Pagina niet beschikbaar/kruisje

Gestart door majkensilje, 07 januari 2007, 14:48:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

majkensilje

Hallo, ben hier voor het eerst en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Als ik mijn Windows Live messenger opstart zijn er altijd delen van pagina's waarbij staat: "pagina niet beschikbaar"
Ook als ik op andere sites kom en een link aanklik gebeurt dat soms (niet altijd)
Op mijn web-log www.majkensilje.web-log.nl staat een onestat-teller onderaan . daar staat een kruisje , hoewel de teller wel telt. Volgens web-log lag dat aan mijn provider. (ik heb tele2) Want hun zien wel mijn onestat teller. Ook bij anderen zie IK een kruisje.
Kan het ook aan de instellingen liggen??
Ik ben wel wat aan het zoeken geweest maar zoveel verstand heb ik er niet van...
Sinds gisteren heb ik IE7 (ook in IE6 was het zo) en ik gebruik XP.
Kunnen jullie me helpen??

Groetjes

Hans

Hoogstwaarschijnlijk zijn het gewoon de beveiligingsinstellingen van IE (6+7) maar ook de firewall van XP is hier debet aan.(als je natuurlijk trouw je update's binnenhaalt).

Maak je er niet druk over, over het algemeen betreft het toch alleen maar advertenties.
Sommige stat-tellers worden gezien als spyware, terwijl dit niet zo is.
In je internetinstellingen (tab: beveiliging) kun je trouwens aangeven of je de stat-teller toegang wilt geven tot je browser.

Il diavolo caca sempre sulla grande speranza

majkensilje


Han

Ik kan je onestat plaatje op je site wel zien. Ik browse ook met IE7. Mijn IE heeft de standaard settings.
Ik heb even in de bron van de pagina gekeken en ik heb daar gezien dat onestat gebruikt maakt van java voor het weergeven van het plaatje. Heb je wel een java-plugin geinstalleerd op je PC?

Als je die niet geinstalleerd hebt, dan zie je hier op de site helemaal bovenin ook het menu niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

majkensilje

ik zie bovenin startpagina,help,zoek,profiel enz
bedoel je dat?

Han

Nee, ik bedoel de menubalk hélemaal bovenin. Die zie je alleen als je java geinstalleerd hebt.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

majkensilje


Han

Mooi, dan is dat waarschijnlijk je probleem.  ;)

De java plugin is er in twee soorten. Die van Microsoft en die van Sun. Ik gebruik zelf nog steeds die van Microsoft. Die is veel kleiner en werkt doorgaans prima.

De Java Virtual Machine van Microsoft is nog te vinden via de link hieronder.
Klik hier om de Microsoft Virtual Machine te downloaden.
Het bestand is ca. 5,1Mb groot , dus lekker klein om te downloaden.
Na het downloaden even dubbelklikken op het bestandje om het te installeren.
Daarna even je PC opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

majkensilje

ga ik proberen.....ik hou je op de hoogte!! :)

majkensilje

hele stomme vraag...moet ik op uitvoeren of opslaan klikken :-[

Bugs

Opslaan als je het bestand wilt bewaren (voor als je het later nog eens nodig hebt, bijvoorbeeld na een nieuwe installatie van Windows). Kies je voor die mogelijkheid, dan moet je na het downloaden op het bestand dubbelklikken om te installeren.

Uitvoeren kan ook, dan installeert het zich gelijk.

Enne..... stomme vragen kennen we hier niet hoor. ;)
Groetjes van Bugs

majkensilje

Ik heb dat bovenstaande geïnstaleerd, en ik zie idd hier boven aan dat menu, maar op mijn log en in mijn windows live messenger zie ik nog steeds pagina niet weergeven en kruisje(?)
heb ik nu wat fout gedaan??

Han

Nee hoor, zoals ik al zei zijn er twee soorten java. Die van Microsoft en die van Sun

Eerst nog wat anders. Als je geen java geinstalleerd hebt op deze PC dan ontbreekt er waarschijnlijk ook een plugin voor flash en shockwave. Voordat ik je de andere versie van Java (sun) laat installeren gaan we die twee plugins (flash en shockwave) ook maar eens installeren. Als dat je probleem oplost, dan heb je die java plugin van Sun namelijk niet nodig. Ik heb die ook niet en ik zie je plaatje op jou site wel.

Okee, Flash en Shockwave.............
Surf naar http://www.adobe.com/downloads/ ; (de site laad erg traag)
Je kunt daar de flashplayer en de shockwaveplayer downloaden en installeren, via de site.

LET OP: Vergeet niet om tijdens de installatie dat vinkje weg te halen bij de yahoo toolbar voordat je de flashplayer installeert. Doe je dat niet dan krijg je die irritante toolbar van Yahoo in je Internet explorer te zien. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat die toolbar nu automatisch geinstalleerd wordt in de flash-player en in de shockwaveplayer als je tijdens installatie dat vinkje niet uitzet.


  (Het kan er iets anders uitzien. Dit plaatje is al wat ouder)


PS) Ik kom straks nog even kijken hoe het ermee gaat.
We gaan nu eerst eten.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

majkensilje

Hoihoi, hopelijk heb je lekker gegeten!!!!

Ik heb de kids in bed....

maarreehhh....ik heb de boel geïnstalleerd, maar er is niks  veranderd :-[
wordt ik nu heel erg vervelend??

majkensilje

Ik heb ondertussen op deze site gekeken en dingen geprobeerd, aanvinken van cookie-dingen (sorry, weet de juiste benaming niet meer :-[)
Heb op de help van windows gezocht,bovenstaand geïnstaleerd....cookies verwijdert, caches en bestanden enz.
Nog steeds is mijn Onestatteller voor mij een kruisje en nog steeds kan ik delen van pagina niet krijgen en het zal ongetwijfeld reclames zijn, maar het hoort niet zo, sommige pagina's kan ik gewoon niet openen en das balen.
Wilde ik toch even melden.
Ik moet afsluiten, morgen weer vroeg dag, maar kom zeker in de loop van de dag even kijken hier.
Tot zover hartstikke bedankt!!!! :goed

groetjessss

Han

Je hebt Flashplayer én Shockwave player geinstalleerd?
Kun je een voorbeeld geven van een pagina die je niet kunt openen?

Dan toch ook maar "sun java" installeren. Volg gewoon de 3 stappen die er staan op  http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Welk bestand je moet hebben:
Doe de online of de online windows installatie. Welke van de twee, maakt niet uit.
- online installatie daarbij installeer je sun java tegelijk als je het download
- offline installatie download je eerst het installatiebestand waarna je zelf de installatie moet starten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

majkensilje

Ben ik weer, ja ik heb flashplayer en shockwave geïnstalleerd en nu ook sun java.
Nog steeds hetzelfde........ :o

Paginavoorbeelden....

http://www.jadedneo.com/general/globes.phtml

http://www.jadedneo.com/general/banners.phtml

en delen van mijn windows live messenger mailbox en

delen van windows live vandaag....kan bv de tab emoticons openen....wil ik  iets downloaden, dan staat er navigatie naar de pagina geannuleerd.

en nog steeds geen afbeelding van onestat onder mijn web-log...

snap jij het nog??? :'(

Han

Die twee pagina's waar je een voorbeeld van geeft die bestaan ook niet. Daarom laden ze niet  ;)

* Sinds wanneer heb je dit probleem. Na installatie of de-installatie van hardware en/of software?
* Heeft het ooit wél gewerkt?
* Heb je software draaien die beschermt tegen "schadelijke pagina's" op internet?
   Software van symantec is hier berucht om, of cookieblockers in firewallsoftware of CCleaner
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

majkensilje

Die 2 pagina's..... dat is wel heel dom van me :oeps

Dit probleem zal ongeveer een maand spelen. Ik signaleerde het eerst bij de onestatteller.
Maar omdat ik dat bij iedereen zag dacht ik dat dat aan Onestat lag. Toen heb ik es bij web-log op het forum geneusd en toen bleek dat dus helemaal geen probleem van Onestat te zijn...
heb een berichtje gestuurd naar een van de moderators daar en die zeiden dat het waarschijnlijk aan mijn instellingen lag of provider.
Toen bedacht ik me dat de "pagina niet kan weergeven" kreten in mijn windows live messenger en andere delen van windows live waarschijnlijk ook aan mijn pc lagen.

Ja het heeft altijd gewerkt. En ik heb geen dingen geïnstalleerd, alleen 2x een spelltje van Barbie van mijn dochter....(verhip of ligt het daaraan???) Bij 1 waren er moeilijkheden met installeren, uiteindelijk is het wel gelukt, maar het ging met haperen....

Symantec heb ik niet en AVG draait wel mee.
Ik heb gisteren nà de berichtjes op het forum wel in "help" van windows verdiept, en heb daarom de cache leeggemaakt....zeg ik dat goed?? En dingen aangevinkt zoals ssl 2 (?)

Denk je dat het op te lossen is?? Zou toch wel graag die paginadelen willen hebben....

Han

Ik weet niet of we het draaiend krijgen. Daarvoor moeten we eerst met vraag/antwoord en uitproberen achter een oorzaak zien te komen en onderweg dingen uitsluiten.
Cache leeggemaakt zeg je goed, als je daarmee je "Temporary Internetfiles" bedoelt. Wat je met aanvinken van ssl2 bedoelt weet ik niet. Waar staat dat op het forum?

We weten nu in ieder geval al:
- Dat je java plugins in orde zijn
- dat je flash en shockwave plugin in orde is

Nu weer verder............

* Je vertelde hierboven dat je AVG draait.
   Update je die regelmatig?
   Doe je wel eens een extra online virusscan?

* Wanneer heb je dat barbieprogramma geinstalleerd.
   Kun je je herinneren of het nog werkte voordat je dat installeerde?
   Wat gebeurt er als je het Barbie=programma verwijderd. Werkt het dan weer?

* Wat voor problemen had je bij de installatie van dat barbie-programma?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!