mail niet kunnen ontvangen - comp-thuis

Gestart door Nirak, 05 februari 2008, 18:37:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nirak

Hallo Han,

Ook ik krijg, na installatie AVG, deze melding in OE :

De reactie van de server was een fout. Account: 'defvin01> Vincent Defize', Server: 'pops.xs4all.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90

Zoals je ziet err AVG Pop 3 etc. Heb al in AVG gekeken naar de poorten (pop3 10110 & SMTP 10025 en de beveiligde zaken uitgevinkt en weer aangevinkt, helpt niet, heb gepingd (xs4aal) alles uitstekend.
Heb op de computers op de zaak ook AVG geènstalleerd en kan alle mail, van alle mailadressen ontvangen zonder problemen. Heb ook Ad-Aware 2007 geïnstalleerd maar vraag mij af of het hier iets mee te maken kan hebben.

Enfin, iemand ervaring met AVG?

Weer groeten
Nirak-kariN  :(


Nirak

Ik kan natuurlijk beginnen AVG eraf te halen en opnieuw te installeren, maar ik wacht eerst even jouw reactie af, wie weet is dat helemaal niet nodig. :o
Ik ga nu maar eten, anders val ik om en moet er een andere hulpdienst aan te pas komen.
Doei
K

Han

'pops.xs4all.nl' is fout. de server heet pop.xs4all.nl zonder de s achter pop.
Dat weet ik uit m'n hoofd omdat xs4all ook mijn provider is  :)
Ik heb uiteraard mijn inloggegevens even gemaskeerd in dit plaatje.



Zet de instellingen van AVG weer terug zoals ze stonden.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Alle adressen (extra, accountants, eigenschappen) in pop. veranderd, helpt dus niet...
Ik ga even slapen en morgen op de zaak kijken hoe het daar staat omdat ik daar alles kan binnen halen.
Groeten
Nirak

Nirak


Dit haal ik bij xs4all vandaan, welke poort is het nu : 110/25 of 995/587-465 ???? Wanneer is mijn instelling beveiligd en waarom? Nu ja, voor morgen dan maar weer

Instellingen Pop e-mail
Inkomende mailserver pop.xs4all.nl (poort 110)
Uitgaande mailserver smtp.xs4all.nl (poort 25)
Loginnaam uw XS4ALL beheer- of popaccount
Wachtwoord uw wachtwoord

Instellingen Beveiligd Pop e-mail
Inkomende mailserver pops.xs4all.nl (SSL poort 995)
Uitgaande mailserver smtps.xs4all.nl (TLS poort 587 / SSL poort 465)
Loginnaam uw XS4ALL beheer- of popaccount
Wachtwoord uw wachtwoord

Han

Citaat van: Nirak op 05 februari 2008, 23:17:08
Alle adressen (extra, accountants, eigenschappen) in pop. veranderd, helpt dus niet...
Dat komt waarschijnlijk omdat je in de instellingen van AVG hebt "gerommeld".
Virusscanners die een mailcheck doen die doen dat standaard op de poorten 110 en 25

pops.xs4all.nl is de secure popserver van xs4all. Die heb je thuis niet nodig. Die gebruik je alleen als je mailt via een "onveilige verbinding" zoals bijvoorbeeld hotspots of zo. Je inlognaam en wachtwoord worden dan versleuteld over de verbinding verstuurd. Als je secure mail (pops + smtps) wilt gebruiken dan moet gebruik van SSL en de andere poortnummers (995,465) instellen op het tabblad "geavanceerd" van het betreffende mailaccount. Je krijgt dan bij het ophalen van je mail steeds certificaten van de xs4all server, wat voor mailen via thuis volkomen overbodig is.

Dit zijn de juiste instellingen voor thuis zijn, zoals ook op het plaatje staat:
Instellingen Pop e-mail
Inkomende mailserver pop.xs4all.nl (poort 110)
Uitgaande mailserver smtp.xs4all.nl (poort 25)
Loginnaam uw XS4ALL beheer- of popaccount
Wachtwoord uw wachtwoord

bron: http://www.xs4all.nl/helpdesk/servers.php en http://www.xs4all.nl/helpdesk/email/instellingen/

Verwijder AVG anders nog een keer compleet en installeer het opnieuw zodat je de juiste instellingen weer terug hebt.
Om even terug te komen op je vraag of AdAware2007 de probleemveroorzaker kan zijn. Nee dat denk ik niet. Adaware doet helemaal niets met email. Die concentreert zich alleen op het vinden en verwijderen van spyware/malware die op de harddisk aanwezig kan zijn.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Hi Han,

Alle instellingen zijn goed. Ik zal vanavond AVG herinstalleren. Ik heb er niet echt in gerommeld, alleen wat zaken uitgeprobeerd, na check mail, de zaakjes weer terug gezet. Enfin, ik houd je op de hoogte!

Groeten
K

Nirak


Alles staat perfect, AVG eraf, alles wordt binnen gehaald, na hersinstallatie AVG, hoor je mij weer!  :D


Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

Check, check double check..... AVG heeft zich uiteindelijk overgegeven... alles werkt! :verliefd3
Nu maar weer wachte op een nieuw probleem, we shall see.
Bedankt weer voor alle moeite en.... snaveltjes toe en oogjes dicht, of is dit voor jouw tijd?  ;) (Hallo meneer den uil)

Groeten
K

Han

Meneer de Uil is zeker van mijn tijd. Ik ben gebakken in 1960  :)

Fijn dat het nu allemaal werkt. Ik sluit het topic hiermee af.  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Nirak

1958 !!  :huh 50 jaar binnenkort ..pfffffffffffffffffffffff