Wizard scanner en camera doet raar.

Gestart door Han, 11 juni 2002, 17:32:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

bericht van ad

De wizzard start uit zichzelf op en is in zijn geheel niet meer te stoppen wat ik ook doe.
Ik kan heel de wizzard doorlopen en op voltooien klikken of proberen om hem af te sluiten maar niets helpt, alleen het afzetten van de comp. maakt er een eind aan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van zandman

Ad ik kan je niet helemaal volgen hier
Wanneer start die wizzard wil je die scanner en camera installeren ?
Of start die wizzard zomaar ?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van ad

de wizzard start uit zichzelf, ik heb er niet om gevraagd
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van zandman

Zijn de scanner en camera wel al geinstalleerd .
Want die wizzard start aleen op als hij nieuwe hardware detecteerd .
Als je in de wizzard op annuleren klikt stopt deze dan niet je hoeft hem niet helemaal te doorlopen om hem te stoppen .
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Start ie op bij het starten van je PC?
Vaak moet je een wizard 1x goed doorlopen en dan zie je 'm daarna niet meer. Dan staan de instellingen correct.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van ad

Hmmmm, ik wil de wizzard wel doorlopen maar op het moment dat hij dan moet gaan scannen, blijft hij hangen en gaat niet meer weg.
Maar hij start niet gelijk op met de pc.  Als ik een tijdje niet aan de pc zit is hij er opeens.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Je hebt destijds erg zitten prutsen om desoftware voor je scanner geinstalleerd te krijgen. Weet je zeker dat dat nu goed geinstalleerd is, want dat lijkt van niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van ad

Het gebeurde vier dagen geleden toen ik niet meer kon internetten, en dan komt weer het oude verhaal van chello .......... afijn volgens hun was er maar een mogelijkheid formatteren dus. En alles weer opnieuw installeren, en dat is nou net wat er een tijdje geleden ook niet is gelukt die verrekte scanner krijg ik niet geinstalleerd.
Toen ook al niet en ik heb hem sinds ook niet meer gebruikt.
Maar als jullie het erg vinden ga ik nu naar bed,
truste
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Morgen weer een dag Ad.  
Probeer de software weer net zo te installeren als je eerst had gedaan.
Ik bewonder je doorzettingsvermogen hoor. Veel mensen hier op PCN kennen het scanner-verhaal niet van je.
Als ik jou was geweest, dan had ik dat ding al 3x het raam uitgesmeten en had ik een XP compatible scanner gekocht   ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van ad

Voor de duidelijkheid : het is de wizzard om een afbeelding te scannen of om een foto van een digitale camera te laden.
Dus niet de wizzard om de software te installeren.

Ik heb nu inmiddels de software voor de digitale camera opnieuw geinstalleerd, afwachten of het probleem nu is opgelost. Of dat ik toch weer een gevecht moet aangaan met die scanner, waar het de vorige keer ook al niet mee lukte
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Zandman schreef :

Hopenlijk is het nu verholpen ad en hoef je niks meer met die scanner te doen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ad schreef :

Tot op heden gaat alles nog steeds goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

tja het blijft raar het is nu ongeveer 14 dagen geleden en toch was hij er vanavond weer. De pjoeter heeft de hele avond aangestaan zonder dat er ook maar iemand aan zat. Misschien heeft dat er juist mee te maken

Doy

Heb dus alleen een scanner via USB, geen camera.
Als mijn scanner aangesloten is krijg ik ook die scanwizard na verloop van tijd.
Als ik echter de USB-kabel uit de scanner haal (wanneer ik hem toch niet gebruik) dan blijft die wizard gewoon weg.

Han

Als je een scanner gebruikt die niet echt WinXP compatible is dan blijf je toch vreemde dingen houden. Mijn oude canon-scanner doet het in XP na een gevecht met de driver alleen goed, als ik 'm aanzet vóór het opstarten van WinXP. Doe ik dat niet dan ziet WinXP 'm als een onbekend apparaat.
Enfin, hij werkt wel in WinXP op dit onhebbelijkheidje na.

In Win98 en WinME was en is het geen enkel probleem als ik de scanner pas aanzet als de besturingssystemen al opgestart zijn.

WinXP kan echt heel lastig zijn als het om al wat oudere apparatuur gaat!
Mijn canon scannertje gaat nog via de printerpoort.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

ik wordt er een beetje gestoord van, gisteren was ie dr weer twwe keer zelfs. ik kon niets anders dan een reset. en binnen 5 minuten was weer daar de wizard

Han

Vorige keer hielp het om de software voor de digitale camera opnieuw te installeren. Daarna was de wizzard weer een poosje weg. Heb je dat al geprobeerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

??????????????
die software staat er toch al op

Han

Zie je eigen bericht op pagina 1 van dit topic : 11 Juni, 2002, 17:38:08
Je schreef toen dat dat geholpen had, dus kan het denk ik geen kwaad om dat even opnieuw te proberen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!