Driver CanoScan1250U2 installeren.

Gestart door Format Arie, 31 december 2002, 16:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Misschien hele stomme vraag. Hoe krijg ik het venster voor mijn neus met de optie "zoek naar het beste stuurprogramma".

Met nieuwe installatie kreeg ik netjes venster Wizard nieuwe hardware, net na Volgende, kreeg ik die optie. Maar per ongeluk dit vensterje laten verdwijnen, en nu krijg ik hem niet meer terug. ook niet na opnieuw opstarten. Heb nog gekeken via config scherm,nieuwe hardware, maar daar gaat hij alleen nieuwe hardware zoeken (en vindt niks), en krijg ik niet die optie. zal wel heel simpel zijn, maar ik vindt hem niet)

Zandman

Als je de driver van de scanner wil installeren
Ga je naar configuratiescherm-systeem-apparaatbeheer
Zoek daar naar je scanner vraag de eigenschappen op .
Op het tabblad stuurprogramma klikken op stuurprogramma bijwerken
Dan kan je kiezen voor een andere driver je kan dan of zelf aangeven welke driver er gebruikt moet worden of windows laten zoeken naar de beste driver
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie


Zandman

Arie ik heb even op de pagina van canon gekeken en daar een aantal vragen voor je gevonden die je misschien kunt gebruiken
Deze en dan deze nog.
Wat voor aansluiting heeft deze scanner is dat usb of via je paralelle poort
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Even de toolbox (driver) van je scanner downloaden van deze site van canon
Dat bestand heet "S2c01nlx.exe". Na downloaden kan je dat bestand uitpakken met winzip. Zitten dan twee mappen in die Disk1 en Disk2 heten. In de map Disk1 zit een setup.exe om je scanner te installeren.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

USB.

Ik heb dat beginscherm nieuwe hardware wel gehad met daarna die optie, beste stuurprogramma zoeken. Maar mijn zoontje heeft dit per ongeluk weggeklikt. Ik krijg die dus niet terug. Als ik nu de software via cd rom wil installeren, lukt dat niet, omdat een venster aangeeft dat de Twain driver niet geinstalleerd is. En als ik dat wil moest ik cd rom eruithalen en computer opnieuw opstarten. Maar ik krijg dus dan niet meer dat venster van nieuwe hardware, en vervolgens stuurprogrammas zoeken. En bij hardware zie ik dus niet de scanner. Dus zit ik vast.

Han

De twaindriver is de driver die je scanner aanstuurt.
Als je de andere software installeert voordat je die twaindriver hebt geinstalleerd dan krijg je idd een foutmelding dat de twaindriver er nog niet is.
Kijk in de verkenner eens op de cd-rom of je daar een mapje twain of iets van die strekking kunt vinden. Verwijs dan bij installatie van het stuurprogramma naar die map.

De meeste van die cd-roms starten vanzelf een menu op als je ze in de cd-rom stopt. Is dat bij jullie niet zo? Dan zier je meteen de mogelijkheid om te installeren. Installeer eerst de twaindriver (stuurprogramma) en dan pas de overige software.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Han, krijg op die site als ik wil downloaden "Cannot retrieve file info - cannot search for mirrors.

Ik heb de cd rom geopend via verkennen daar vindt ik ook de toolbox 1 & 2. Als ik 1 open zitten er div. setup icoontjes in en 1 met  inst.32.ex_ . Maar ja, welke?

Han

Nog ff gekeken op de canon site.

Sorry ik had het verkeerd. De toolbox is de software van de scanner en de download die "ScanGear CS-U" heet is de twain driver.
Je download dan een bestand dat "S221_nlx.exe" heet en 6,53 mb groot is. Ben 'm het ff aan het downen om te kijken hoe je 'm dan moet installeren. Dat post ik dan zo weer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Dit is de link voor de driver, Arie
http://www.canon-europa.com/cgi-bin/CEDD/download.cgi/S221_nlx.exe
Even klikken voor "I agree, begin download" en dan op  de knop "download driver".

