Hoe veilig is jouw browser?

Gestart door Han, 03 juli 2008, 16:57:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

bron: www.webwereld.nl

Veel internetters surfen onveilig. - Woensdag 2 juli 2008
Een flink deel van de internetters maakt geen gebruik van een veilige browser. Slechts 60 procent beschikt over de meest recente, veiligste versie van hun browser.

Dat blijkt uit onderzoek van Google, IBM en de Communication Systems Group. Op basis van de serverlogs van Google concluderen de onderzoekers dat van de 1,4 miljard internetgebruikers wereldwijd er 576 miljoen gebruikmaakten van verouderde browsers.

Onder de gebruikers van Internet Explorer liggen de percentages het slechtst: slechts 48 procent maakt gebruik van een volledig gepatchte nieuwe browser. De onderzoekers merkten Internet Explorer 6 aan als een onveilige browser. "Er zijn gevaren die simpelweg nog niet bestonden in 2001, toen Internet Explorer 6 werd gelanceerd. Internet Explorer 7 maakt websurfen fundamenteel veiliger."

Firefox-gebruikers letten het meest op hun veiligheid: 83 procent heeft een versie die up-to-date en veilig is. Safari (65 procent) en Opera (56 procent) zitten daartussenin.

Volgens de onderzoekers migreren gebruikers van Firefox sneller naar een nieuwe versie dan IE-gebruikers. De overstap naar een nieuwe browserversie ging overigens het snelst bij Safari. SF3 had binnen drie maanden al een marktaandeel van 60 procent – vermoedelijk een gevolg van Apple's controversiële beleid om de nieuwe browser toe te voegen aan de auto-update van andere Apple-software.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik draai zelf altijd de nieuwste versie van browsers en ik installeer updates van windows en beveiligingssoftware zo snel als ik erachter ben dat die er zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

 Bij alle 3 browsers hier altijd de automatische updates aktief. In combinatie met eset smart securitie en Winpatrol. Met daarbij wekelijks een adaware scan zelden problemen.
Locatie: +21.3 NAP