beveiliging mappen

Gestart door Format Arie, 12 augustus 2002, 11:34:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ik had zo'n handig klein programaatje waar ik met wachtwoord simpel (vooral simpel) mappen van mijn werk mee kon beveiligen, zodat mijn kinderen er niet in konden.
Ben die (en ook de naam) helaas veergeten op te slaan, voor het formateren van mijn harde schijf. Weet iemand er eentje voor me?

Han

Nee, nooit van gehoord. Was dat voor Win98?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Volgens mij voor alle systemen, want stond geen syteem vereiste bij. Had ik gedownloaded, kan zelf wachtwoord instellen, en dan iedere map daarmee beveiligen. als je dan bewuste map aanklikte, vroeg ie om wachtwoord, zonder dat bleef de map, game, of wat dan ook dicht.

Han

Cool zeg. Ga maar héél diep nadenken hoe het heette, want dat zou ik graag willen hebben dat proggie.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Volgens mij pc-security. Maar als ik dat nu intik, bij bijv. download . com, vind ik alleen een probeer en dan buy versie.
Die ik had was gratis. Er staan er daar wel nog meer, ook gratis, maar die ken ik niet. En deze was zo simpel. Even aanklikken met rechts, knop Lock, en volgende keer unlock met wachtwoord. Als ik hem alsnog vind, laat ik het weten.

Josette

Hallo Arie,

je kan je mappen ook beveiligen zonder progje.
Als je op de map rechts klikt dan  op eigenschappen, vind je daar delen en beveiligen bovenaan moet je eens kijken kan je een vinkje aan zetten.

Groetjes,
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Misschien is ie nog via www.google.nl te vinden?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bjo

[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

windows 95/98
De standaard manier om te veranderen dat een toepassing altijd met een bepaald programma wordt geopend, is door een map te openen en dan te kiezen voor Extra, Mapopties, Bestandstypen. Het zou makkelijker zijn om gewoon te kiezen hoe je een bestand opent. Dat doet u door de Shift-toets ingedrukt te houden terwijl u rechts klikt op een document. U kunt dan de optie Openen met... selecteren. Kies hierna met welk programma je dit specifieke bestand voortaan wilt openen. Zet nog een vinkje voor 'Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen' en klik dan op OK.
[move]there is no power like xp power[/move]

bjo

ik hoop dat je er wat mee kunt doen arie

Gebruikers van Windows 98 zullen tevergeefs zoeken naar het venster Mapopties via Start/Instellingen. Om de mapopties aan te passen, klikt u op Start/Programma's/Bureau- accessoires/Windows Verkenner. Vervolgens klikt u op menu Extra/Mapopties. Het venster Mapopties zal verschijnen.
[move]there is no power like xp power[/move]

Format Arie

Nee Bjo, wat je eerste stukje betreft gaat het over comprimeren en beveiligen binnen XP.
Ik heb het over puur mappen e.d beveiligen met wachtwoord, en niet binnen XP. Wat je tweede stukje betreft ???,waar gaat het over? volgens mij over iets anders Bjo.

Format Arie

Citaat van: Josette op 12 augustus 2002, 14:15:47Hallo Arie,

je kan je mappen ook beveiligen zonder progje.
Als je op de map rechts klikt dan  op eigenschappen, vind je daar delen en beveiligen bovenaan moet je eens kijken kan je een vinkje aan zetten.

Groetjes,
Josette

Niet bij Windows 98.

bjo

kijk hier nog even naar arie dit is zo,n progje wat je zoekt geloof ik ::)
[move]there is no power like xp power[/move]

Format Arie

Citaat van: bjo op 12 augustus 2002, 15:10:07kijk hier nog even naar arie dit is zo,n progje wat je zoekt geloof ik ::)
Hoi Bjo, op het eerste gezicht leek het er op dat het zoiets was als ik bedoelde. Alleen hier moet je telkens intypen, welk bestand je wil encrypten (wat dan ook is?), en waar je het wil zetten. En verder snap ik er ook niet veel van.
Dat is dus juist wat ik niet wil. Helaas...ondanks al je moeite.

bjo

geeft niks ik vind het wel leuk om zoiets uit te zoeken en soms!
iemand te kunnen helpen daar is de computer tenslotte toch voor?

groetjes >:(
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Heb je dat proggie nog gevonden Arie?



Edit Bugs : Het is inmiddels 19 september 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!