Na het downloaden uitpakken met winzip. Als er dan om een stuurprogramma gevraagd wordt verwijzen naar de map die je dan net gekregen hebt na het uitpakken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik ga er morgen mee verder Han, want wordt een beetje dol. Moet over twee uurtjes ook weer werken.

ik had intussen gewoon de setup gedaan die in toolbox 1 zat.(nieuwsgierig he)
Daarna moest ik opnieuw opstarten en  kreeg ik beveiligingsfout van windows (zwart beeld), daarna in veilige modes etc etc. Stond op bureublad ineens koppeling met S2c01nlx, en als ik die opende ïs geen geldige win 32 toepassing. Die heb ik eraf gegooid.

Han

Citaat van: Han op 31 december 2002, 21:42:16Dit is de link voor de driver, Arie
http://www.canon-europa.com/cgi-bin/CEDD/download.cgi/S221_nlx.exe
Even klikken voor "I agree, begin download" en dan op  de knop "download driver".

Na het downloaden uitpakken met winzip. Als er dan om een stuurprogramma gevraagd wordt verwijzen naar de map die je dan net gekregen hebt na het uitpakken.

Doe dit morgen dan even Arie. Dat is de driver en dan komt het goed  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Bestandje is uitgepakt, en geinstalleerd in windows / temp.
Als ik nu software installeer, weigerd deze, omdat driver Twain niet geinstalleerd zou zijn.

Format Arie

Zag bij hardware 2x een vraagteken. Beide verwijderd en opnieuw computer opgestart. Vond voor allebei nieuwe hardware, en heb bij allebei driver laten zoeken op E: waar de rom in zat. Ook hier, geen resultaat.

Han

Tja geen idee dan verder Arie. Je hebt de goede driver .
Misschien dan toch maar contact opnemen met Canon?
Dat kan via dit mailformulier. Misschien is het handig als je er de url van dit topic bijzet in je vraag. Dan kunnen ze zien wat we al geprobeerd hebben. Dat scheelt onnodig heen en weer mailen.

Waar stonden die uitroeptekens bij? In Win98 moet je voor het werken met een usb apparaat meestal eens de software installeren en daarna pas het apparaat aansluiten.
Uhh het was toch Win98? Voor alle zekerheid nog effe gekeken maar ook bij de andere windows versies staat steeds deze driver:
http://www.canon-europa.com/cgi-bin/CEDD/download.cgi/S221_nlx.exe
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Webkabouter

Hier staat een lijst met besturingsystemen waar deze scanner voor geschikt is:

http://www.canon-europa.com/cgi-bin/CEDD/list-systems.cgi?catid=4&productid=223

Bij mijn canon scanner is het zo dat hij NIET voorkomt in de hardware lijst maar de software (driver dus) vind hem wel) In windows xp, want dat draai ik, staat hij zelfs niet in het configuratiescherm bij scanners en camera's.

Het was een usb apparaat zei je? Misschien een idee om het apparaat eruit te trekken uit de usb en dan op te starten. Als de pc volledig is opgestart usb stekkertje er weer in. De wizard die je dan krijgt afsluiten. En de software die je hebt gedownload (toolbox!) installeren. Als hij een fout geeft alla ongeldige 32bit toepassing dan is er iets mis met, euhm hoe heet dat ding ook alweer, zo'n emulatie ding.

Dat heb ik ook wel eens in XP dan kan hij geen programma's meer openen omdat ze niet geldig zouden zijn.

Format Arie

Niets heeft gewerkt. Web, ook niet usb eruit, opnieuw opstarten, usb erin, want hij geeft helemaal geen wizard  aan.
Heb inmiddels wel al meerdere malen na opstarten beschermingsfout van windows gekregen, waardoor ik terecht kom in veilige modus.
Han, kontakt opnemen met Canon, ik weet het niet.
Die verstaan vaak nogal de kunst om me helemaal overspannen te maken. Misschien moet ik het apparaat maar eens terug gaan brengen.

Overigens, ik heb hem op mijn oude computersysteem wel geinstalleerd gekregen.

Han

Tja als je tevreden ermee kunt zijn, dat ie op de andere PC wel werkt...
Veel meer dan wat hier al staat in dit topic, kunnen we dan niet meer voor je doen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy

De USB werkt wel goed?
Bedoel, werkt andere randapparatuur wel goed op de USB-poorten?

Webkabouter

Mag ik vragen wat voor besturingsysteem er op de andere pc draait (daar waar de scanner wel werkt). Ik denk namelijk dat het nu een windows 98 probleempje is of dat windowsop die pc gewoon zo vervuiltis dat niks het meer fatsoenlijk wil doen. :'(