Website beeldvullend maken (+ tables?)

Gestart door Jan R, 30 maart 2003, 00:48:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan R

Hallo,

Aangezien ik nieuw ben heb ik eerst maar eens alle topics doorgenomen, maar ben m'n vraag nog niet tegengekomen, dus bij deze:

Ik heb m'n eigen site (www.sca-netherlands.tk). In het begin maakte ik sites voor mezelf om te leren. Hierbij nam ik dan de brondcodes van andere sites over en die paste ik aan, totdat ik de hele code zo veranderd had dat het mij uitkwam. Nu heb ik een "officiele" site (de rest heb ik gedelete.....zoals ik al las...codes pikken is "not done") die volledig bestaat uit freeware die ik op het internet vond (zie 'credits' op mijn site).
(Bij het antwoorden let dus op: ik ben nog steeds een leek..heheh)

Nu mijn vraag (of eigenlijk vragen):

Mijn site maak ik gewoon online. Mijn beeldscherm is 1024x768 pixels. Laats zag ik bij mijn vader (die een betere computer heeft)  dat mijn site er niet uit zag op zijn pute! Hoe krijg ik voor elkaar dat mijn site gewoon het beeld vult, wat voor beeldscherm ook gebruikt wordt?

En dan nog een vraagje:

Ik maak gebruik van een template. Is het dan toch mogelijk dat de omtrek van mijn site (links waar het menu ook staat en bovenin een rand) gewoon zichtbaar blijft wanneer je op een link klikt en dus alleen het gedeelte waar de tekst staat naar de volgende pagina laadt? Nu laadt constant heel m'n site als je op een link drukt, terwijl de achtergrond toch gewoon hetzelfde blijft zeg maar. Of moet ik dan met tables gaan werken? Zo ja, is er dan een plek waar je makkelijk leert hoe tables werken?

Alvast bedankt voor je antwoord  ;)

Han

Eerst maar je eerste vraag. Je schrijft dat je je site "gewoon online" maakt.
- Wat bedoel je daarmee?
- Welke software gebruik je voor het maken van je site?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jan R

Hallo Han (alweer!),

Met gewoon online maken bedoel ik: ik ga het internet op, log in op de site van Angelfire (mijn host) en ga lekker aan de slag in webshell.

Wat betreft software.....ik kan me vergissen, maar volgens mij gebruik ik geen software. Zoals gezegd doe ik alles in de webshell. Dingen zoals die flash-intro zijn gratis te verkrijgen, dus.....

Helpt deze info????

Han

Ja de info helpt, maar ik kan je niet verder helpen omdat ik de shell van Angelfire waarmee je online de homepage maakt niet ken.
Als je met een lokaal geinstalleerd programma een homepage maakt, dan kan je daarin aangeven in de tabellen die je gebruikt hoe breed die moeten zijn. Dan bepaal je daarmee hoe die tabel altijd weergegeven wordt. Laat je die tabellen op de standaard setting staan, dan resizen ze vanzelf. Dus op 'n 800X600 schermresolutie zijn ze smaller dan op 1024X786 schermresolutie.

Misschien is er hier nog een lid die daar ook homepages maakt.
Heb je bij Angelfire geen mogelijkheid om vragen te stellen over het gebruik van de shell, om homepages te maken?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Creamon

Hoi Jan

Ik werk zelf ook met tabellen maar dan op een andere manier. Als je de tabellen aangeeft met % en niet met met 800X600 dan past zich dat aan je scherm aan. Ik werk zelf met frontpage op mijn computer. En niet online. Maar als voor beeld ik werk vaak met de maat 80 % en ook al heb je dan een kleiner scherm dan past zich dat gewoon aan. Je kan natuurlijk ook 100% doen dat is dan gewoon naar smaak of doel. Ik weet niet of je hier wat aan hebt.
Groetjes van Monique

Jan R

Allereerst bedankt voor de antwoorden. Ik geloof dat ik er zelfs iets aan heb!  ;)

Tot nu toe werkte ik niet echt met tables (zo hier en daar om afbeeldingen naast tekst te kunnen krijgen enzo), maar als ik het goed begrijp is het dus verstandig om met tables te werken (in %-en), want dan resized het beeld vanzelf...toch!?

Ik ga me er dan maar eens in verdiepen :)

Nogmaals bedankt!

Groetjes!

Creamon

Groetjes van Monique