Netwerkkaarten

Gestart door ciryk, 30 december 2011, 14:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciryk

Dag iedereen!

Ik heb onlangs m'n nieuwe router ( Cisco Linksys E4200 ) geïnstalleerd en ondevondt enkele problemen.
Ik gebruik Fibernet als provider ( Telenet ) en met mijn laptop, Toshiba Sattelite A300D en een nieuwe PC

Nu heb ik op mijn nieuwe pc enkele problemen qua verbinding en verbreking ervan. Hierbij is de Atheros AR5007G geïnstalleerd. Hierbij denk ik dat het te maken heeft met dat mijn router 811.2-n ondersteund en mijn netwerkkaart niet. Hoewel deze PC is nog maar 3 maand oud, dus ik snap niet dat mijn PC winkel deze netwerkkaart in een Gaming PC stopt.

Mijn andere hardware ( voor pc )

AMD Phenom II 965 X4 3.9 Ghz
NVIDIA 465GTX Twin Frozr II 1Gb

Nu ondervindt ik ook als ik naar www.speedtest.net ga heb ik voor m'n laptop 20mb/s downloadsnelheid op dezelfde plaats van mijn PC die maar maximum 2 mb/s haalt. Waarbij mijn ping alletwee rond de zelf waarde ligt ( rond de 8 ) verbonden met de server van Mechelen. ( De dichtste ).

ALLEBEI WIRELESS

Graag wat Feedback!
Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,
Popeye Ciryk

Bugs

Heb je de nieuwste firmware voor de router en de laatste drivers voor de netwerkaart geïnstallerd voor beide computers (dus zowel de laptop als de desktop)?
Groetjes van Bugs

ciryk

Heb de laatste firmware er nu opgezet. Heb echter problemen met het updaten van mijn pc zijn netwerkkaart. Deze AR5007G van Atheros geeft mij een zip file met daarin enkele bestanden en weet totaal niet wat ik moet doen?

ciryk

Mijn netwerkkaart werk enkel en alleen op een 802.11-g netwerk?? Dit is gewoon belachelijk! Heb 3 maanden geleden een pc gekocht voor ultieme prestaties en nu smeren ze me dit aan. Zal blijkbaar een nieuwe netwerkkaart worden ? >:(

Han

Een los netwerkkaartje kost haast niks.
Stap ermee naar de leverancier van je PC en vraag om opheldering.

Zit er in die zip niet een txt bestandje met wat je doen moet. Anders even kijken op de site waat je de zip vandaan hebt. Daar staat zeker uitleg bij.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ciryk

http://www.atheros.cz/ , Very nice layout! :D  I'm going to contact my PC store. Thanks for the help!

Han

Inderdaad een behoorlijk zootje die site. Ik heb overigens niet eerder van het merk gehoord.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je je berichten verder in het NL schrijft.
Dat is een afspraak hier op het forum. Niet iedereen begrijpt engels en dit is een nederlandstalig forum.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ciryk

Komt inorde, was even verward blijkbaar. Cisco is nochtans redelijk bekend en heeft behoorlijke kwaliteit!

Han

Cisco is wel een bekend merk ja. Zeer bekend zelfs en ook met een goede garantieregeling.
Ik doelde op het voor mijn onbekende merk "Atheros".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

ciryk

Ik heb een Cisco Stick gekocht en het is zo gefixed. Bedankt voor uw hulp!

Han

Fijn dat het weer in orde is en dat je de moeite hebt genomen om dat even te zeggen hier, Ciryk  :goed

Ik sluit je topic hiermee af :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!