Besturingssystemen > Windows 10

De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen

<< < (2/9) > >>

john:
Dat is dan weer typisch Microsoft. Hoe moet ik in vredesnaam gaan uitzoeken wat of waar er hardwarematig iets aan de hand is. Dit notebook loopt als een zonnetje en alle problemen die ik op de Microsoft website heb gelezen na zo'n upgrade, heb ik totaal geen last van. Een ding is duidelijk ik ga niet upgraden naar die nieuwere versie middel lijkt me erger dan de kwaal. Mocht je toevallig toch nog ergens een stekje of wat zaden vinden voor een geldboom, houd ik me uiteraard zeer aanbevolen.

Han:
Je kunt last gaan hebben van die problemen NA installatie van de mei 2020 update. Klopt dus dat je er nu geen last van hebt.

Blijven afwachten tot de ondersteuning stopt heb je niks aan. Ik zou zelf een paar dingen doen:
- Nieuwe image maken van het notebook + backups van persoonlijke data op een betrouwbare externe harddisk of ssd zetten en die héél goed bewaren.

- Online zoeken op merk en typenummer van het notebook, in combi met mei 2020 update om zoveel mogelijk info te verzamelen.
  Misschien heeft iemand anders al wel uitgevogeld waar het aan ligt. Sommigen krijgen de update niet voor bijvoorbeeld compatibiliteit met het touchpad.
  Gebruik je altijd al een muis dan boeit het bijvoorbeeld niet dat je touchpad het na deze update niet meer doet.

- Contact opnemen met de fabrikant van het notebook en vragen of zij verdere info hebben waarom die mei 2020 update niet uitgevoerd kan worden.

- Als ik geen oplossing zou vinden dan zou ik de update downloaden van de site van Microsoft en toch installeren.
  Dan kun je hopelijk zien wat er misgaat en daar gericht een oplossing voor zoeken.
  Gaat het helemaal mis dan heb je altijd nog je image en backups om terug te keren naar de oude situatie.

PS) Geldboom zaadjes heb ik helaas ook niet.  :cool

john:
Han, prima plan van aanpak. Ik ga contact opnemen met de fabrikant van het notebook en kijken of dat wat oplevert. In het uiterste geval desnoods, met alle mogelijke problemen en wat al niet meer, die mei 2020 versie van de Microsoft site installeren. Al met al weer iets waar ik al helemaal niet op zat te wachten.
Jammer van je p.s. he he....!!

Han:
Het je vast al eens ergens neergezet maar wat is merk en typenummer van het betreffende notebook?
Dan zoek ik met je mee nar info. Misschien ontdekken we samen meer wat kan helpen.

john:
Na mijn vorige bericht aan jou heb ik per email contact opgenomen met de winkel waar ik het notebook heb gekocht. Hun antwoord, zo snel, lijkt de Overtoom wel, die waren het dus niet. De naam noemen van de winkel kan alsnog later.
Ze stuurde me deze link: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/de-update-voor-windows-10-oktober-2020-downloaden-7d20e88c-0568-483a-37bc-c3885390d212
Hieruit blijkt dus dat na de versie mei 2020 er al weer een andere nog nieuwere versie bestaat.
Over deze versie wordt met geen woord gerept over problemen en meer. Is jou dit bekend en zo ja is deze versie dus wel veilig om te installeren.
Ik hoor het graag van je.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie