BitsduJour

Gestart door john, 19 februari 2013, 10:39:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Tot mijn stomme verbazing is mijn bureaublad sinds vandaag ineens een snelkoppeling rijker naar een in het onderwerp genoemd progje. Wordt zelfs nog vreemder, want als ik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling klikt en het tabblad Algemeen open, zie ik dat het op 16 januari 2012 is aangemaakt. Ikke nie begrijpe.............!! Als ik erop Google vind ik niks kwaads en een scan met MalwareByte en Avast leverde ook niks op. Toch vreemd, zomaar. Waarschijnlijk heb ik een website bezocht of ...maar ben me van de prins geen kwaad bewust (ja dat zeggen er meer; lol).
Oh ja, heb het gelokaliseerd, als ik het path volgt, kom ik uit bij C:Users\naam\Documents\Downloads\........... en zie ik dat het afkomstig is van een Torrent file dat ik ooit als een film heb gedownload. Vreemd dat het nu opeens als snelkoppeling zichtbaar wordt op het buroblad terwijl ik de film niet recentelijk heb bekeken op de laptop.
Enige herkenning in dit alles?

Josette

Ik kom op deze uit!

http://www.bitsdujour.com/

Als je naar beneden scrollt zie je het staan bij features.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Heb je misschien de settings veranderd zodat je nu verborgen bestanden ziet?

Lijkt een stukje spam. Niks terug te vinden via configuratiescherm/software?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ja Han, nou je het zegt. Een paar dagen geleden, verborgen mappen en bestanden op zichtbaar gezet omdat ik iets niet kon vinden. In mijn configuratiescherm zag ik niks wat er ook maar naar verwijst. De snelkoppeling is gelinkt aan de url maar verder geen progje, want als ik op de snelkoppeling klik, kom ik terecht op de website die Josette aangeeft. Echt kwaad aanrichten, zal het niet. Blijkbaar is dat weer zo'n handigheidje dat zich sneeky op je harde schijf nestelt.
Ik heb ook nog in de desbetreffende map gekeken waar het path naar verwijst, maar vreemd genoeg zie ik niks in die map wat er maar ook op lijkt, staan enkel wat png, txt en avi bestand(en) van de desbetreffende film in.
Was gewoon benieuwd en nieuwsgierig naar het hoe en waarom.  Jij en Josette bedankt voor de uitleg. Ik ga de snelkoppeling verwijderen, maar als ik de rest niet kan vinden, blijft dat als het ware slapend aanwezig. Tenzij jij nog een "gouden" tip voor me hebt.

Josette

Je kan die naam ook nog eens even via programma's bestanden zoeken
ingeven, wie weet zie je zo wel wat.
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

john

Die zoekactie leverde niks op. Als ik met de rechtermuisknop de snelkoppeling op mijn buroblad aanklikt en via eigenschappen het tabblad <Algemeen> opent, wordt de volgende info zichtbaar:
Bestandstype: Internetsnelkoppeling (.url);
Beschrijving: BitsDuJour;
Locatie: C:\Users\naam user\Documents\Downloads\[ www.Torrenting.com ] - naam film.DVDRip.XXXX-XXXXX\Desktop;
Grootte: 147 bytes (147 bytes;
Grootte op schijf: 4,00 kB (4.096 bytes);
verder nog data bij gemaakt, gewijzigd, laatst geopend.


Han

Ik kijk hier zelf altijd al af en toe met de setting verborgen bestanden zichtbaar, of er niks raars te zien is. Daarna zet ik de boel weer op verborgen. Gewoon om even zeker te zijn dat alles ok is.

Er lijkt bij jou weinig mis, behalve een spam snelkoppeling die met een torrent meegekomen is
Hoppa in de prullenbak ermee. :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Bij deze dus in de prullenbak laten verdwijnen en mag er wat mij betreft een slotje op. Als laatste natuurlijk vanzelfsprekend mijn dank weer voor jullie hulp.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!