Besturingssystemen > Windows 10

Update Icon (GWX.exe) voor Windows 10 verwijderen/terugzetten

<< < (3/3)

Han:
Top!  :goed

Helen:
Ik heb het anders opgelost. Klik met je rechtermuisknop in je systray naast de klok. Kies voor 'Meldingspictogrammen aanpassen' en kijk bij GWX. Kies dan voor 'Pictogram en meldingen verbergen'. Weg is het!

Han:
Gwx.exe is op jouw manier dan niet weg maar alleen het icon ervoor. Het proces draait nog steeds op de achtergrond waardoor er aansluitend meer kan gebeuren op je PC.
Als je kijkt naar de registerinstelling van het scriptje wat abbs neerzette, dan benvloed dat meer punten.

GWX Icon uitzetten  (dat doet de laatste 1 in de waarde)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\GWX]
"DisableGWX"=dword:00000001

Gn operating System Upgrade via windows update  (dat doet de laatste 1 in de waarde)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"DisableOSUpgrade"=dword:00000001

Geen update van het huidige Operating system en Update reserveringen toestaan   (dat doet de laatste 0 in de waarden)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
"AllowOSUpgrade"=dword:00000000
"ReservationsAllowed"=dword:00000000

Helen:
Dan ga ik het op die manier ook nog wel even doen. Ik kreeg een sik van die pop-up steeds!

Han:
Wij gebruiken sinds kort het GWX control panel. - http://www.zdnet.be/download/175305/zo-voorkom-je-een-ongewilde-windows-10-upgrade/

Daarmee kun je zien of er win 10 bestanden op je PC staat en kun je ook voorkomen dat er win 10 updates binnenkomen.
Bovendien kun je een notificatie aanzetten die oplicht als er toch iets op win10 update gebied gebeurt.

Als je dit programmaatje ook wil gaan gebruiken en je hebt de registerinstelling al veranderd met het scriptje van abbs dan zou ik dat eerst even ongedaan maken met het tweede scriptje van abbs en daarna pas dit progje installeren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie