favorieten, adresboek en mail veilig stellen

Gestart door marian, 17 september 2002, 21:42:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian

Dr.PC komt langs donderdag en als ik nu vast mijn dingen "veilig" stellen  scheelt dat weer in de prijs nu wil ik graag m`n favorieten op me D-schijf zetten want daar staat toch verder niets op en ik heb ik m`n postvak een map met emails die ik wil bewaren zoals wachtwoorden en aanmeldingen hoe ga ik dat doen :-X

Edit han : Topictitel iets aangepast  ;)
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Al je IE-favorieten staan in de map c:\windows\favorieten.
Die map even kopieren.

Weet je hoe je Outlook en je adresboek moet bewaren?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Adresboek bewaren :

Een backup maken van het adresboek :
1) Open Outlook Express
2) Klik in de menubalk op "Extra / adresboek" om je adresboek te openen.
3) Klik vervolgens in de menubalk van 't adresboek op : "Bestand" en ga dan naar de optie "Exporteren", en klik dan op de optie "Adresboek (Wab)".
4) Je krijgt dan een venstertje te zien, waarmee je op je harddisk kan bladeren. Blader naar de A-drive, waarin je een lege diskette hebt gestopt. En sla het bestandje daar op. Dat wordt een bestandje met de extentie *.wab.  Daarin staan alle namen en mailadressen uit je adresboek.
Je kunt het *.wab bestand natuurlijk ook opslaan op een andere partitie zoals bij jou de D-schijf.

Door onderstaande stappen te volgen zet je je adresboek weer terug
1) Open dan op je nieuw computer Outlook Express
2) Klik in de menubalk op "Extra / adresboek" om je adresboek te openen.
3) Klik vervolgens in de menubalk van 't adresboek op : "Bestand" en ga dan naar de optie "Importeren", en klik dan op de optie "Adresboek (Wab)".
4) Je krijgt dan een venstertje te zien waarmee je op je harddisk op zoek kan gaan naar een *.wab bestand.
Ga naar de A-drive waar de backup van je *.wab bestand staat op de diskette, of naar de andere plaats waar je het wab-bestand bewaard hebt.
5) Selekteer dan dat *.wab bestand door er één keer op te klikken en klik daarna op de "openen-knop"
6) Als je dat gedaan hebt dan wordt je oude e-mail adressenbestand geïmporteerd in je Outlook Expres vanuit het wab-bestand van je backup
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Adressen is gelukt  8) maar ik heb ook een map gemaakt met wachtwoorden ed. die wil ik ook graag naar de D schijf maar hoe :-\
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Als dat een map is die je net gemaakt hebt, dan kan je die gewoon van C: naar D: slepen  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Backup maken van je Outlook Express met al je emails erin

Al je mailjes van OutlookExpress vind je hier in WinME:
 
C:\Windows\Application Data\Identities\"dan een dir met allmaal cijfers en lettertjes"\Microsoft\Outlook
Als je die hele map "Outlook" backupt (kopieert naar de d-schijf), heb je al je mailtjes veilig gesteld.

Ik denk dat je het beste de hele map "outlook" kunt backuppen. Die map kan best groot zijn als je in je bewaarde mailtjes ook bestanden hebt staan! Als je Outlook dan opnieuw moet geinstalleerd hebt hoef je alleen die hele map maar terug te zetten i.p.v. de map die er staat na installatie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Huuuuuu Windows ME ikke heb toch 98 ;D en die map heb ik al een jaartje daar staan denk ik
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

marian

Citaat van: marian op 17 september 2002, 22:30:58Huuuuuu Windows ME ikke heb toch 98 ;D en die map heb ik al een jaartje daar staan denk ik,die map staat in outlook
Ben even aan het zoeken gegaan en zag in C.Windows/Applicationdat/Identities(58 bla bla bla die map staan maar het is een DBX bestand en ik weet niet hoe ik dat kan openen en verplaatsen Het kopieeren is gelukt maar nu het openen van het DBX nog
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Niet die dbx bestanden backuppen, Marian.
Al die dbx-bestanden staan in een map die "outlook" heet.
Die hele map "outlook" met inhoud moet je even kopieren naar je d-schijf.

Je hebt ook een poossie ME gehad. Kan het allemaal niet meer onthouden  ;D  ;D
Maarrrr ik Win98 staat die map daar ook  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

sorry had je verkeerd begrepen ga het ff opnieuw doen
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

marian

Citaat van: marian op 17 september 2002, 23:01:50
Citaat van: Han op 17 september 2002, 22:59:56Niet die dbx bestanden backuppen, Marian.
Al die dbx-bestanden staan in een map die "outlook" heet.
Die hele map "outlook" met inhoud moet je even kopieren naar je d-schijf.

Je hebt ook een poossie ME gehad. kan het allemaal niet meer onthouden  ;D  ;D
sorry had je verkeerd begrepen ga het ff opnieuw doen
Oke Han dat is me gelukt  8) maar als ik op die map klik staan daar tig DBX bestanden :-\
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Dat klopt. Is inbox, outbox etc.
Voor elke map die daar in je outlook staat is er een dbx.bestand
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

En die kan ik straks gewoon terug zetten en dan staan ze weer in outlook :-\
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Even goed blijven lezen, Marian.
Stukkie hierboven stond het antwoord op die vraag al  ;)

Ik denk dat je het beste de hele map "outlook" kunt backuppen. Die map kan best groot zijn als je in je bewaarde mailtjes ook bestanden hebt staan! Als je Outlook dan opnieuw geinstalleerd hebt hoef je alleen die hele map maar terug te zetten i.p.v. de map die er staat na installatie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Kom er morgen op terug ik doe weer teveel en te snel,hoe bedoel je ongeduldig typ :-X
Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Tja duidelijker kan ik het je niet uitleggen.  :-\
Maak een kopie van de map "outlook" en zet die kopie op je d-schijf.



Na het installeren kan je die map weer terugkopieren naar de plek waar ie vandaan kwam.

Let wel op. In Win98 zit standaard Outlook Express versie 4.0.
Ik denk dat je nu versie 5 of 5.5 draait?
Na installatie van Win98 moet je dus eerst IE en daarmee outlook updaten voordat je de gebackupte map "Outlook" weer terug kunt zetten!!

PS) Je hoeft niet steeds te quoten hoor. Snap je zo ook wel  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marian

Eindelijk XP Prof
Groetjes Marian en een poot van Kazan ,

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!