Besturingssystemen > Windows 10

Opruimen grote bestanden

<< < (2/2)

john:
In mijn map downloads staan alle exe van apps die vanaf internet zijn gehaald.
Sommige installatie bestanden zijn soms best wel groot.
Ik zou wellicht nog eens kritisch door de map kunnen scrollen of alles wat er staat nog van belang is.
Wat Bugs suggereerde de bestandsnaam aanvullen met een X, dat foefje heb ik inmiddels toegepast.
Overigens doe ik dat in het telefoonboek van mijn iPhone als b.v. het contact met een bepaald persoon is verwaterd of heeft opgehouden te bestaan. Bewaar ik nog enige tijd het nummer met toevoeging x om na b.v een half jaar of meer definitief te verwijderen, wat alles overzichtelijker houdt.
Ik denk dat we er wel zijn uit gekomen en het probleem min of meer is opgelost.
Jullie beiden bedankt voor de input.
Wat mij betreft mag er een slotje op.

Han:
Bewaar de installatiebestanden uit die downloadmap op een externe harddisk. Doogaans staan er trouwens op internet alweer nieuwere versies dan die jij in je downloadmap hebt staan.
Voor safe misschien op twee verschillende externe harddisken. Als er eentje stuk gaat dan heb je er nog een.

john:
Ik maak regelmatig een back up van de map downloads en bewaar die op een externe hard disk. Wil je helemaal op safe gaan is idd. jouw advies een 2e back up nagenoeg waterdicht. Aan de andere kant is jouw opmerking over nieuwer versies net zo valide uiteraard.

Han:
Ik bedoel het hoofdzakelijk als ruimtebesparing. Waarschijnlijk staat je downloadmap nog op de originele plaats en dus op de partitie waar je besturingssysteem staat.
Die partitie wil je zo leeg mogelijk houden. Daardoor en door mondjesmaat te installeren en regelmatig schijfcontrole te doen blijft je windows lekker snel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie