Websites maken met Google Page Creator

Gestart door Han, 24 februari 2006, 01:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Websites maken met Google Page Creator

Google is stilletjes gestart met een nieuwe dienst: Google Page Creator. Gebruikers kunnen online snel een website in elkaar zetten en publiceren.
Page Creator werkt als zogeheten wysiwyg-editor (what you see is what you get). De code die Google genereert is redelijk schoon, maar een gebruiker kan altijd nog de code induiken om deze te optimaliseren. Om de klant een eindje op weg te helpen stelt Google een aantal html-templates beschikbaar. Na publicatie van de website is deze te zien op het adres http://gmailgebruikersnaam.googlepages.com/ Voor de dienst is een Gmail-account vereist.

Wat de plannen zijn van Google met deze dienst is vooralsnog onbekend. Op de uiteindelijke website worden bijvoorbeeld geen advertenties getoond. Wel is er inmiddels een speciale hoek in het leven geroepen om vragen te beantwoorden.

Je moet wel een gmail-account hebben om dit te kunnen gebruiken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik ben er een beetje mee aan het stoeien geweest. Het duurt even voordat er wat staat maar het "oogt" wel aardig. Het lijkt een beetje op de manier waarop je bij geocities een website in elkaar draait. Bij deze dienst kun je ook de HTML iets aanpassen wat dus meer mogelijkheden zou moeten geven. Helaas valt dat tegen. Je kan alleen het simpelste van het simpelste doen ermee. Een swf-bestandje embedden of iets met java kan niet.
Het invoeren op de htmlpagina gaat goed. Je ziet dan je swf of java-applet draaien maar zodra je ergens anders op klikt is je swf/java foetsie. Beetje frustrerend is dat. Maar och het is de eerste dag dat het draait en het is nog beta. Misschien komt dat nog.

Geplaatste foto's en plaatjes kunnen binnen de software resized worden. Je kunt kiezen uit een aantal groottes. De homepage mag bij elkaar 100mb worden. Da's een behoorlijke ruimte. Of die afgesnoept wordt van je gmailaccount weet ik nog niet.

Ze plaatsen nog geen reclame op de homepage.

Mijn simpele uitprobeersel

Dieplinken vanuit die ruimte is toegestaan. Zie de foto hieronder, die staat in de gmail homepage.


Mirre probeert wakker te blijven  ;D



Mijn conclusie......,

Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. Google Page Creator is leuk voor een beginner, om mee te stoeien of om plaatjes voor een forum in op te slaan maar voor veel meer is de dienst nog niet geschikt. Als je echt een uitgebreide homepage wilt gaan maken dan zijn er legio programma's die gebruiksvriendelijker en sneller zijn.
Wat ik wel raar vind en naar wat ik gelezen heb zijn velen het met me eens is dat de gmail inlognaam verwerkt is in de url van de homepage. Het wordt zo spammers wel erg makkelijk gemaakt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Misschien een alternatief voor geocities. Deze heeft geen reclame. Tenminste nog niet  ;)
Voor iemand die ermee begint is het leuk. Je ziet snel resultaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eroxnox

na inloggen kreeg ik dit :pissig

CiteerGoogle Page Creator has experienced extremely strong demand, and, as a result, we have temporarily limited the number of new signups as we increase capacity. We will notify you as soon as we are ready to add new accounts. Thank you for your patience.

zal wel zijn door dat die nog in de beta status is
De wijzen komen uut 't oosten, moar de slimsten komen uut den achterhoek

Han

Tja deze dienst is gisteren begonnen en is wereldwijd beschikbaar. Niet zo gek dat ze even capaciteitsproblemen hebben. Ze wisten uiteraard niet hoeveel belangstelling ervoor zou zijn maar nu wel. Nu kunnen ze zich daarop richten. Het is inderdaad niet voor niets nog een beta dienst.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Vandaag op www.webwereld.nl

Google sluit inschrijving Page Creator na grote drukte
De lancering van de testversie van Google Page Creator heeft zoveel aanvragen gehad, dat de inschrijving na enkele uren al werd gesloten.
Page Creator is een online dienst waarbij gebruikers zonder html-kennis snel een website in elkaar kunnen zetten en publiceren. De dienst werd donderdag geïntroduceerd. Door de overweldigende vraag van gebruikers, werd de inschrijving al enkele uren later gesloten. Hoeveel mensen zich voor de nieuwe dienst hebben ingeschreven, is onbekend.

Voorwaarde voor Page Creator is dat gebruikers een Gmail-account hebben. Gebruikers van Page Creator krijgen elke 100 MB aan opslagruimte voor het uploaden van webpagina's en andere bestanden.

Met de introductie van de statistiekendienst Google Analytics ging het in november bijna precies zo. De inschrijving voor die dienst werd na enkele dagen gesloten omdat Google de vraag niet meer aankon. 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!