regcleaner

Gestart door marjolein, 23 oktober 2002, 02:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjolein

wie kan mij helpen met regcleaner?
ik heb er screens van gemaakt van de software maar weet niet hoe ik het moet verkleine net als wat jij doet Han?

Han

Gewoon met Paint of Paint Shop Pro de relevante stukkies eruit knippen marjolein, en opslaan als jpg bestand. Het hele venster hoef je hier niet te posten, alleen het stukje met de data die belangrijk is.

Met regcleaner moet je heel erg oppassen!!
Effe nieuwsgierig. Alles draaide nu toch goed? Waarom dan nog met regcleaner aan de gang?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marjolein

ik doe met regcl ook wel eens register schoon maken maar was nieuwsgierig wat je met de rest kan en mag.
ik neus alleen maar wil het een beetje leren vandaar?

ene mijn compie doet het nog prima hoor.
heb wel even email beveiligt .
mijn man krijgt nog al veel mail bij outlook van funplaatjes en je weet wel maar daar haal je heel veel virussen mee naar binnen.

Han

Hier staat wat info over regcleaner versie 4.1

Ik wil je niet bangmaken maar kijk uit met deze software!!
Je kan er een boel mee verknallen.
Gert kan je er wel het een en ander over vertellen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Oh, is dat zo, ben ook door schade en schande wijzer geworden hoor  ;).
Belangrijkste is een backup maken van je register.

Ga naar start - uitvoeren - typ : regedit en klik oke
Ga naar het menu register en dan register exporteren
Vul in bij bestandsnaam : backup register en sla het op in bv mijn documenten.
Als het nodig is kun je dit huidige register terug zetten door er gewoon op te klikken en de vraag met ja te beantwoorden
Locatie: +21.3 NAP

Webkabouter

Met deze software kun je eigenlijk niet veel verknoeien. Ik heb een topic gelezen op een ander forum (ben ff de url kwijt . sorry) waarin dit prog wordt behandelt als 'zeer veilig'

Iemand had een aantal sleuteltjes verwijdert via dit prog en dacht dat het register wel was gecleant. Hij haalde er echter een ander registerclean prog bij en die vond er nog 15!. DE maker van Regcleaner zei dat het programma zo wa ontworpen dat mogelijke registersleutels die gevaar kunnen zijn voor windows als je ze weg haalt, niet worden weg gehaalt.

Ik heb zelf dit prog vrij lang gebruikt en gebruik het nog steeds. Hoe je met regcleaner werkt zal ik je nu heel snel eventjes uitleggen :).

1) Start het op en ga naar het menu tools, Daarin ga je naar registry cleanup. Klik dan op OLE cleaner. Deze taak zorgt ervoor dat registersleutels die naar iets (een bestandje ofzo ) verwijzen wat niet meer bestaat worden getoond en door de gebruiker verwijdert kunnen worden. Nu zal regcleaner je register doorspitten naar dit soort sleuteltjes. Als hij klaar is krijg je een lijstje met deze sleutels. Druk op ctrl+a en je zult zien dat alle sleutels worden geselecteerd. klik op "remove selected". Nu worden ze een voor een verwijdert.

2) Ga hierna in het menu tools registry cleanup naar Orphan file reference finder. Nu volg je de stappen hetzelfde als in de vorige punt (dus ctrl-a etc etc) en je hebt ook deze registry sleutels verwijdert.

3) Delaatste 2 stapjes in het tools > registry cleanup menu hoef je niet te doen want dan voert hij (het programma dus) dezelfde bewerkingen nog een keer uit maar dan uit zich zelf.

Ik hoop dat je het nu een beetje snapt. Mochten er vragen zijn :) gewoon vragen.

Zandman

Je vergeet een belangrijk ding te vertellen webkabouter
Voor je begint aan werken met de regcleaner eerst een backup maken van je register
Mocht er iets niet goed gaan dan kan je die terug zetten
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Webkabouter

euhm.. regcleaner maakt van te voren altijd een backup. kijk maar eens voor de grap in de map c:\program files\regcleaner\backups  ???

Han

Correctie, met dit programma kan je ZAT verknoeien.
Meer dan eens heb ik gezien dat het belangrijke sleutels uit het register verwijderde, die beslist niet wegmochten.
Een backup van je register is dan zeker geen overbodige luxe.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marjolein

nou bedank voor de info, ik doe alleen kijken en eens afen toe register schonen meer niet, maar ik ben nieusgierig en wil overal kijken en weten waar het voor die nu weet ik het dat ik erg uitmoet kijken maar als ik ga opschonen staat er altijd boven deze zijn op een veiligemanier teverwijderen zonder enig risico.

Han

Yep, dat staat er inderdaad marjolein maar programma's kunnen ook fouten maken.
Bij mij stond toen ook dat ik gerust keys kon verwijderen die dus beslist niet wegmochten.  :-X

Voor als je het niet gemerkt had.., ik heb weinig vertrouwen in dit soort programma's  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marjolein

okee han begrepen doet het voortaan maar op de oude manier ad aware of wachandgo thanks

Gert

Adaware verwijdert alleen spyware en geen overbodige registersleutels,  
Locatie: +21.3 NAP

marjolein

wat dan te doen met die overbodige sleutels?

Edit Bugs : Het is inmiddels 19 september 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.