankt.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Soms kan mail wel eens blijven hangen op de server zodat het steeds opnieuw binnenkomt. In het mailaccount zelf kun je via het mailprogramma wat je gebruikt instellen of mail op de server moet blijven staan en ook hoeveel dagen maar dat moet gebeuren. Da's in dit geval denk ik niet zo omdat het met andere mail wel goed gaat, of dat moeten andere mailaccounts zijn?

Open voor de bezorgingsinstelling in de Outlook Express menubalk "Extra" en kies dan voor "accounts".
- dubbelklik op het account waar die mail op binnenkomt.
- ga naar het tabblad "Geavanceerd"
- Check welke instelling je hebt staan bij "Bezorging"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Bij bezorging heb ik geen vinkje aangeklikt. Als ik deze wel aanvink heb ik de mogelijkheid tussen "van server verwijderen na 5 dagen" en "van server verwijderen na verwijderen uit verwijderde items.
Ik heb 3 accounts via OE, maar zoals je terrecht er al op wees, had ik met de rest van de mail geen last.
Moet ik bij bezorgen e.e.a. aanvinken
vr gr Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Ik zou eerst even afwachten of het nogmaals gebeurd. Is dat zo dan het account verwijderen en opnieuw aanmaken dan weet je 100% zeker dat het daar niet aan ligt. Gebeurt het daarna weer dan kun je altijd nog instellen dat mail na 5 dagen verwijderd moet worden of je verwijderd mail die blijft hangen even via webmail. Je kunt als het erg vaak voorkomt ook contact opnemen met de provider van het betreffende mailaccount en vragen wat er loos is daar op die pop3-server. Kan iets te maken hebben met hun spaminstellingen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Han. Bedankt voor je uitleg. Als het weer gebeurt zal ik de account verwijderen, en je raad opvolgen.
Bedankt.
Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

habasoft

Han, je kan deze topic sluiten, want ik moet toch eerst weer wachten tot dit voorkomt. Kan misschien wel jaren duren, mocht dit weer voorkomen.
Mocht je er aan toe komen, alvoorst een prettige vakantie.
groeten Hans.
In de regel is het zo geregeld dat de regel geregeld dient te worden in de regel die dat regelt

Han

Stuur me maar een PM met verzoek tot heropening van het topic als je evt. later nog een aanvulling hebt dan sluit ik 'm voor nu af.

:slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!