Joystick Logitech Wingman Attack werkt niet

Gestart door Ripper, 12 oktober 2003, 18:04:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ripper

heb een joystick Logitech Wingman Attack, maar die wordt niet gezien door mijn comp. al van alles geprobeerd (via probleemoplosser, kijken bij hardwareconflicten, etc.) maar hij wordt nog steeds niet gezien.

tis al een hele tijd zo, dus ik weet niet eens precies meer wat er was veranderd. ik had namelijk de comp heengebracht omdat hij niet meer goed functioneerde en daarna nooit meer de moeite genomen om de comp weer terug te brengen.

heb dus zelf van alles geprobeerd maar ik heb nu geen idee meer wat ik nog anders zou kunnen doen.  :-X






Han

Hoe is dat ding aangesloten aan je computer.
Via USB soms?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ripper

eeemmm, volgens mij geen USB, maar een 'gewone' kabel.  :blozen

Zandman

Op deze link heb ik vernieuwde drivers gevonden voor jou joystick misschien dat die wel goed werken op jou computer.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ripper

vanavond eindelijk de tijd gevonden om de driver te downloaden en te installeren...................het probleem blijft echter. De stick wordt niet gevonden; bij het installeren speurt hij naar de aangesloten randapparatuur maar hij kan dan niks vinden.

dit was bij de oude driver ook het geval ook na meerdere keren installeren.

de kabel is goed aangesloten en ook in de juiste ingang; er is namelijk maar 1 ingang voor deze stekker.

iemand nog een ander idee?




Zandman

Heb je die joystick al eens geprobeerd aan te sluiten op een andere computer
Dan weet je zeker dat hij het nog doet en dat het aan iets bij jou op de computer is .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ripper

Dat zal ik voor de zekerheid proberen bij iemand anders, alleen ik denk niet dat het aan mijn joystick ligt omdat het euvel begon toen ik de comp terugkreeg van het computerbedrijf. Voor die tijd was er niks aan de hand.

Zandman

Ik ga me steeds meer afvragen of die gamepoort waar de joystick opzit wel goed geinstalleerd is
Of dat er daar iets niet goed zit '
Heb je in apparaatbeheer nog uitroeptekens staan en dan vooral bij het stukje besturing voor geluid video en spelletjes
Daar moet ook je gamepoort staan Of hij staat boven je beeldschermadaptars bij overige ........-aparatuur
Bij mij staat daar creative omdat dat mijn geluidskaart is
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ripper

that's a negative.
ik heb er geen uitroeptekens bijstaan.
ik heb trouwens een SV550 Gameport.

Han

Heb je de software van je geluidskaart?
Dan zou je kunnen overwegen om die gamepoort eens weg te smijten en opnieuw te laten detecteren door Windows.
De Gamepoort op je geluidskaart kan natuurlijk ook defect zijn.
Kan je die joystick ook nog ergens anders aansluiten?

Als ik zoek op "SV550 Gameport" dan vind ik hier een geluidskaart driver voor een yamaha soundcard.

Hier staan nog meer Yamaha soundcard drivers.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ripper

wat bedoel je precies met het weggooien van mijn gamepoort?

het opnieuw detecteren heb ik volgens mij al gedaan, toen ik een nieuwe driver heb geinstalleerd; tijdens het installeren probeert het programma namelijk mijn joystick te detecteren.

of bedoel je dat het via windows op een andere manier gaat dan via zo'n driverinstallatie?

omdat ik de oude en ook een nieuwe driver (zie eerdere bericht) meerdere keren heb verwijderd en opnieuw geinstalleerd, denk ik niet dat het helpt om nog weer eens een driver te downloaden en te installeren.

ik denk trouwens niet dat mijn gamepoort defect is omdat het op zo'n typisch moment (zie eerder bericht) gebeurde (kan wel natuurlijk, maar de kans lijkt mij erg klein)

....................of ben ik nou eigenwijs (is niet de bedoeling!)? :-\

o ja, de stekker van de joystick kan ik maar op 1 plek aan de kast kwijt.



Zandman

Via configuratiescherm/hardware/apparaatbeheer die gamepoort verwijderen en als die er bij staat die joystick
Anders moet je die software hiervoor even zoeken bij configuratiescherm/software en daar die joystickdeinstalleren

Hou wel de cd met je installatie spullen van de geluidskaart bij de hand voor de installatie
Daarna de computer opnieuw opstarten
Dan naar configuratiescherm/nieuwe hardware zoeken
En dan windows laten zoeken naar die gamepoort
Als hij die gevonden heeft de driver instaleren vanaf de installatie cd

Daarna nog een keer die software en driver voor die joystick erop zetten


Edit Zandman :aangezien de topic starter al een tijdje niet gereageerd heeft in dit topic gaat ie opslot .Als de topicstarter het topic weer geopend wil hebben kan hij dat aangeven bij het team.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.