Ik krijg weer rare meldingen op mijn pc

Gestart door minoes, 02 maart 2005, 20:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minoes

Sinds gisteren doet mijn pc weer raar ?  Als ik mijn mailbox open (ik gebruik incredimail) dan loopt alles uiterst traag binnen en plots springt hij terug op bureaublad en krijg ik het volgende venster :
"taskmgr.exe-toepassingsfout - kan de toepassing niet juist initialiseren (0x000012d) klik op oké op de toepassing te beëindigen"

maar als ik op oké klik gebeurt er niks ?  Dan probeerde ik om naar een andere account te gaan want ik kreeg dat venster toch maar niet weg en dan kreeg ik als melding in een nieuw venster "computer ontgrendelen : deze pc is in gebruik en vergrendeld, deze ps kan alleen worden ontgrendeld door..../..../chantal of een beheerder ?

Dan vraagt hij een wachtwoord maar ik heb nog nooit een wachtwoord ingevoerd in mijn pc ???

Ik kreeg dan warempel weer een nieuw venster met de volgende melding "a6c : qttask.exe-ongeldig beeld - de toepassing of DLL-bestand  D:/WINDOWS System 32/Quick Time 3GPPqtx is geen geldige windows kopie. Controlleer dit op uw installatiediskette...

Heeft er iemand enig idee wat er gaande zou zijn met mijn pc ? 

Zandman

Wat voor besturingssysteem heb je op die pc staan ?
Heb je iets veranderd waarna deze foutmeldingen kwamen,software geinstalleerd of iets hardware matigs veranderd aan de computer?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

minoes

Ik werk met XP en vorige week vrijdag heb ik norton antivirus 2005 gekocht en hem geëinstalleerd op mijn pc.  Deze meldingen heb ik sinds twee dagen.  Daarjuist weer hetzelfde probleem gehad.  Mijn man had eerst zijn account geopend en toen ik naar de mijne ging bleef er de hele tijd een zandlopertje precies vastgeplakt aan mijn cursor.  Ik was foto's aan het plaatsen in een map en alles ging ontzettend traag.  Dan kreeg ik weer de melding dat hij de toepassing niet kon initialiseren.  Ik heb nu uitgelogd en dan weer geopend en nu doet hij weer normaal.  Gisteren heb ik dan ook mijn pc moeten afsluiten en toen ik hem na enkele minuutjes weer aandeed was alles weer normaal ?

Zandman

Lees even onze adaware special door en scan je computer eens met dit programma zodat we weten dat het geen spyware is wat het probleem veroorzaakt
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

minoes

Oké.  Ik heb Adaware staan op mijn pc.  Het is inderdaad al een tweetal weken geleden dat ik hem nog eens de  pc volledig  liet scannen.  Nu is het bedtijd... maar morgenavond zal ik dat eerst en vooral doen.
Wat toch raar is, dat is dat ik geen probleem heb als ik als eerste de pc opstart en ook de enige ben die er mee werkt, dus geen andere account openen.  Ik heb daarstraks dus alles uitgelogd en nu zit ik als enige account aan de pc en ik heb geen enkel probleem.  Het is dus echt als mijn man eerst  zijn account opent en dat ik achteraf de mijne open dat deze meldingen op mijn pc komen  en dat ik problemen krijg.
Ik ben zelf benieuwd of na het scannen met adaware dit opgelost zal zijn.  In elk geval bedankt en morgen laat ik weten of het gelukt is.  Slaapwel iedereen  ;)

Zandman

Installeer adaware dan ook op zijn account en scan daar ook soms kan spyware op een ander account ook voor problemen zorgen.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

minoes

Wat je daarjuist zegt doet me aan iets denken.  Als ik scan voor virussen dan doe ik dat altijd op mijn account.  Norton dus of adaware. Ik wist echt niet dat je deze misschien best laat lopen op de verschillende accounten, we hebben er drie.  Maar nu moet ik dringend naar mijn werk vertrekken dus het zal maar voor vanavond zijn.

minoes

Ik heb deze morgen adaware laten lopen en 146 "critical objects" weggedaan.  We zitten  nog steeds met hetzelfde probleem.  Als je één account opent is er geen probleem maar als je van de ene account naar de andere wil gaan lukt het niet.  Mijn man ging dus naar zijn account nadat ik eerst op de mijne gezeten had en het zandlopertje naast de cursor bleef maar lopen.  Hij kon niks doen op zijn account.  Dan heeft hij afgemeld en is weer naar de mijne gegaan en daar kon hij werken. 
Heeft er iemand enig idee wat er gaande zou zijn ?

Han

Misschien zijn account corrupt door spyware o.i.d.? het is niet de eerste keer in korte tijd dat er iets mis is met dat account. Maak eens een nieuwe aan en kijk eens of je daar wel kunt werken? Als administrator ingelogd kun je bij al zijn data in dat onbereikbare account, dus dat moet niet zo lastig zijn.

Heb je backups van alles wat je bewaren wilt van deze PC? Hij lijkt me niet echt betrouwbaar en als ie eens helemaal niet booten wil is het wel prettig als je backups hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Deze pagina kwan ik tegen bij Microsoft toen ik iets anders zocht :

Er treden problemen op in Windows XP wanneer uw profiel is beschadigd

Misschien heb je er iets aan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is inmiddels 9 april 2005. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!