afsluiten computer uit zichzelf

Gestart door wijkie, 05 oktober 2003, 16:33:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wijkie

Hallo,
Mijn computer sluit zich zelf steeds af.Hij geeft dan de melding" IE
heeft een ongeldige bewerking ondergaan en moet worden afgesloten.
Dit gebeurt steeds vaker.
Ik heb er al verschillende virusscans op los gelaten,maar dit leverde niets op??
Wie weet hier een antwoord op??
Groeten Peter ::)

Han

Paar vragen terug voor je  ;)

- Welk besturingssysteem heb je.
- Wat heb je veranderd op je PC waarna dit begonnen is (hardware /software )
- Wat heb je er verder al aan gedaan om het probleem op te lossen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wijkie

Hierop krijg je pas vrijdag antwoord.  Peter is nl even niet in de buurt. Word er zelf behoorlijk simpel van. Hopelijk krijgen jullie het opgelost.Groetjes Miranda ( vrouw van):zwaaien

Han

We wachten rustig de reactie van Peter af hoor Miranda  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

verygoodman

Meestal wel een gevolg van spyware ,maar zoals han zegt ,kom maar eens terug met meer informatie

wijkie

Hier ben ik weer met aanvullende info.
m'n OS is XP home edition sp1.
De foutmeldingen die ik krijg zijn verschillend.
Ik heb gehad:"RUNDLL32EXE heeft een foute bewerking ondergaan en moet worden afgesloten.
Zo ook met:"EXPLORER.EXE heeft een foute enz..
Ik heb tot nu altijd mijn updates gedownload en ik laat NORTON waken over mijn computer.
Wat kan ik nog meer doen.

Gr WIJKIE :-X

Zandman

Bij dit soort foutmeldingen probeer ik altijd eerst of een uitgebreide schijfcontrole gevolgd door defragmenteren wil helpen .
Lees ook deze special over adaware door en laat die eens draaien op je pc spyware kan ook foutmeldingen veroorzaken

Wanneer is deze foutmelding ontstaan heb je iets geinstalleerd op de pc waarna je deze foutmelding kreeg
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

wijkie

Wanneer is onduidelijk maar dat moet ongever 4 weken geleden zijn,het lijkt alleen erger te worden.
Ik weet niet of het gebeurde na het installeren van bepaalde software en/of programma
Wijkie

Zandman

Heb je nog een herstelpunt van voor die tijd
Die vindt je door naar start/programma's/buro-accessiores/systeemwerkset/systeemherstel
Als je die nog hebt maak dan eerst even een backup van je email en je favorieten en belangrijke data die je op je besturingspartitie hebt staan
En dan kijken of dit helpt ?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Doy


wijkie

Het laatste bericht wat ik van mijn computer kreeg nadat mijn dochter een sims spel probeerde op te starten was dat er een ernstige fout was opgetreden in de IAL MRNT5??

Schiet mij maar lek ik weet het nu helemaal niet meer!
TEXT. ??? ??? ::) :-X

Han

Tja als je niet weet waarna deze fout op begon te treden dan blijft het gissen wat er aan de hand is.

Dat het een IE-fout is wil nog niet zeggen dat het de internet explorer betreft. IE zit verweven in Windows en de bestanden ervan worden door veel meer windows functies gebruikt.

Zandman vroeg al : Heb je nog een herstelpunt van voor die tijd ?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

wijkie

nee helaas,
maar zegt de melding IALMRNT5 jou iets?
Deze kreeg ik namelijk in combi met de melding dat er een ernstige fout was opgetreden.
groeten van Wijkie

bjo

IALMRNT5 is een dll van je video kaart of chip
heb je toevallig een dell computer ?
je moet eventueel je chipset updaten
maar ik denk dat je een spel gebruikt die je computer niet aan kan
[move]there is no power like xp power[/move]

wijkie

Ja ik heb inderdaad een dell computer.En wat dat spel betreft dat speelde hij eerst wel gewoon af.
Wat bedoel met chipset updaten,is dat hetzelfde als een nieuwe driver?Want die heb ik al gedownload!

Wijkie :-X

bjo

[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Op die site staan allemaal engelstalige dll bestanden. Als je computer nederlandstalige software bevat lijkt het me niet verstandig om een engelstalig component toe te voegen.
Als die DLL beschadigd was dan had ie na installatie van de driver van je videokaart weer in orde moeten z9ijn.

Heb je al contact opgenomen met de helpdesk van Dell?
Wie weet is jou probleem er een waar zij een panklare oplossing voor hebben.  

Kijk ook even Op de Dell Support site



Edit Han : Het is inmiddels 3 maart 2004. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!