Welke printer zal ik aanschaffen?

Gestart door Han, 11 juni 2002, 17:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Han

bericht van remedy

Hoi, we zijn op zoek naar een andere printer, hebben nu een laserprinter.

Wie kan ons een goeie en betaalbare aanraden?
groetjes, Remedy
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik ben hier inmiddels aan mijn 3e HP-Deskjet printer toe.
Da's niet omdat ze kapot gaan hoor. De oude staan nog steeds te printen bij familie. Ik wilde gewoon steeds een betere, als er een betere uitkwam en ik dingen op de comp deed waarvoor ik die betere prints nodig had.
De laatste die ik hier nu gebruik, is een HPDeskjet930C. Goede printer, die nu ongeveer een jaar oud is. Hij kostte destijds iets van 300 gulden. Hij kan aangesloten worden via de parallelle poort of via USB. Deze kan hele mooie foto's printen  
Prima service ook van HP! 1,5 maand geleden had ik een probleem, met mijn pas nieuwe kleuren-inktpatroon. Via de HP site het probleem per mailform aan HP gemeld en die stuurden zonder enige kosten voor mij een nieuwe kleuren-inktpatroon. Toppie!!

Nadeel van HPDeskjet printers is dat de 3 kleuren waarmee alle kleuren gemixed worden in 1 inkt-patroon zitten. Print je dus heel veel blauw, geel of rood dan is één van die kleuren eerder op dan de anderen en krijg je daardoor kleurenprintjes die er een beetje weird uitzien (  ) door het ontbreken ven die ene kleur.
Je hebt merken printers waarvan er voor elke kleur apart een inktpatroon is. Ik heb laatst nog een Canon Printer geinstalleerd waarbij dat het geval was. Tja..., Canon printers heb ik zelf geen goede ervaringen mee. De Canons die ik onder mijn beheer had op mijn werk hadden "altijd wat". Kan natuurlijk toeval zijn maar.....

Ik blijf bij de HP printers hangen als er weer eens een nieuwe moet komen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van doy

De Canon komt bij mij ook niet vertrouwenwekkend over, slappe behuizing en een onheilspellend geratel van het mechaniek.
Epson print goed in de beginne maar vervuild op laatst heel erg, vaste printkop.
Zodus ook ik aangeland bij de HP die weer het voordeel heeft dat de printkop op de cadridge zit, betekend ieder keer een nieuwe printkop bij plaatsing van een cadridge
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van angel

Hoi Remedy,

ik heb eerst altijd Canon gehad maar die zijn ook erg duur in gebruik, de cartridges waren goedkoop maar na zo'n 20 simpele brieven typen al weer op.

Nu heb ik een hp en ben daar echt heel tevreden over ik heb maar een simpel goedkoper beestje een hp 640c maar nooit meer een canon.

liefs
Angél
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van gert

Remedy hier staat nu al drie jaar de HP 710c. Ik heb er nog nooit wat mee gehad. De kinderen gebruiken het veel voor projecten en boekverslagen. Foto's zijn helder alleen de inktpatronen zijn nogal prijzig.
De enige klacht die ik er over heb is dat er bij de aankoop van deze printer inktcartidges van 15 ml inzitten. Deze zijn dus vrij snel leeg. Nieuwe patronen worden geleverd met 30 ml inhoud.

Als je een pasje van de makro hebt moet je daar volgende week eens heen gaan. Enkele prijspakkers zijn oa een Canon S750 voor 236 Euro en een HP 656 deskjet voor maar 70 Euro.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van doy

Passop, de HP 656c, is alleen met USB-aansluiting!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Dat was ook zo met mijn HP-printer, Gert. De inktpatronen die erbij zitten zijn 20 ml en die je in de winkel koopt zijn 40 ml.
Da's pure flessetrekkerij!
Maar...., ik heb laatst op www.webwereld.nl een artikel gelezen dat ze de prijzen van die inktpartonen van de grote printerleveranciers gaan bekijken omdat die inkt wel héél duur is. Ik zal eens kijken of ik dat artikel terug kan vinden om er een linkie naartoe te plaatsen hier.

Hier is ie : EU start onderzoek naar dure inktpatronen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van remedy

Da's een hoop info, daar kunnen we wel wat mee
Thnx  
groetjes, Remedy
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van gert

Remedy ik hoop dat ik nog op tijd ben. Vanmorgen op het werk sloeg ik de Spits open en zag daar een advertentie van MyCom met een printer HP Deskjet 845c ( usb en Parallel ) voor maar 45 Euro. Daar heb je niet eens een set inktpatronen voor. Deze zaak heeft filialen in Amsterdam, Eindhoven, Haarlem, hoofddorp, Rotterdam en utrecht.. Toen ik dit las dacht ik meteen aan je  . Ik hoop dat je er iets mee kunt
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik heb ff op de site van HP gekeken.
De printer die Gert opnoemt wordt ondersteund in Win98/ME/XP en 2000
Lijkt me een goede keus hoor en wat een prijs  
Rennen voor dat ding .............   :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van remedy

Ja hoor, je bent op tijd
Ik geef het ff door aan blackice. Is dat een inktjet? Hij had geloof ik liever een laserjet, omdat die niet zo vlekt .
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van gert

Een inkjet kleurenprinter, 8 pagina's per minuut
Adviesprijs 99 Euro
Mycomprijs 90 Euro
50% korting dus 45 Euro
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van remedy

Da's geen geld, hoor! Die patronen krijg ik weliswaar met 10% korting, maar dan nog.
Ik heb net op hun site gekeken, ze zitten hier in het centrum
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van gert

Als de inkt hier op is koop ik ook een nieuwe
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van remedy

Da's echt voor niks, joh. Zit er ook eentje bij jou in de buurt of bestel je via internet? Moet je denk ik wel een creditcard voor hebben
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Mijn Deskjet vlekt niet hoor Remedy. Die inkt is razendsnel droog
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Georg

Let op! DE HP 845c heeft alleen een USB-aansluiting!

kissyfurr

'k heb een Lexmark Z31,

En die bevalt me prima, makkelijk aan te sluiten.
En de inkt droogt ook snel.
Wat wil je nog meer.......  ;)

Groetjes...... Chris
Every day is a smiley.....