Camera op USB...meteen geen internet meer (ADSL-modem) op andere USBpoort

Gestart door LisaLisa, 29 mei 2005, 18:17:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LisaLisa

Hallo, ik ben Lisa en nieuw hier.
Ik had een tijdje geleden dit probleem ook al, en het is weer teruggekomen.
Ik heb een nieuwe harde schijf, windows98 en twee usb-poorten.
In de ene zit mijn ADSL-modem en als ik in de andere mijn digitale camera (Sony Powershot DSC_P41) doe heb ik METEEN geen internet meer en de hele ADSL-modem is "verdwenen" Ik moet deze dan opnieuw installeren.

Dus ZODRA ik de camera in de andere usb-poort aanzet is er een probleem. Een tijdje terug had ik dit ook en heb de stekkertjes omgedraaid (nu ook weer geprobeerd) en toen heeft de camera een tijdje prima gewerkt. (op mijn vorige harde schijf had ik er geen enkel probleem mee)
Hij "komt" als verwisselbare schijf.
Nu is dat dus ook niet meer het geval, dus: geen ADSL-modem meer, en geen camera (als verwisselbare schijf)

De usb-poorten zijn goed geinstalleerd, de ADSL-modem doet het prima in de usb-poort (en de camera heeft het ook een aantal weken goed gedaan), de drivers van de chipset zijn (daarvoor) gedownload en ook de drivers van de camera.......


Wie kan mij helpen met dit vreemde probleem?

Alvast bedankt,

Lisa.

Han

Je usb-poorten verbruiken teveel stroom als je ze beide gebruikt.
Windows zet dan standaard een van beide usb-poorten uit.
Je kunt instellen in windows dat de poorten niet uitgezet mogen worden, maar de praktijk wijst uit dat daar problemen van komen.

- Oplossing die misschien werkt is de aanschaf van een usb-hub die een eigen voedingsbron heeft.

- Oplossing die zeker zal werken is een zwaardere voeding in je PC zetten/laten zetten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

LisaLisa

Bedankt voor je antwoord.
Het vreemde is dan dat de camera wekenlang prima heeft gewerkt met de nieuwe harddisk, en met mijn vorige harddisk heeft hij zeker een jaar lang probleemloos gewerkt, op dezelfde pc, met dezelfde windows versie en in de andere USB-poort dezelfde ADSL-modem...

Kan dat probleem met te veel stroom gebruiken van de een op de andere dag ontstaan?
En wat is precies een zwaardere voeding?
En een  usb-hub die een eigen voedingsbron heeft gaat niet in de andere USB-poort?



Han

En wat is precies een zwaardere voeding?
Je PC moet ergens stroom vandaan halen. Het gedeelte van de PC waar je de stroomkabel insteekt heet de voeding.
Een voeding in de gemiddelde PC is 300 of 350 watt. Elk apparaat wat in de PC zit verbruikt een deel daarvan.
Als je alles wat er aan hardware in de PC zit bij elkaar optelt dan weet je hoeveel watt je voeding moet zijn.
- PowerSupply Calculator
Kies voor de berekening zelf even voor Intel of AMD, afhankelijk van wat je draait.


Het hangt er dus vanaf wat je gebruikt in de PC. Als je wat betreft het aantal gebruikte watt al "op het randje zit" dan kan het zomaar zo zijn dat je ineens de problemen hebt die jij nu ervaart. het is de laatste dagen warmer geweest dus dan koelt je PC harder. Dat kan nét de omslag zijn.  Een voeding met een hoger wattage lost dat probleem op.


En een usb-hub die een eigen voedingsbron heeft gaat niet in de andere USB-poort?
Je sluit die usb-hub inderdaad op een bestaande usb-poort aan, alleen haalt de hub zijn stroom niet uit je PC maar uit de eigen voedingsbron die je aangesloten hebt op het lichtnet. Zo ontlast je je computer. Dit werkt niet op elke PC dus probeer er even een te lenen zodat je het kunt testen of koop er een en vraag of je 'm terug mag brengen als het niet werkt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

LisaLisa

Ja het klinkt logisch dat als er teveel stroom wordt gebruikt dat het misgaat. Het is alleen zo gek dat de camera+adsl-modem het gewoon een jaar lang prma hebben gedaan op deze pc, en tot 4dagen geleden ook nog
Om het nog vreemder te maken, de camera werkt wel gewoon op de "slave" harddisk....zelfde pc, zelfde adsl-modem, zelfde camera en zelfde usbpoorten....

Ik ga morgen "over" naar Win2000, zijn er nu al dingen/problemen waar ik alvast rekening mee kan houden misschien?

Han

Wat bedoel je met : "de camera werkt wel gewoon op de "slave" harddisk"
We hebben het hier toch over usb-poorten die uitvallen?

Wat betreft je conversie naar Win2000. Dat is een heel andere vraag.
Wil je daar meer info over. Open dan een nieuwe vraag in het betreffende forumonderdeel.
Als we dat hier gaan doen dan is de info later met de zoekfunctie niet terug te vinden.
Wat ik wel even kwijt wil is dat je dan beter over kunt stappen op WinXP.
Win2000 een besturingssysteem wat is bedoeld voor bedrijfstoepassingen
en niet voor thuisgebruik. Veel zaken zullen onder win200 niet goed functioneren
of zijn met moeite aan de praat te krijgen omdat er geen juiste drivers zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

LisaLisa

Ik heb twee hardisks, waarvan 1 dan de mainharddisk is en de andere de "slave" (dacht dat het zo heete), als ik opstart met de "slave", en ik sluit de camera aan, doet ie het gewoon zoals hij het hoort te doen, hij komt als verwisselbare schijf.
Het zijn dan dezelfde usbpoorten, maar er valt niks uit.  Begrijp je?

Helaas is mijn systeem niet geschikt voor WinXP,  ik kan alleen overgaan op Win2000.
De vraag hoorde hier niet thuis, maar ik dacht misschien zijn er nu al wat dingen waar ik rekening mee kan houden, of problemen waar ik zeker tegen aan ga lopen.



Zandman

Staat er op de slavedisk dan een ander besturingsysteem waardoor het wel lukt.
Ik kan het niet helemaal volgen want meestal staat op je primaire disk ook je opstartgedeelte.

Wil je info over het overgaan naar naar win 2000 open dan even een nieuw topic in het win2000/xp forumonderdeel dan blijft het forum overzichtelijk
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

LisaLisa

Op beide(aparte)  harddisks staat Windows 98 en op de primaire disk heeft de camera het tot voor kort goed gedaan, maar zodra ik hem nu aanzet wordt de hele adsl-modem (die in de andere usb-poort zit) eruit "gegooid", zodat ik geen internet meer heb en de modem opnieuw moet installeren.
Ook wordt de camera niet weergegeven als verwisselbare schijf....ja het is wat ingewikkeld misschien, en wat ik al zei, op de andere disk, in dezelfde pc, werkt de camera dus nog wel gewoon.
Dus ik snap niet waar het aanligt, omdat dezelfde usb-poorten worden gebruikt.

Han

Dus je systeem is dualboot met op beide keuzes Windows98 ??

Als het bij de ene installatie wel werkt en bij de ander niet dan is er kennelijk iets mis met de ene installatie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik lees in een ander topic van je dat je nu toch WinXP draait.
Bestaat dit probleem nog steeds nu je WinXP hebt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is inmiddels 6 juni 2005. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!