Bureaublad blokkeert

Gestart door minoes, 17 januari 2005, 14:59:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minoes

Ik werk met windows XP.  Vermits we met drie aan de pc zitten hebben we ook drie verschillende accounts.  Met de account van mijn echtgenoot is sinds gisteren iets mis.  Hij was iets aan het uitzoeken op internet en plots blokkeerde alles.  Tja, hij weet er nog minder van dan ik  :( en ipv op control delete te drukken zoals ik doe als er iets vast zit heeft hij op alle knopen zitten drukken en uiteindelijk de stekker uitgetrokken  ::) ::) als wij nu XP opstarten en we gaan naar zijn account dan krijgen we alleen het bureaublad te zien en zijn alle icoontjes incluis de werkbalken niet meer te zien  :o ik zet altijd een andere tekening op het bureaublad en nu blijft hij staan op de vorige afbeelding en verder gebeurt er niks.  Als we dus op deze account staan kunnen we niks doen, niet aflsuiten niet inloggen niks ??  Als ik mijn account of die van de zoon open dan is er geen enkel probleem.  Heeft er iemand een idee wat hier zou kunnen misgelopen zijn aub ?  Ik dank jullie in elk geval al op voorhand voor de eventuele antwoorden  :goed

Han

Wil je a.u.b. minder smilies gebruiken. Zoveel smilies voegt niets toe aan je bericht. Het is eerder storend

Het lijkt er dan toch op dat hij iets beschadigd heeft met het eruit trekken van de stekker.
Ingelogd als administrator kan je van iedere gebruiker werken in de map waar de instellingen staan.
In eerste instantie daar dan maar eens opruimen.
Ga naar de map "documents and settings" en dan maar de map van je man.
- Open de map "local settings"
   * Gooi de inhoud weg van de map "Temporary Internet Files"
   * Gooi de inhoud weg van de map "Temp"
- Ga naar de map "Userdata"
  * Gooi mappen die daar staan met namen zoals bijvoorbeeld "4LEZS1UV" weg, maar laat het bestand index.dat staan
- Ga naar de map "Onlangs geopend"
  * Gooi de inhoud weg
- Ga naar de map "geschiedenis"
  * Gooi de inhoud weg

Als dat gedaan is maar eens opnieuw opstarten en kijken of het account van je man wel wil starten.
Lukt dat dan nog niet, doe dan dit :

- Open je verkenner
- Klik met je rechtermuisknop op de schijf waar XP opstaat
- Kies voor de optie "eigenschappen"
- Ga naar het tabblad "Extra"
- Klik op de knop "Nu controleren" bij foutcontrole. Je partitie wordt dan op fouten gecontrioleerd

Lukt het dan nog niet om het account normaal te openen, dan houd het op. Dan zal je een nieuw account aan moeten gaan maken. Gebruikt hij Outlook Express dan wil je uiteraard zijn mail en adresboek backuppen zodat je die weer terug kunt zetten in het nieuwe account. Hoe dat moet kun je teruglezen in onze special "Special : Backup je e-mail en favorieten
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

minoes

(sorry voor de smilies, zal niet meer gebeuren)   
Ik zal dat vanavond eens allemaal proberen want momenteel zit ik op mijn werk.  Bedankt, ik hoop dat het zal lukken.

Han

Ik ook. Succes vanavond en werkze nog even!  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

minoes

Ik moet je super hartelijk bedanken voor de uitleg om dit probleem op te lossen want het is GELUKT !!! Ik heb zelfs niet zoveel moeten doen want ik moet eerlijk bekennen dat ik sommige mappen niet vond, ja, heb al gezegd dat ik geen crack ben in zulke dingen.  Het enige dat ik in feite gedaan heb is eerst opstarten in het menu veilige modus en dan had ik al mijn onderste werkbalk terug.  Dan heb ik de mappen van Geert geopend en in de map userdata alle mappen verwijderd uitgezonderd het bestand-index.  Na deze bewerking kon ik zonder probleem de account van mijn man openen en staat alles weer zoals het moest. 

Han

Belangrijkste is dat het weer werkt  :)

Ik sluit het topic af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!