Outlook backup Adresboek

Gestart door pijltje, 14 april 2006, 20:00:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pijltje

Hoi!  :)

Regelmatig maak ik braaf een backup van het outlook bestand (pst), maar nu blijkt dat daarmee niet mijn adresboek wordt meegenomen.
Wie weet waar het adresboek van outlook 2003 wordt opgeslagen? en hoe ik daar een kopie van kan maken?!

Normaal is het outlook-bestand (zonder adresboek?) ongeveer 125 mb groot, maar nu heb ik het via menu Bestand - importeren/exporteren - naar bestand exporteren - bestand met persoonlijke mappen - persoonlijke mappen (incl submappen) - 'doelmap aangeven' (en 'dubbele items vervangen door geexporteerde items') - voltooien.

en de ene keer wordt het 125 mb groot en de andere keer 190mb!!!

hoe kan dat nou?! :o

groetjes   :uhmm
Pijltje

PS: Of... is het handiger om in outlook express te werken, dan kan ik het wab bestandje kopieeren, toch?!


Han

Hoe je een kopie maakt van je Personal Adress Book (PAB)" staat hier beschreven.
Het verschil in grootte komt omdat je de ene keer meer bewaart dan de andere keer.

Het hoe en wat betreft het maken van een backup van Outlook Express en adresboek staat beschreven in onze special : Backup je e-mail en favorieten.

Of je Microsoft Outlook of Outlook Express moet gaan gebruiken als mailclient hangt helemaal van jou smaak af. Voor beide moet je wat handelingen verrichten voor backups dus of dat nou voor de ene of voor de andere is maakt niet zoveel uit. Er zijn trouwens ook programmaatjes die die backups voor je kunnen maken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Hoi Han  :)

bedankt voor je antwoord.
het verschil in grootte was erg groot: 125 t.o. 190 en die 190 was eenmalig... dus wat nou de reden was

het backupen van de .pab in outlook lukt met de beschrijving helaas, want het ziet er in mijn NL versie totaal anders uit (mijn Engels in oke, maar de lay-out) is anders en er verschijnt niet wat er moet verschijnen...

ik zit toch te denken aan een ander mailprogramma: kan jij adviseren over de keuze tussen Thunderbird of Outlook express?
Zijn de gegevens (mail, emailaccounts (van 2 verschillende pop3-adressen), adresboek (!!!), etc) simpel over te zetten van outlook naar thunderbird of outlook express?

alvast bedankt!   :goed

groetjes
Pijltje


Han

Citeerkan jij adviseren over de keuze tussen Thunderbird of Outlook express?
Nee, dat kan ik niet. Ik gebruik zelf Outlook Express. Thunderbird ken ik niet.
Om de info over het backuppen ermee hier neer te zetten, zou ik moeten gaan zoeken met google maar dat kun je zelf natuurlijk net zo goed.  ;)

Thunderbird Mailclient.

Wat het backuppen in Microsoft Outlook betreft. Er zijn natuurlijk tig verschillende versies van Oulook in omloop, maar elke versie heeft ook zijn eigen helpbestanden. Heb je daar wel eens in gekeken?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

In een ander topic schreef pijltje :

Citaat van: pijltje op 02 mei 2006, 11:32:21
Het blijkt dat in de backup van Outlook zoals ik die maak, alles wordt meegenomen (dus post en adresboek).

dus kopie van Outlook - naar C:\documents en Settings\ <naam>\ local settings\ application data \ microsoft \ outlook \ 'Outlook'
en het ´Outlook´ bestand (heeft geen ´uitgang´) kopieeren en plakken.
[\quote]

Daarmee is deze vraag dus opgelost en sluit ik 'm af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!