Per abuis Word 2016 doc verwijderd in Win 8.1

Gestart door john, 03 januari 2017, 12:24:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Zal maar niet zeggen wat ik zei................ Wat is er gebeurt. Heb ter beantwoording van een email de tekst gekopieerd naar Word en vervolgens in Word weer een nieuw doc geopend waar ik het antwoord wil schrijven. Onder aan de taakbalk staan dan 2 Word docs. geopend. Ik ben klaar met de beantwoording, delete het (dacht ik) het uit de email gekopieerde tekst om daarna de tekst van het andere Word doc. het antwoord dus te kopiëren en te plakken naar het desbetreffende email account.
Hoe vind ik het per ongeluk verwijderde antwoord als Word doc terug. In de prullenbak niks aan getroffen.

Han

Kijk eens in de settings van Word waar je PC de reservekopieën van gemaakte word documenten opslaat.
Daar kijken is waarschijnlijk je enige kans om het terug te kunnen vinden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

abbs

Hallo,

Probeer Recuva hij is er in Portable versie (hoef je hem niet te installeren)
Hier kan je hem downloaden Klik klik op /recuva/download/portable in het bericht.
Uitleg Recuva

john

Die map gezocht en gevonden C:\Users\naam\AppData\Roaming\Microsoft\Word, daar waren 3 docs aanwezig maar niet wat ik zocht.
Dan biedt Word 2016 ook nog de mogelijkheid om niet opgeslagen documenten te herstellen. In die map gekeken en wat vind ik het verwijderde en niet opgeslagen bestand met de gekopieerde tekst uit de inkomende email maar potverdrie het andere verwijderde Word doc met de door mij ingevoerde tekst geen spoor van te bekennen. Lekker consequent het ene doc wordt bewaard en het andere weer niet.
Wat abbs me adviseerde heb ik inmiddels ook gedaan zelfs met de diepe scan, was ie meer dan 5 uur mee bezig, maar ook nu weer geen resultaat. Dus...............zit er niets anders op om van voren af aan te beginnen met het antwoord wat een paar pagina's groot was. Je zult begrijpen dat ik daar niet op zit te wachten. maar eigen schuld, dikke bult, Tenzij............er nog een oplossing is, van harte welkom. Zo niet mag het slotje er op en wil ik jullie beiden bedanken.

Han

Maakt je MSWord wel reservekopieën? Je kunt bij de settings een tijdsinterval instellen.
En......, maar da's achteraf. Maak er een gewoonte van dat je bij het maken van word documenten die groot zijn/worden tussendoor opslaat.

Da's een mooi programmaatje, abbs.  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Als ik het tabblad opties open, zie ik wel dat ie elke 10 min. auto herstel opslaat en hij zegt ook laatste automatisch opgeslagen versie behouden ook als ik afsluit zonder op te slaan. Nou daar ging het dus fout op de een of andere onverklaarbare wijze. Ik heb het bestand niet opgeslagen omdat ik de tekst uiteindelijk naar een te verzenden email zou gaan kopiëren en dan heb ik vanzelfsprekend een kopie in mijn desbetreffende email account.
Zoals ik zei, wel vreemd dat voor het ene Word doc auto herstel wel werkte en uitgerekend voor het andere niet.
Zal er voortaan een gewoonte van proberen te maken, toch 1x op te slaan zodat ik niet weer tegen dit probleem aanloop want.............ik baal nog steeds he he!! Opnieuw bedankt Han en slotje er op.