mail wel zenden maar niet ontvangen

Gestart door marloes, 28 januari 2008, 12:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marloes

hoi

sinds gister kan ik op 1 mail adres wel spullen verzenden maar niet meer ontvangen
had het adres al eens helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegt maar helpt niks
deze melding krijg ik

The host 'mail.pspforum.nl' could not be found. Please verify that you have entered the server name correctly. Account: 'marloesforum', Server: 'mail.pspforum.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 11001, Error Number: 0x800CCC0D
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Je kunt die melding krijgen als er een virus op je PC is maar dat lijkt me sterk omdat al je andere mailaccounts wel gewoon werken.

Tja, de error zegt dan dat je pop-server-adres niet goed is, of dat de pop server niet bereikbaar is. De server is wel bereikbaar want ik kan 'm op het moment pingen en krijg dan netjes antwoord. Dat pingen doen je normaal met een dos-commando maar ik heb ook een site gevonden waar je het makkelijk kunt checken. Tik op deze site de naam van de mailserver mail.pspforum.nl in het vakje  en klik dan op de check knop. De uitslag geeft de snelheid aan waarmee je pc de server bereikt en zegt nu ook dat de verbinding OK is.

Als dat mailaccount van een host is waar je een account huurt en ook mailservices hebt dan zal je contact met hun op moeten nemen.
Zou natuurlijk kunnen zijn dat ze met onderhoud bezig zijn en dat het daarom even niet gewerkt heeft. Wij krijgen van onze host altijd bericht als er iets even in onderhoud is.
Verander in ieder geval in dit soort situaties nooit je mailinstellingen. Als het eerder wel werkte met diezelfde instellingen dan is het probleem niet aan jou kant maar aan de kant van je host.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

dank voor je antwoord han
ik deed net me mailbox open en de mailtjes stroomde binnen van die mail.
ik heb hem als laatste verschoven in me rijtje met binnenkomen van mail

denk dat wat je schreef zo is dat er ergens storing of onderhoud was
alleen de andere hadden er geen last van ik wel

ik kijk het even aan of ze binnen komen en zo
blijft het goed gaan tot eind van de week kan er slotje op.

ik zal even contact met hun opnemen verder
het vreemde was dat hij bij de andere wel werkte en bij mij niet
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Da's zo gek niet dat het bij de een wel werkt en bij de ander niet. Je kunt je wel voorstellen dat er bij zo'n host erg veel mailverkeer is. Hij heeft dus meerdere servers voor die taak staan. Mail van de ene gaat over de ene server en mail van een ander misschien wel over een hele andere server. Je accountnaam bepaalt dan welke server je naartoe gaat. Zo kan jouw mailverkeer verstoord zijn en dat van een ander niet.

Als het weer werkt dan zal er inderdaad even iets met je mailserver aan de hand zijn geweest. Slordig dat je host daar geen bericht van stuurt, of hebben ze een aankondigings-pagina voor onderhoud?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

ik heb geen idee of ze zo pagina hebben
dit ga via via bij pspforum

ik zal eens vragen of er onderhoud is geweest
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!