multi screen of dual monitor software gezocht

Gestart door snakebomber, 02 juni 2005, 22:31:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snakebomber

hallo
ik heb twee monitors aan mijn pc gekoppeld doior middel van de door dees forum voorgestelde connector alles werkt maar heb toch een klein probleempje. namelijk dat ik niet kan spelen en chatten tegelijk vb: command and conquer op de primaire monitor en msn op de secundaire monitor. het gaat wel maar telkens als ik een kadertje open op mijn secundaire monitor of waar msn op draait minimaliseert het spel:s
ik vermoed dat dat komt omdat de twee monitors gezien worden als een achtergrond dus als ik iets doe op de secundaire monitor word de primaire inactief ( de aplicatie) dus minimaliseert deze.
bestaat er een programmatje voor dit tegen te gaan zodat de twee monitors als twee van elkaar los staande bureabladen worden gezien dat ik twee programma's kan openen zonder dat een van de twee inactief wordt?

groetekes
snakebomber
P.S. bedankt voor de hulp in verband met de DVI connector:d


Han

Heb je de software geinstalleerd die bij je videokaart geleverd is.
Daar zit dit soort software meestal bij als de videokaart dualscreen ondersteund.
Je ziet dat dan terug als een extra tabblad bij de eigenschappen voor beeldscherm.
Op dat tabblad kan je een van de monitoren als primair scherm instellen. Je kan dan twee dingen tegelijk doen. Je schuift het MSN naar je secundaire scherm en op je primaire scherm doe je dan een game of zo.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snakebomber

ja die software heb ik geinstaleerd maar het probleem is dat de twee monitors ondanks primair of secundair is toch de aplicaties gaat zien als tegelijk draaiend dus als ik als ik msn op de sec zet dan word het hoofdvenster inactief op de prim as ik op een kadertje klik op de sec dat is ook zo als ik vb een spel speel op de prim en msn op de sec zet zodra ik dan op een kadertje klik minimaliseert het spel omdat het denkt dat ik op alt tab of op de windows toets druk dus gaat het spel minimaliseren:s kun je dit tegen gaan zodat het spel vb always on top is ? ik heb al een paar demo's uitgetes van zulke programma's maar het always on top commando werkt niet bij spellekes :s. zover ik getest heb gehad misschien dat jullie nog een paar programma's hebben

mvg snakebomber

Han

Tja als dat niet werkt is er misschien toch iets niet in orde met de software.
Is er van je videokaart-producent geen nieuwere versie van die software?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snakebomber

heb pas de laatste drivers gedownload voor mijn video kaart maar het is in windows zo ingesteld dat als je op een ander app klikt dan word de eene inactief( dan word de menubalk lichtblauw bij windows xp) en dat gebeurt ook met spellekes maar dan minimaliseert het spel omdat het een fullscreen app is kun je dat nie uitschakelen op een of andere manier dat je twee kaderkes (van msn of van internet explorer)actief kan laten as dat lukt gaat ook het spel niet meer minimaliseren ben ik bijna zeker van

mvg
snakebomber

Han

Dat hoort niet.
Als je een programma start dan start die automatisch in het primaire scherm. Wil je die op het secundaire scherm hebben dan moet je dat venster daarnaartoe slepen. Nieuwe applicaties starten daarna gewoon weer in het primaire scherm.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snakebomber

ja dat weet ik elke nieuwe app die je opend opend in de primaire maar zodra je een nieuwe app opend word de andere app die open staat in actief probeer maar eens: zet twee internet explorer vensters naast elkaar en klik dan op de rechtse, kijk terwijl je klikt naar de linker kader dan zul je zien dat de menubalk lichtblauw kleurt met andere woorden windows zet de rechter op de voorgrond dus actief en de andere gaat hij inactief maken daarom dat de menu balk een ander kleurtje krijgt om dat weer te geven welk venster actief is maar dat doet windows ook als je twee verschillende monitors hebt zonder dat je dat gevraagd hebt om te doen kun je dat nie in het register aanpassen dat er twee actieve vensters kunnen zijn of gewoon dat je kunt instellen dat hij alles actief laat?
mvg
snakebomber

Han

Citeerprobeer maar eens
Da's lastig proberen, ik heb hier thuis geen dualscreen.

Op de PC's waarop ik dit geinstalleerd heb ging het zoals ik hierboven beschreef.
Als dat bij jou niet zo gaat dan gaat er iets mis in je software. Ik kan hier verder niets meer aan toevoegen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

DonVamp

Al twee jaar ben ik een intensieve gebruiker van twee monitoren op één PC (enkele CPU), ik zelf heb hier in den beginne ook wat probleempjes mee gehad. Nog steeds heb ik last van bepaalde muis kwesties, in mijn zoektocht naar oplossingen hiervoor kwam ik dit probleem tegen met Google. Wat hierboven beschreven staat klonk me redelijk bekend in de oren en heb hier inmiddels een oplossing voor.

De dingen die ik hierboven gelezen heb zijn deels waar, echter op één Windows platform kan maar één gebruikersvenster (userform/game etc.) als actief worden gemarkeerd voor één toetsenbord en één muis. Als je dus vanuit je spelletje met je muis naar het verlengde van je bereaublad gaat (maakt voor je toetsenbord en muis niet uit of het de pri- of secundaire beeldscherm adapter is) en hier een ander gebruikersvenster selecteert (met toetsenbord of muis) zal je spelletje als niet actief worden behandeld. Bijna alle spellen die ik ken minimaliseren dan; door aan de ene kant dat deze spellen in deze toestand software technisch niet bestuurd worden en daardoor aan de andere kant minimaliseerd Windows het spel.

De oplossing; (Al moet ik eerst zeggen dat ik deze oplossing niet zozeer voor spellen/MSN gebruik, maar naar mijn weten is dit de enige oplossing.)

Met MS Virtual PC kan je een tweede Windows platform installeren, je heb dan dus twee compleet van elkaar los staande versies van Windows. De ene voor het beeldscherm met het spel en de andere voor het andere beeldscherm met MSN. Je bent dan nog niet klaar; je hebt ook nog een tweede muis en toetsenbord nodig (een extra toetsenbord is niet noodzakelijk als je deze niet in het spel hoeft te gebruiken). Je kan uiteraard zeer eenvoudig met één muis normaal gesprokken van de ene Windows naar de andere, echter zelfs met MS Virtual PC weet het het spel dat het niet meer bestuurd wordt (Minimaliseerd dus). Kortom; met MS Virtual PC kan je redelijk eenvoudig twee actieve gebruikersventers hebben, wat voor dit probleem noodzakelijk is.

Buiten de aanschaf van MS Virtual PC heb je ook een behoorlijk krachtige PC nodig, helemaal gezien je op één windows een spel wilt spelen. De twee belangrijkste hardware componenten om Virtual PC (+ spel) normaal te laten draaien zijn genoeg RAM geheugen (min 1024 MB, niet virtueel) en een hele snelle harddisk (ik heb zelf voor elke Windows een eigen harddisk van 36 GB, 15000 rpm).

Ik hoop dat dit je kan helpen al denk ik dat er veel goedkopere oplossingen zijn qua software om in je spel MSN te kunnen gebruiken (Ik weet niet precies meer hoe dat programma heet, maar je kan daarmee een willekeurig programma in een spel mee laden/gebruiken. Game fanaten gebruiken het veel voor chat programma's/video conferencing)

snakebomber

dat zou indd een zeer goede oplossing zijn die virtual pc mar het probleem is ik heb wel een sterke pc maar ik denk niet dat mijn pc doom 3 of need for speed underground twee en daarbovenop nog eens een andere windows met msn gaat kunne trekken maar je zei iets van een andere oplossing die gamefanaten gebruiken? zou gij misschien te weten komen hoe dat programmatje heet? want dat zou zeer handig zijn als ik de naam weet dan kan ik mij dat programmatje aanschaffen. want het is voor de moment niet echt handig dat dat altijd minimaliseert.
Maarja alvast zeer fel bedankt voor de hulp

mvg snakebomber