tv-out kabel

Gestart door marian, 22 oktober 2002, 23:01:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian

Zo zondag op de pcbeurs eindelijk een dvd speler aangeschaft en gelijk een tv-out kabel en wat schets mijn verbazing dvd speelt perfect maar ik heb geen uitgang voor de tv-outkabel nu heb ik me laten vertellen dat ik dan een videokaart moet kopen en dan kan je die kabel daar op aansluiten :-X
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

bjo

heb je er een gewone scartkabel aan marian?
en wat is de bedoeling met tv- out?
[move]there is no power like xp power[/move]

marian

Het was dus mijn bedoeling om die dvd`s ook via de TV te kunnen bekijken
Wat heb ik gekocht:SVHS steker    3,5 stereostekker  2x inch steker   adapter scart steker+schakelaar SVHS-contra +3x inch-contra :-\  Het is dus denk ik een kompleet DVD-set
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

bjo

je hebt alleen een scartkabel nodig van je dvd naar tv meer niet .
als je je dvd ook wilt aan sluiten op je versterker dan heb gewoon twee tulp stekkers nodig en je kunt via de radio luisteren naar muziek
zo eenvoudig is dat  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

marian

Maar daar zit nu juist het probleem ik weet nu helemaal niet meer wat ik waar in moet stoppen ik heb 2 snoeren een met 3 stekkers en 1 snoer met 2 ronde stekkers  en een los dingetje waar op staat in-out ik neem aan dat dat een scart-ding is :( ben dus helemaal niet technisch
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

bjo

de scartkabel is een dikke kabel met langwerpege grote stekker als je die van je dvd naar tv aan sluit heb je voolopig genoeg doe dat eerst maar even
[move]there is no power like xp power[/move]

Zandman

marian is het een losse dvd speler of een dvd speler die in je pjoeter zit
Dan moet je namelijk wel een tv out op je videokaart hebben om de dvd via de tv te bekijken
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

marian

Het is een dvd die nu in de pjoeter zit gebouwd en het schijnt dat ik aan de achterkant geen opening heb om die kabel in te steken en ik zou dus een videokaart moeten kopen
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Dat klopt marian als je de dvd in de pjoeter hebt zitten .
Dan heb je tv-out nodig op je video kaart als je een aansluiting naar je tv wil maken .
Het wordt dus of via de monitor kijken of een andere videokaart kopen waar wel tv-out op zit .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

marian

Hehe nu klopt het dan toch ging al twijfelen aan mezelf ;) zijn er nog meer dingen waar ik op moet gaan letten als ik een kaart koop of alleen maar tegen de verkoper zeggen ikke wil videokaart met tv-out want dit is weer helemaal nieuw voor me dus ze kunnen me alles wijs maken :(
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Er moet in ieder geval genoeg geheugen op die videokaart zitten
om een beetje fatsoenlijk films te kunnen kijken
Let ook op of je de drivers van die kaart altijd kunt updaten via het internet dus neem geen onbekend merk
En vooral werkt hij onder het besturingsysteem wat jij nu hebt .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

bjo

sorry marian ik had begrepen dat je een losse dvd had  :)
[move]there is no power like xp power[/move]

marian

En hoeveel is genoeg geheugen ;) heb je misschien een suggestie of een merk waarvan je zegt yessss da`s een goeie
Geeft niet bjo ben zelf helemaal een leek dus ze konden me eigenlijk van alles verkopen ik had eigenlijk eerst hier moeten vragen maar ja je weet hoe het gaat he voor het eerst naar een pc-beurs was alleen van plan om fotokopieer papier te kopen en kwam thuis met een DVD speler ;D
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Zandman

Ik heb hier zelf een zelf een asus kaartje met 32 mb erop
die bevalt prima maar is na 1,5 jaar denk ik niet meer te krijgen marian
Ik zou zeggen ga naar een goede pjoeter winkel en laat je daar door die mensen goed voorlichten wat er allemaal is
Wel je wensen duidelijk maken wat je met dat videokaartje wil doen
Het hoeft echt niet de allerduurste te zijn om een dvd te kijken op je tv
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

marian

Nou het is vandaag dus zover een videokaart gekocht een hercules GeForce2GTS 64mb  en wat denk je me beeld is in een soort negatief zeg maar eerst stond het ingesteld op 256 of meer maar nu kan ik alleen nog maar 16 bits instellen het vinkje wat daar stond om allerlei instellingen in te stellen is weg, en ook m1n DVD word niet meer ondersteund omdat die meer als 256 kleuren moet hebben :(    Potver denk ik ooooo is een eitje nieuwe kaart erin rol ik weer van het 1 in het ander en ik kan ook de oude er niet uit gooien als ik klik op Ati rage 128 in soft-ware krijg ik error terwijl ik die euit moet doen voor zover ik begrijp
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Marian open over dit probleem even een ander topic in "alle overige hardware" dat je "installatie GeForce2GTS" noemt.
Je vraag gaat namelijk over hardware in de computer en je vraagt dit nu in randapparatuur  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Harry

Maar nu word het wel een software probleem Han, Marian heeft blijkbaar nog niet
de nodige drivers voor de nieuwe card geinstalleerd. Dat moet ze wel doen met de cd die erbij is geleverd.

 >:(
Harry,  At your service

marian

Kan best zijn Harry maar hoe en waar zelfs mijn DVD word niet meer ondersteund omdat ie te weinig kleuren aangeeft ook PSP werkt niet meer ivm te weinig kleuren :(
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Harry

Wil jij zeggen dat de computer jou cd-rom/dvd niet meer kan zien. Komt deze niet meer in jou verkenner ??

 >:(
Harry,  At your service

Han

Jongens het klinkt misschien wat bot maar dit topic gaat echt dicht nu omdat we anders in twee topics over hetzelfde gaan praten.

Het installeren van hardware in de computer met de bijbehorende software én de problemen daaromheen hoort thuis in het forumonderdeel "Alle overige hardware" en niet in "randapparatuur".

Dit probleem wordt verder besproken op deze plek
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!