Besturingssystemen > Windows 10

Uw apparaat moet opnieuw worden opgestart enz.....

(1/2) > >>

john:
Een bekende zin die verschijnt om updates te installeren. Wat ik nu niet begrijp waarom ik al 4x deze procedure heb moeten herhalen voor een en dezelfde update (KB5003173). Om het geheel te verduidelijken, ik heb eerder vandaag de laptop terug gezet via een herstelpunt. Herstelpunt idem van vandaag. Nadat dit is uitgevoerd krijg ik nu constant de in het onderwerp genoemde melding. Ik kan uiteraard de melding verder negeren, maar dan zal dat blijven verschijnen naar ik veronderstel en iedere keer opnieuw, buiten gebruik uren worden opgestart. Is er een mogelijkheid dat deze melding ongedaan kan worden gemaakt.

Han:
Je bent niet de enige bij wie deze update problemen geeft. Heeft te maken met resten van een verwijderde Edge browser. Deze update wordt daardoor niet voltooid maar weer afgebroken.
Zie: https://www.softwaregeek.nl/2021/05/14/windows-10-kb5003173-mislukt-0x800f0922/

Ook via google gevonden hierover op deze pagina:
Gelukkig is er een oplossing gevonden. Het is niet ingewikkeld. U moet controleren of er een map bestaat. Om dit te doen, gaat u gewoon naar dit adres met de bestandsverkenner.

C:/Program Files (x86)/Microsoft/Edge

Als deze map bestaat, moet u deze verwijderen en de pc dan opnieuw opstarten. Start de installatie van de update opnieuw via Windows Update.
Een andere oplossing is om Microsoft Edge handmatig te installeren voordat u de update uitvoert. Deze twee oplossingen zouden het probleem moeten oplossen.

john:
Han, allereerst bedankt voor je input. Ik heb die link naar softwaregeek geopend en het verhaal gelezen. Ik heb daar helaas totaal geen enkele herkenning mee  Heb de update geschiedenis van de laptop geraadpleegd, de laatst uitgevoerde update vond plaats 16-04-2021. Geen foutmelding toen waar genomen en tussen toen 16/4 en gisteren, voor terugzetten via herstelpunt, ook niet 1x de melding gehad van opnieuw opstarten. Ik kan overigens Microsoft Edge, hoewel ik deze browswer eigenlijk haast nooit gebruik, zonder problemen openen. Ook de bewuste map, C:/Program Files (x86)/Microsoft/Edge niet kunnen vinden.
Ik houd het er nog steeds op dat het terugzetten via een herstelpunt, nota bene van dezelfde dag, de oorzaak is.
Laat het in het weekend even voor wat het is, ergens volgende week is prima.

Han:
Ik heb dan verder geen idee wat er aan de hand kan zijn. Wat ik beschreef is alles wat ik rondom KB5003173 terug kan vinden.
Wat was er mis met je PC dat je besloten hebt om met een herstelpunt terug te keren naar een eerder tijdstip?

john:
Ik heb nog ander, actief topic, dat het overzetten van muziek van laptop naar Android phone niet lukte. Ik heb toen op mijn eigen Android phone geprobeerd dit te realiseren. Ik moest toen een app downloaden en installeren op de laptop waarmee dan kan worden gecommuniceerd tussen laptop en phone. Maar ook dat werkte niet. Daarom besloten die app weer te verwijderen. Die stond niet in programma/onderdelen, dus daarom dacht ik dat alsnog te doen door terug te gaan naar een vorig herstelpunt. Dat herstelpunt is uitgevoerd en vanaf dat moment begonnen de meldingen dat ik de laptop steeds opnieuw moest opstarten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie