Instellingsprobleem monitor

Gestart door Jan.s, 06 februari 2003, 09:23:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan.s

Ik krijg een zwart beeld met out of range erop en 23 khz / 36 hz heb ik nu nog iets verkeerd ingesteld staan ??

Han

Wat heb je gedaan dat de range van je monitor veranderd is??

Maar goed...., de melding "out of range" duidt erop dat de vernieuwingsfequentie van je monitor nu veel te laag staat. Even bij de eigenschappen van je beeldscherm en dan op het tabblad "Beeldscherm" de vernieuwingsfequentie hoger instellen.  
In het boekje dat bij je monitor geleverd werd staat hoe de instelling voor jouw monitor moet zijn. Dat is zo rond de 85Hertz voor gewone monitor of zo rond de 70Hertz voor een flatscreen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jan.s

zover ik weet heb ik niets veranderd aan de instellingen, maar kan dit door internet komen, spellen of zoiets want dit is gebeurt nadat de kinderen op internet aan het surfen zijn geweest.

groetjes jan

Jan.s

Ik heb nog een keer een copie gemaakt van mijn opstartmap misschien zien jullie daar iets wat niet klopt.
Office Opstarten   Opstartgroep   "C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA.EXE" -b
Microsoft Office Snelzoeken   Opstartgroep   "C:\Program Files\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE"
Exif Launcher   Opstartgroep   "C:\Program Files\FinePixViewer\QuickDCF.exe"
ScanRegistry   Register (per machine)   C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
Taakcontrole   Register (per machine)   C:\WINDOWS\taskmon.exe
RegShave   Register (per machine)   C:\Progra~1\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /autorun
HPSCANMonitor   Register (per machine)   C:\WINDOWS\SYSTEM\hpsjvxd.exe
StillImageMonitor   Register (per machine)   C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
SystemTray   Register (per machine)   SysTray.Exe
APVXDWIN   Register (per machine)   "d:\Program Files\Panda Software\Panda Antivirus Titanium\APVXDWIN.EXE" /s
RealTray   Register (per machine)   C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER
LoadPowerProfile   Register (computerservice)   Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
SchedulingAgent   Register (computerservice)   mstask.exe
TrueVector   Register (computerservice)   C:\WINDOWS\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
Ook omdat hij de eerste keer weer een register fout aangaf nadat ik de computer opnieuw had opgestart ( na het zwarte beeldscherm en out of range).

Zandman

Behalve de 3 dingen die hier al eerder genoemd zijn die nog uit je nog kan verwijderen zie ik nu geen rare dingen in je opstartmap staan

) Office Opstarten  - OSA.EXE  
2) Snelzoeken  - FINDFAST.EXE"
Snelkoppeling naar MSoffice + Findfast weghalen uit je startmenu bij start-programma's opstarten

3) RealPlayer - RealPlay.exe
Uitzetten in de eigenschappen van de realplayer.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Jan.s

zover ik weet heb ik niets veranderd aan de instellingen, maar kan dit door internet komen, spellen of zoiets want dit is gebeurt nadat de kinderen op internet aan het surfen zijn geweest.

groetjes jan

Han

Zou door een oud spel kunnen komen. Die zetten bij het opstarten ervan soms de scherminstellingen anders.

Is het opgelost Jan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jan.s

ik had bij de monitor en dan adapter 85 hz ingesteld, om een onverklaarbare reden lag er deze weer uit en stond er weer standaardwaarden adapter.
Zodra ik de computer weer opstarte gaf hij wederom een registerfout en moest ik weer opnieuw opstarten.

wat doe ik fout.

Han

Zet 'm eens wat lager. 60hrtz of zo.
Eens kijken of het dan wel wil.

Wat staat er in het boekje van de monitor over de instellingen die je monitor aankan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

ik heb een 19 inch monitor die staat op 85 hertz en de andere instelling op televisie en niet op plug en play
[move]there is no power like xp power[/move]

Jan.s


Zandman

Probeer hem dan eens intestellen op 60 Hz en kijk of hij dan wel zo blijft staan.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Jan.s

ik heb hem gisteren avond ingesteld op 60hz. Daarna afgesloten en opnieuw opgestart , geen probleem.
vanmorgen opgestart en meteen een registerfout melding daarna lag opnieuw de instelling eruit.
Wat is hier de oorzaak van????

Han

Geen idee. Vaag probleem.
Misschien toch maar eens navragen bij de fabrikant van je monitor. Welk merk en type monitor is het?
Misschien staat er iets op hun site.

Heb je een driverdisk bij die monitor gekregen? Zo ja installeer die dan eens opnieuw. Zeer waarschijnlijk gaat er daar iets mis.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

De oorzaak  dat deze oude instellingen terug komen is dat na een registerfoutmelding de oude gegevens weer worden opgepakt.

Probeer eerst de oorzaak te achterhalen wie die registerfoutmelding nu veroorzaakt. Het kan een programma zijn maar ook een defect geheugen module.

Open hier maar weer een nieuw topic bij de betreffende besturings problemen, of gebruik er nog één die er van jouw staat.

We hebben hier nu een programmaatje die alle info uit je pc op tafel legt voor analyse  :)  ( geen creditcard gegevens etc ;))
Locatie: +21.3 NAP

Jan.s

Het probleem monitor is inmiddels weer opgelost, waarschijnlijk heeft het toch weer aan computer spelletjes gelegen.
Het register probleem heeft zich echter weer opnieuw geopenbaard en dat geeft me meer zorgen.
Dus ben ik wel benieuwd naar dat nieuw programma.


Zandman

Maak voor je registerprobleem even een nieuw topic in een van de windowsforum onderdelen Jan .
Dan doe ik deze dicht omdat dit over je monitor gaat.
Toppie dat je monitorprobleem is opgelost
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.