Besturingssystemen > Windows 10

De ondersteuning voor uw Windows 10 versie gaat stoppen

(1/9) > >>

john:
Heb ik iets gemist..?? Notebook zojuist bijgewerkt. Na opnieuw opstarten verschijnt er onder in het scherm de in het onderwerp genoemde zin, gevolgd door klik en download een nieuwere versie om ondersteund te blijven.
Als ik bij Windows update op mijn notebook kijk, zie ik: De Windows 10-update voor mei 2020 komt eraan. Wanneer de update klaar is voor uw apparaat, verschijnt de update op deze pagina.
Wordt met nieuwere versie die van mei 2020 bedoelt? Blijkbaar is deze update nog niet klaar voor mijn notebook want ik heb nog niets zien verschijnen.

Han:

--- Citaat ---Als u wilt weten welke versie van Windows op uw apparaat wordt uitgevoerd, drukt u op de Windows-logotoets  + R, typt u winver in het tekstvak "Openen box" en selecteert u vervolgens OK.
--- Einde van citaat ---

Als je de laatste versie van Windows 10 draait dan zou je dit moeten zien:

Oudere versies worden maar beperkte tijd ondersteund.

john:
Hi Han, dat zie ik dus typisch niet he he. Mijn versie is 1909. Waarom heb ik de door jouw getoonde versie niet als up date aangeboden gekregen?
Los daarvan zal er niks anders opzitten dan die nieuwere versie op te halen, downloaden en installeren.

john:
Na te hebben uitgelogd, naar de website van Microsoft, zie ik echter dit bericht staan: Hoewel het voor gebruikers van de versies 1903 en 1909 van Windows 10 wel mogelijk blijft om de update handmatig te downloaden, wordt dit door Microsoft afgeraden tot de problemen opgelost zijn. Wanneer dat is, is nog onduidelijk. Het is dus niet bekend wanneer de update wel automatisch gedownload kan worden naar alle apparaten.

Han:
Dan is er op jouw notebook iets hardwarematigs waar de update problemen mee heeft. Microsoft bied updates dan niet aan.
Geen idee hoe je uit moet vinden wat dan precies het probleem is van je notebook. Misschien kun je op de website van de fabrikant van je notebook kijken of er een oplossing is.
De "mei 2020 onderdelen update" van Win10 heeft op veel apparaten voor problemen gezorgd. Ze hebben toen de beslissing genomen om de update voor deze apparaten uit te zetten tot er een oplossing gevonden werd. Vervolgens deed Microsoft er geen fluit meer aan en verwachten ze kennelijk dat de gebruiker nieuwe hardware aanschaft. Alsof we een geldboom in onze tuin hebben.  ::)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie